Het is onzeker of er deze zomer vanaf Groninger Airport Eelde naar Milaan-Bergamo gevlogen kan worden. De vlucht is niet meer in het nieuwe schema van Ryanair opgenomen.
Een woordvoerder van Groningen Airport Eelde laat weten dat het nog niet zeker is en dat de marketing afdeling van het vliegveld er nog mee bezig is.
De wintervluchten tussen Eelde en Milaan werden eerder al stop gezet wegens gebrek aan belangstelling. Ook de zomervluchten waren nog niet winstgevend, maar lieten wel een lichte verbetering zien. Ryanair liet eerder aan het vliegveld weten dat er deze zomer waarschijnlijk wel op Milaan gevlogen zou worden.
Woningeigenaren moeten vanaf 1 januari verplicht melden wanneer en voor hoeveel nachten hun woning aan…
De RUG staat in de Keuzegids Universiteiten 2025 op de derde plek van beste brede…
Het aantal WW-uitkeringen in Groningen is in november gedaald, na een aantal maanden met een…
Groningen krijgt er deze vrijdag een nieuwe weg bij: de Máximaweg. Die ligt parallel aan…
Een groep medewerkers van het Beatrix Kinderziekenhuis in de stad heeft woensdag al fietsend een…
Na de Fietsersbond uit ook het Platform Gerrit Krolbrug, samen met een aantal bewonersorganisaties, grote…
Bekijk reacties
Airport Eelde kan beter gewoon sportief zijn. VOLE eens feliciteren met de door VOLE zo succesvol gevoerde strijd, en de grond van het vliegveld aanbieden aan de provincie Drenthe.
Dan kan Drenthe een mooi meertje aanleggen op de plek van het vliegveld. Om zo te komen tot een mooie ketting van meren van het Zuidlaardermeer, via huidige en aan te leggen meren rondom Peize en Eelde-Paterswolde naar het Leekstermeer.
Met vriendelijke groet
Wat een lulkoek.
Wat is lulkoek?
Dat VOLE een geweldig knappe prestatie heeft geleverd? Me dunkt. Ze hebben die kolderieke baanverlenging bijna dertig jaar tegen kunnen houden.
Een keten van meren lopend van het Zuidlaardermeer naar het Leekstermeer is toch een prachtig toekomstbeeld. Zal de aantrekkelijkheid van GA (Groningen - Assen)en de rest van de Kop van Drenthe alleen maar versterken. Wat ik je brom.
Met vriendelijke groet
goed gekwalificeerd Pieter.
helemaal eens Pieter. VOLE zou schadevergoeding moeten betalen aan het Noorden. Zitten alleen maar mensen in uit het Westen die hier naar toe zijn gegaan voor de rust. Als Eelde moet sluiten ligt dat aan VOLE
vorschlaghammer heeft wel gelijk, dit vliegveld word niets denk daarbij ook nog eens dat schiphol uit gaat breiden in almere en er in twenthe een steenrijke meneer daar ook bezig is een vliegveld neer te zetten, dus trek je conclusie maar. teveel partijen die hun hengel uitwerpen in een te kleine vijver,
Lelystad en Twente. Denk ook eens na over hoofdletters. Dan stijg je in mijn achting. (Middenweg doe je ding!)
Het is inderdaad jammer dat provinciehoofdstadje Groningen niet wil (of kant inzien), dat ze niet alles kan hebben.
Een van de redenen is dat ze zélf bij de top 10 armste gemeenten van Nederland hoort, volgens de nieuwste CBS cijfers. Net als Emmen en Leeuwarden. Geen wonder dat zelfs een Bijenkorf niet uit kan. Voor de volledigheid studentensteden als Enschede, Maastricht en Nijmegen, staan niet in die lijst én wat opvallend is, daar hebben ze of ook niet van die behoefte aan xxl projecten die niet zelf te financieren zijn of alles behalve exploitabel zijn. Denk aan een ring Zuid, een gelukkig inmiddels afgeblazen regiotram, magneetzweefbaan van minstens 6 miljard!!!, nu weer geknutsel naar Bremen, een forum, Meerstad, en niet te vergeten "onze" twee nieuwe natuurgebieden, 20 hectare bij Beijum en het Suikerunie terrein.
Aan normale maat waar de burger behoefte aan heeft, daar heeft Groningen maling aan, daar wordt je volgens mij ook op geselecteerd als je in Groningen voor Groningen werkt. En natuurlijk moet de pers daaraan meedoen, in het 'geheime' verbond met GCC is namelijk vastgelegd, dat over Groningen louter lyrisch en positief bericht mag worden. Ook de universiteit zit in dit gebeuren. Dus echt neutraliteit valt hier niet te verwachten, bij berichtgeving.
We kregen een baanverlenging. Blij dat we waren. En vlak daarna kreeg Lelystad van de regering toestemming om als partner naast Schiphol te mogen functioneren als domper.