De gemeente gaat aan de slag met het Damsterplein, in verband met de nieuwe dienstregeling die op 5 januari ingaat. De bussen gaan daar namelijk in twee richtingen rijden en moeten elkaar kunnen passeren. De weg is daar heel erg smal.
Ook moeten enkele bushaltes worden aangepast bij het Hoofdstation, de Oostersluis, Buitenhof en Zernike. Aan de Stationsweg komen nieuwe haltes bij het stadsbalkon. Dat geldt ook voor een halte aan het Damsterdiep bij de Oostersluis en voor de Peizerweg bij de Hunsingolaan. De bushaltes bij Zernike worden verlengd.
Voor de aanpassingen is 1,5 miljoen euro beschikbaar.
Bij een 1-1 gelijke stand is de competitiewedstrijd tussen Heracles en FC Groningen definitief gestaakt…
Volgens ESPN is een FC Groningen-supporter naar beneden gevallen van de tribune tijdens de wedstrijd…
Winterstad Groningen stond vanavond om 19.00 uur een minuut stil vanwege de aanslag op de…
FC Groningen speelt zaterdagavond haar laatste wedstrijd van 2024 op bezoek bij Heracles Almelo. Beide…
Zondag is het guur bij 5 graden, een stevige westelijke wind en vallen er enkele…
Het is de kortste dag van het jaar. Voor sommige inbrekers de kans om rond…
Bekijk reacties
Is dit nu een effect van het feit dat de Stad zo moeilijk tot een sluitende visie kan komen? Het Damsterplein, dat is toch net nieuw? Dat strijkijzer van Nijestee is toch gepland? Of is dat zomaar uit de lucht komen vallen? Hoe komen die rare verkeerssituaties in de Stad toch tot stand? Halve busbanen, vastzittend verkeer, continu op rood staan wachten voor lege kruisingen, fietspaden met nekbreekbochten, uitritconstructies in een veelheid waar je geen wijs uit wordt.
Ik denk dat je dat in elke stad wel hebt. Het Damsterplein is ontworpen met de tram in gedachten. Ik vraag me wel af waarom ze dan de bussen niet via de zuidkant van het plein laten rijden ipv twee richtingen aan de noordkant.
Redactie: Komt er een extra halte bij de Oostersluis? of wordt er een verplaatst? Aan welke kant van de sluis komt de halte?
Laat maar, ik weet het al. Bij de florakade.
MarcS,
De vraag was niet of dit ook in andere steden voorkomt. De vraag was: hoe komen die rare verkeerssituaties in de Stad toch tot stand. Ook daar hebt u ongetwijfeld een verklaring voor.
Er was een sluitende visie: de tram. Deze is echter om puur politieke redenen afgeschoten met een chaotisch ad-hoc-beleid als gevolg.
kennelijk was het meer dan alleen een visie en was men al hierop vooruit gelopen..
Het damsterplein is als evenementenplein en even als de parkeergarage een fiasco geworden. Er staat een gedrocht van een gebouw. De verkeerssituatie is ook niet ideaal en toch de bussen in twee richtingn laten rijden is vragen om ongelukken.
De tram is nog steeds de enige oplossing voor een beter openbaar vervoer systeem in de stad.
De Tram is inderdaad de enige oplossing omdat andere opties nog steeds niet duidelijk zijn onderzocht.
Ter illustratie: de ongelijkvloerse kruising Paterswoldse weg/Spoor was ondoenlijk en te duur volgens Karin Dekker, maar kwam er toch.
In de tussentijd werd "te duur" wel gebruikt om de tram als enige alternatief te poneren.
Het lijkt alsof de Stad daar patent op heeft. Alternatieven bestempelen als "onhaalbaar" om vervolgens iets anders te doen dat **x over budget heen gaat.
Ik geloof inmiddels weinig meer van rekensommen die vna het Zuiderdiep afkomstig zijn. (jaja, het Trambureau zat elders, maar toch)
Damsterplein, maar weer opnieuw op de schop. De visie is vaak ver te zoeken bij ons stadsbestuur en vaak onnavolgbaar. En een ingenieursbureau van de gemeente Groningen wat aan goede inzichten ontbreekt. Maar daarmee vertel ik niets nieuws.
Wat gek, nog niemand is over het Forum begonnen!
daar zou je een mooie tramremise (of een busremise) van kunnen maken...
Jack,
Op uw verzoek , omdat u het mist: Het Monstrum !!!!
We kunnen los op het Monstrum op een nieuw topic op de site!
Gaat over het maar niet sluitend kunnen maken van de begroting van dat idiote gebouw.
Met vriendelijke groet