Volgens stichting Leefomgeving Zuidelijke Ringweg levert de nieuwe ringweg Groningen veel minder dan wat de verbouwing kost. Met name de schade voor burgers en ondernemers tijdens de bouw als het gevolg van vertragingen en slechte bereikbaarheid zijn volgens de stichting nooit meegenomen.
Volgens Leefomgeving gaat de verbouwing alles bij elkaar genomen 624 miljoen kosten en zal extra schade zo’n 250 miljoen euro bedragen. Dat staat in schril contrast met de door de projectgroep Aanpak Ring Zuid opgegeven baten van 552 miljoen omdat mensen en goederen sneller op hun bestemming zijn. De stichting denkt ook dat de opbrengsten in werkelijkheid nog veel lager zullen uitvallen omdat de berekeningen zijn gemaakt voor de crisis.
“De Stad loopt al een groot risico bij de uitvoering van het project. Stadjers betalen straks de rekening voor de lange files tijdens de bouw. Bovendien is nog volstrekt onduidelijk waar in de stad nog meer problemen ontstaan door de ombouw, en wie voor die kosten opdraait”, aldus de stichting.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
De gemeente Groningen en de provincie Groningen draaien op voor het meerdere geld.
RWS rekent nooit te verwachten verliezen want dan kan het werk weleens niet doorgaan.Zij becijferen alles zo dat zoals zij het willen hebben ook wordt uit gevoerd.Zij zijn de koning (alleen heersers) binnen het koninkrijk.En de minister loopt achter haar ambtenaren aan.
De NIMBY's roeren zich weer !
En als het allemaal niet doorgaat klaagt hetzelfde comite natuurlijk dat hun huis/bedrijf zo slecht bereikbaar is.
Of dat nieuwe potentiele ondernemers Groningen links laten liggen vanwege de slechte bereikbaarheid.
Waar gehakt word, krijgt men brandhout.
Beste man er zijn betere en veel goedkopere plannen die 300-350 miljoen goedkoper zijn en die stad en regio beter bereikbaar maken !
Ja Hahahahaha Pieters plan. Wij van Muijzert advies, adviseren Muijzert advies. PS lag krom Pieter.
Bizar, dat de spoorlijn Groningen - Heerenveen in zijn aanleg nooit van start is gegaan. We kwamen daarop 100 miljoen tekort. Geld dat nu in dat MONSTRUM wordt gestopt met cruciale gevolgen ivm de exploitatietekorten die gaan ontstaan.
Bovendien, had dat geld nooit voor dat MONSTRUM mogen aangewend, maar juist bedoeld voor economieversterking zoals de spoorlijn.
Je verlicht daarmee de ring rond Groningen. Goed voor de infrastructuur en daarmee het aantrekken van het grote bedrijfsleven.
De visie van onze bestuurders is vaak ver te zoeken en meer voor eigen gewin. En zijn inwoners geslachtofferd ivm zijn rampzalige arbeidsmarkt
Marc, kom een met je werkelijke naam naar buiten en mail me persoonlijk.
Dan ben je pas een held .Ik durf voor mn naam uit te komen ! Heb bij de N 33 ook gelijk geen 186 milj en RWS -5% maar Muijzert zei in de PS van juni 2009 het wordt 25 a 30 % Het is uit eindelijk - 34 % geworden en zo speelt het bij Bedum ook weer PS 87 milj en mn berekening 44 milj en nu 9 mnd later zegt PS 41 milj.Ik ben niet gek zoals jij denkt over mij ! Maar durf het met je werkelijke naam naar buiten te brengen en niet zo achterbaks !
Ik heet echt Marc hoor Pieter. Ik ga je niet mailen uit angst dat je me grote onsamenhangende stukken tekst gaat mailen.
de ringweg is al meerdere keren verspijkerd, dus het kan nooit uit. men had in een keer de boel goed moeten aanpakken.
de huidige situatie, amper 5 jaar oud, kan in deze regio makkelijk nog 10 jaar mee. intussen kan de nadruk dan gelegd worden op goed openbaar vervoer en de planning van een duurzame ringweg.
Nee dat kan niet, want tegen die tijd is het bestedingsvenster van de RSP-gelden voorbij en zal het Rijk dus niet meer met de benodigde honderden miljoenen over de brug komen. De Kans is nu!
Dan moet er nu in gegrepen worden en direct voor een andere en betere oplossing gekozen worden en geen commite dat weer van 1995-2014 over iets doet maar in 1 jaar alles gereed heeft.Kijk naar A 5 binnen 2 a 3 jaar alles klaar.Geregeld door de aannemers en niet door RWS want die houden zich zelf aan het werk.
Voorzover ik je verhaal kan begrijpen zijn de glazen van je bril nog steeds aardig gekleurd Pieter.
Straks kom je nog met een voorstel om een nieuwe omleidingsroute aan de westkant van de stad te leggen.
Jack kom met je werkelijke naam naar buiten en mail me !
Me dunkt dat er nu voldoende zwaarwegende argumenten zijn om opnieuw te onderhandelen over mogelijkheid tot gebruikmaking RSP. Haastige spoed onder druk van hogerhand leidt nu in dit geval alleen maar tot slechte oplossingen.