De buschauffeurs van Qbuzz houden zich goed aan de verkeersregels. Dat blijkt uit een onderzoek van de politie na klachten over het rijgedrag van de chauffeurs.
De gevaarlijke situaties, onder andere bij de Brugstraat, werden vooral veroorzaakt door fietsers. De buschauffeurs zijn er blij met deze conclusie en hopen dat medeweggebruikers zich meer bewust worden van hun gedrag in het verkeer.
Qbuzz laat in een reactie weten dat het bedrijf de kwetsbaarheid van fietsers en voetgangers nauwlettend in de gaten blijft houden om ongelukken te voorkomen.
Vrijdag is het bewolkt en lokaal valt er een spatje motregen. Het wordt 11 graden…
Het Groninger Museum is in de prijzen gevallen. Het museum heeft de Museumkids Award gewonnen…
Er komt een tijdelijk fietspad tussen De Linie en de Oosterpoort. Twee andere fietsverbindingen zijn…
Het vernieuwde Forum bestaat eind november vijf jaar. Het megaproject was omstreden vanwege de kosten,…
FC Groningen oefende donderdagmiddag in Keulen tegen FC Köln, dat uitkomt in de tweede Duitse…
"Verkeersongevallen en toegenomen stress hebben ervoor gezorgd dat Groningen is gezakt van de eerste naar…
Bekijk reacties
Kijk es aan iets wat IK natuurlijk allang wist..
Nu weten jullie het ook waarde weggebruikers.
Blij... dat de politie mijn "weten" bevestigd.
Bedankt politie Groningen voor Uw onafhankelijk onderzoek.
Met vriendelijke groet
René Strobos..
32 jaar ervaring als
buschauffeur in Stad Groningen
Quote:
De gevaarlijke situaties zoals die voorkwamen bij onder andere de Brugstraat waren vooral het gevolg van het gedrag van fietsers.....
En dit gaat niet enkel op voor de Brugstraat, maar voor de hele gemeente. Blij toe dat dit nu ook (weer) eens is onderzocht en de resultaten in de media wordt geopenbaard.
Hebben fietsers geen boodschap aan ben ik bang..
Dat is niet waar. Deze uitkomst bestrijdt ik ! Voetgangers zijn op bepaalde plaatsen in de stad onveilig. Dit door een intimiderende gedrag van buschauffeurs. Vermoedelijk verband houdend door tijdsdruk. Waardoor je als voetganger geneigd bent, om maar netjes op je beurt te wachten, totdat de bus voorbij is bij een zebrapad. Dit lijkt mij geenszins de bedoeling van de wetgever !
Wat jij omschijft zal uitgelegd worden als incidenten, hebben ze dat ook weer rechtgetrokken
Sommige buschauffeurs zijn ware rij-acrobaten... Gisteren ritje Stad naar Leek met de 83. Chauffeur zit een half uur handsfree privé te bellen, maar slingert zich moeiteloos via smalle wegen en door dorpen naar mijn reisdoel. Zou ik in m'n auto niet willen proberen...
Bus- en fietsverkeer gaat gewoon niet samen. De meeste fietsers weten niet eens wat een dode hoek is, of gaan bijvoorbeeld rechts van een bus staan, die op dat moment ook net rechtsaf wil slaan.
De oplossing: ook in het centrum het fietsverkeer scheiden van het bus- en autoverkeer. Om ervoor te zorgen dat de fietsers ook echt op hun fietspad blijven, zouden er bijvoorbeeld een soort verhoging kunnen komen tussen de rijbaan en het fietspad. Met name de Grote Markt, maar ook veel toegangswegen zijn hier breed genoeg voor.
Mensen ga nu niet doen of alle buschauffeurs heiligen zijn door alleen naar de fietsers te wijzen dat enkel deze groep problemen veroorzaken. In elke groep verkeersdeelnemers vindt (dagelijks)hufferig gedrag plaats. Het maakt niet uit wie en waar men is gewoon niet meer tolerant naar elkaar toe. En het onderzoek van de politie?????
Het probleem is (vaak) dat fietsers het inzicht missen dat een professionele chauffeur wel heeft. Dit zorgt dan ook vaak voor de ergernissen; beide 'partijen' kunnen zich niet altijd even goed verplaatsen in de andere 'partij'. De gewenste oplossing blijft naar mijn mening dan ook dat de verkeersstromen zoveel mogelijk gescheiden worden, met aangewezen oversteekplaatsen.
de anonieme onbekende fietser of voetganger laat zich niet wijzen..het gezonde verstand zit bij de ander..( zo schijnt het )..
Ook professionele chauffeurs hebben wel eens een houding van kom maar op. Kies geen partij in deze maar het is en blijft een feit dat groningen een fiets stad is en ja de gemeente moet dat daar waar mogelijk kijken naar gescheiden verkeersstromen. Ook dient de politie meer toe te kijken of een ieder (dus alle verkeersdeelnemers) zich enigzins aan de regels houden en optreden daar het moet. Maar ze kijken nog steeds te vaak de andere kant op.
Mooie foto bij dit stuk, dit is nou net de bus waardoor wij eens de boot naar Ameland hadden gemist. Die chauffeur deed zijn uiterste best om zo sloom mogelijk te rijden.
Dus de buschauffeurs wisten dat de politie in de Brugstraat aan het controleren was en hielden zich voor de verandering netjes aan de regels :p.
Waar lees jij dat die chauffeurs dat wisten?
Dat is Marc z'n glazen bol
Omdat de actie kennelijk in samenwerking met qbuzz is geweest. :p
https://twitter.com/Observeerder/status/400929956563533825/photo/1
jij weet zeker ....NIET....wat een onafhankelijk onsderzoek inhoud..Marc.....
verdiep je maar eens in het gedrag van medeweggebruikers anders dan de beroeps chauffeurs..die iedereen ( zelfs de wet) schijnen tegen te hebben, ter uitvoering van hun dagelijkse bezigheden.
Niet zo happen René ;) En hoe onafhankelijk was dat onafhankelijke onderzoek dan? Moet ik daar een wob-verzoek voor doen of heb je een linkje?