De Gerrit Krolbrug wordt in de toekomst mogelijk verplaatst naar een andere plek. In de zomer van 2015 moet duidelijk zijn of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
Door het Van Starkenborghkanaal gaan meer en grotere schepen varen die elkaar moeten kunnen passeren. Dat kan bij de Gerrit Krolbrug en ook de Paddepoelsterbrug niet. De Stad en Provincie gaan daarom een plan maken om dat wel voor elkaar te krijgen.
Bij de Gerrit Krolbrug is een extra probleem. In de winter ligt de brug vaak weken open of dicht door ijsvorming. Bovendien laat de verkeersveiligheid te wensen over door het vele verkeer als de brug weer open gaat.
Het belooft een flink gure week te gaan worden. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is het…
Wethouder Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren) van Cultuur wil proberen om het Poëziepaleis…
Forum Groningen hoeft niet aan de slag met een uitbreiding van haar verdiencapaciteit. Een voorstel…
Sinterklaas is zondagmiddag feestelijk verwelkomd in de wijk Lewenborg. De Goedheiligman en zijn pieten maakten…
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Bekijk reacties
Die fietsbruggen kunnen wel hergebruikt worden lijkt me. Suikerunieterrein of over het eemskanaal bij het Balkgat. Je zou een weg met fietspad aan kunnen leggen aan de zuidzijde van het van Starckenborgkanaal vanaf de brug bij Dorkwerd (ligt er nu al maar moet nog verhard worden) dan kan de Paddepoelsterbrug vervallen. Als je dan vanaf Zernike een fietspad maakt door de weilanden onder het Sprikkenburgpad naar de Iepenlaan, kunnen fietsers over de Walfridusbrug ook het van Starckenborg oversteken. Maak van de Oosterhamrikbaan/Kade een verkeersader dan kan de Korrewegbrug verdwijnen. Door een hogere bredere brug met busbaan, autobaan en fietspad aan te leggen. Je hebt dan gelijk een goede aanvoer naar het UMCG en de parkeergarage onder Ciboga kan beter benut worden.
Onzin...veel te duur ook.
Denk dat dat wel meevalt. Je kunt gewoon een weg doortrekken vanaf de Kardingerweg, over het Van Starkenborghkanaal naar de Oosterhamrikkade. De Oosterhamrikkade kan dan opnieuw (veiliger) ingericht worden. Op deze manier heb je een logische en snelle route vanaf de oostelijke ringweg richting het UMCG en het centrum, en op deze manier laat je de busbaan ook met rust.
Moet je dan via Beijum naar de Hunze? Ook leuk voor Wessel Gansvoort, als je van bv Indische buurt naar die school moet....
Nee via de Noordzeebrug of de Oosterhamrikbrug. Nog niet ver vanuit de Indische Buurt.
De parkeergarages kunnen ook gebruikt worden voor de (wijk) markten. Hoeft er nooit meer uitgeweken te worden voor evenementen.
Volgens mij ben je iedere realiteit zin wat kwijt. Het fietpad vanf beijum naar de stad is een van de drukste fietspaden dus de door jou genoemde routes slaan negens op hoezo via zernike etc alleen een dwaas kan dit bedenken
Volgens mij wil jij dat ik de weg kwijt ben, of je snapt me gewoon niet.
Op zich is het niet veel verder als je vanaf het centrum naar Beijum fietst. Je gaat dan niet door de Drukke Ebbingestraten maar Via De Kreupelstraat/Walburgstraat en de W.A.-scholtenstraat. Boven het kanaal moet je wel de fietspaden een beetje aanpassen. Zodat je een snelle en veilige route krijgt. De Korreweg wordt vanaf de rotonde een stuk rustiger wat ook prettig is voor de bewoners. Aan de Oosterhamrikkade noordzijde woont bijna niemand. Deze hele zone wordt op het moment toch herontwikkeld, daar kan dit in meegenomen worden.