Over 4 jaar wordt een sneltrein tussen Winschoten en Groningen mogelijk. De provincie en het ministerie van Infrastructuur en Milieu stellen hiervoor 17,5 miljoen euro beschikbaar.
Het is het begin van een reistijdverkorting tussen Groningen en Bremen. Het streven is een halvering van de huidige reistijd van 163 minuten naar 83 minuten. Dat vereist ook actie op de Duitse kant van de spoorlijn.
Deze treinverbinding wordt ook wel Wiederline genoemd.
Komende zaterdag is het de Dag van de Binnenvaart en ook Scheepswerf Pattje in Waterhuizen…
De raadsfracties van Student & Stad en D66 maken zich zorgen over de situatie van…
Groningen kampt nog steeds met grote personeelstekorten, blijkt uit de jaarlijkse rapportage ‘Regio in Beeld’…
De Bornholmstraat is vanaf komende maandag bijna een hele week (deels) afgesloten voor verkeer. (meer…)
“Hij lijdt niet onder zijn uiterlijk”, vindt Remco uit Haren. Maar naaktkat Yoda is voor…
Op de Hogelandsterweg (N997) bij Delfzijl vond dinsdagavond een ernstig verkeersongeval plaats waarbij twee auto’s…
Bekijk reacties
Verdubbeling Zuidbroek / Nieuweschans gaat voor verdubbeling -/ 140 miljoen kosten .De Provincie heeft 83 miljoen + 17,5 = 100,5 miljoen bij elkaar dus nog 40 miljoen .Waar komt die uit de HOGE HOED ????
Electrificeren van Groningen tot Winschoten is 35 km.Het ministerie Infra geeft aan 5 miljoen per km dus dat alleen 175 milj. De provincie heeft voldoende geld van de Zuiderzeelijn maar investeren in rijks eigendom is het probleem zoals spoor en N 33.De Eemshavenweg N 46 is overgedragen van Rijk aan Provincie met bruidsschat van 57 miljoen. Dus het Rijk komt niet meer over de brug.