Over 4 jaar wordt een sneltrein tussen Winschoten en Groningen mogelijk. De provincie en het ministerie van Infrastructuur en Milieu stellen hiervoor 17,5 miljoen euro beschikbaar.
Het is het begin van een reistijdverkorting tussen Groningen en Bremen. Het streven is een halvering van de huidige reistijd van 163 minuten naar 83 minuten. Dat vereist ook actie op de Duitse kant van de spoorlijn.
Deze treinverbinding wordt ook wel Wiederline genoemd.
Ook de gemeente Groningen roept het kabinet op om te stoppen met de geplande bezuinigingen…
Omdat dat Knol’s Koek dit jaar zijn 100-jarig jubileum viert, kreeg het Groningse bedrijf vrijdagmiddag…
De meeste wedstrijden in het amateurvoetbal die afgelopen weekeinde werden afgelast, worden in het weekend…
Na een succesvolle proef, waarbij overlastveroorzakers direct een boete van 313 euro kregen, breidt Arriva…
De hockeyvrouwen van Groningen hebben zondag voor de tweede keer verloren in de promotieklasse. (meer…)
Na een weekend gesloten te zijn is het Feringa Building op de Zernike Campus maandagochtend…
Bekijk reacties
Verdubbeling Zuidbroek / Nieuweschans gaat voor verdubbeling -/ 140 miljoen kosten .De Provincie heeft 83 miljoen + 17,5 = 100,5 miljoen bij elkaar dus nog 40 miljoen .Waar komt die uit de HOGE HOED ????
Electrificeren van Groningen tot Winschoten is 35 km.Het ministerie Infra geeft aan 5 miljoen per km dus dat alleen 175 milj. De provincie heeft voldoende geld van de Zuiderzeelijn maar investeren in rijks eigendom is het probleem zoals spoor en N 33.De Eemshavenweg N 46 is overgedragen van Rijk aan Provincie met bruidsschat van 57 miljoen. Dus het Rijk komt niet meer over de brug.