Er is geen geld om de noordelijke spoorlijnen van Arriva te elektrificeren. Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld van vervoer aan de Tweede Kamer laten weten.
De accijns op de rode diesel wordt verhoogd en daardoor worden regionale vervoerders zoals Arriva flink op kosten gejaagd. De treinen rijden op rode diesel. De gevolgen zouden zijn dat de treinkaartjes duurder worden. Bovenleidingen zouden een oplossing zijn.
Ondanks dat Mansveld niks kan doen gaat ze toch met de regiovervoerders praten over het probleem. De accijnsverhoging op de diesel ligt op het bord van het ministerie van financiën.
De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…
FC Groningen heeft woensdagavond verloren van AZ in het AFAS stadion in Alkmaar. De Groningers…
Een gratis lading grofvuil wegbrengen met een (elektrische) bakfiets blijft formeel gelijk aan een lading…
Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…
Leefomgeving staat op nummer één. Dat blijkt uit de Tienskipdag van 16 december, georganiseerd met…
De zachtere temperaturen blijven nog even bij ons. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis begint donderdag mild,…
Bekijk reacties
Dit soort effecten dient te worden gerepareerd. Die das dan jammer ver mijn mijn bedshow mentaliteit is irritant. Electrificatie kan ook met een derde rail gebeuren, wellicht is dat goedkoper. Ook zou je de treinen op Kerosine kunnen laten rijden (de landmacht wil ook op Kerosine gaan rijden) Dieselmotoren kunnen dat prima aan.
Waarom niet gewoon op rode diesel.dit is toch goed.
gewoon en politieke onwil.
waarom niet promiel meer heffing op vliegtuig brandstof en dat is veeeel meer geld
De regering kan het openbaar vervoer best ontheffing kunnen geven, deze verhoging gaat alleen ten koste van die provincies met dieseltreinen. En in het centrum en westen van het land heeft men die niet !