GroenLinks in stad en provincie Groningen wil dat de nieuwe Gerrit Krolbrug over het Van Starkenborghkanaal alleen voor fietsers en voetgangers toegankelijk wordt.
Sommige plannen voorzien erin dat de brug helemaal verdwijnt en al het verkeer, zowel fietsers als auto’s over het Oosterhamriktracé worden geleid. “Een belachelijk plan om de Gerrit Krolbrug niet te vervangen en fietsers uit Beijum en De Hunze een eind om te laten rijden”, aldus Statenlid Harrie Miedema. De brug moet vervangen worden omdat de brug breder en hoger moet. In de wijken De Hunze en Beijum is onrust ontstaan over die plannen. De Korreweg is de belangrijkste verbinding tussen Beijum en de binnenstad. Als ze via de brug in het Oosterhamriktrace moeten fietsen betekent dat een omweg, omdat ze dan via sportcentrum Kardinge moeten rijden.
GroenLinks voert daarom vrijdagmiddag actie op de Gerrit Krolbrug.
Wie van de twee komende weekenddagen de standen op de thermometer naast elkaar legt, denkt…
PKC'83/Team Amoeri heeft vrijdagavond in Amsterdam met 5-1 verloren van OS Lusitanos. (meer…)
Beginnende schrijvers in Groningen kunnen zich tot volgende week zondag aanmelden voor het LetterenStipendium 2025.…
De zuidelijke ringweg is komend weekend afgesloten tussen het Julianaplein en de Europaweg voor verkeer…
Hoewel er nog een beroepszaak loopt bij de rechtbank, wil het college hoe dan ook…
De speeltuin aan de Prinsesseweg en de kleinere speelplekken aan de J.W. Frisostraat en de…
Bekijk reacties
Belachelijk en achterhaald autootje pesten van hey elitaire GroenRechts.
Voor veel auto-bewegingen zijn er goede redenen. Als ik op een dag vijf pandjes schoonmaak, is het haast niet op te brengen om naast het harde gepoets, ook nog eens een keer of acht op de fiets te stappen. Zeker niet als baggerweer.
Maar wat snappen bij GroenRechts nu van mensen die op logistiek-operationeel niveau een boterham proberen te verdienen?
Met vriendelijke groet
Dat is geen autootje pesten. De Auto's worden over de busbaanbrug en het Oosterhamriktracé geleid. GL wil dat de route voor fietsers behouden blijft.
Okay. Goed om te horen.
Wel jammer van die busbaan. Dankzij die busbaan hebben Lewenborg en Beijum een hele snelle en directe OV verbinding met de Grote Markt.
Op dit moment worden de verschillende opties nog onderzocht. Maar die busbaan blijft waarschijnlijk ook. de hele brug zal worden vervangen voor een hogere met meer rijbanen.
Dan zou ik hem wel op hoogte maken. Er is voldoende ruimte voor een hellingbaan met bocht aan de oevers van het kanaal. De brug staat dermate vaak open dat een beweegbare brug vaak voor wachttijden zal zorgen. Hergebruik van de huidig fietsbrug verdient de voorkeur. (Verlengen en verhogen).
Dit kan toch ook niet. De Gerrit Krolbrug in zijn totaliteit laten verdwijnen. Begrijpt de onrust van de mensen uit Beyum. Een ander alternatief is er gewoon niet. Routes als alternatief via bedummerweg of damsterdiep zijn oervervelend en saai. Bovendien zijn het enorme windvangers. Veel open vlaktes. In hartje winter met een noord-oosterwind niet te doen brrrr
Kan groen link(s) niet verdwijnen.
Een stelletje zeuren van de eerste orde die de stad geen goed doen.
Jammer dat groen links wel zonder enige weerstand met de plannen voor de zuidelijke ringweg akkoord is gegaan. De reistijd voor fietsers tussen DeWijert en het station wordt in de plannen 30% langer.
Leg die ringweg OM de stand aan, niet erdoorheen.
Na de verkiezingen ligt dit idee weer onderin een la van een bureau.
GroenLinks maakt niks waar zonder hun ziel te verkopen aan de heersende partijen.
GroenLinks, D66, SGP en CU blijven de Hoeren van Babylon in de politiek.
De voorzitter van de Bewonersorganisatie Beijum, de heer John Veldman, spant de BOB voor zijn politieke karretje.
Zie zijn pikante tweet van gisteren:
"John Veldman @JohnVeldman1 · 22 u
Ook BOB uit #Beijum gaat straks om 16.00 uur kijken bij de #GerritKrolbrug bij actie GroenLinks voor een nieuwe fietskrolbrug (geen auto's)"
John Veldman is een aanhanger of sympathisant van GroenLinks. Een voorzitter van een door de gemeente erkende bewonersorganisatie dient de verbinding te zoeken. Niet de eigen politieke profilering. JV van de BOB vermengt zijn twee petten. Zijn politieke mening verbindt hij met zijn functie bij de BOB. Een prachtig voorbeeld van politieke verkokering en het spreken met een dubbele tong.
Dit gedrag vind ik niet integer. Ik houd niet van verpolitiekte bewonersorganisaties. De Stadsdeelcoördinatie van Noorddijk of de wethouder van Welzijn dient spoedig in te grijpen!
De BOB dient zich te beperken tot het statutaire werkgebied van de wijk Beijum.
"Schoenmaker, houd je bij je leest!"
Geen politieke spelletjes met en door de BOB.
Geen solisme, geen dubbele petten, geen wijkpolitiek narcisme, geen hovaardij, geen landjepik van de Korrewegwijk, geen twitterende BOB-bestuurder, die graag zijn politieke visie ventileert op zijn twitteraccount, welke is verbonden met 1. De BOB, 2. de Beijumkrant / de
BOBWAARHEID en 3. het NLA-wijkteam Beijum.
De publieke zaak moet men scheiden van het privédomein!
Laat Kees nu helemaal gelijk hebben wat veldman betreft.
Zie deze tweet van de heer Arjen Nolles, nummer 8 op de kandidatenlijst van GroenLinks. Geretweet door John Veldman.
https://twitter.com/arjennolles/status/444547684058558464/photo/1
Citaat:
“Voor een veilige fietsroute, ook voor scootmobiels trouwens. Zijn er veel van als je er op let. Bij de Korrebrug.”
Deze tweet bevat een zeer storende fout: het moet zijn de Korrewegbrug.
Zie de voormalige Korrebrug over het Boterdiep omstreeks het jaar 1925:
http://www.beeldbankgroningen.nl/beeldbank/weergave/record/?id=c9bf4268-4773-4e63-6de1-66ef52355d93
Op de getwitterde foto staan twee personen van GroenLinks: Arjen Nolles en misschien het Statenlid drs. Harrie Miedema, nummer 15 op de kandidatenlijst van GroenLinks. Met de groene jasjes van GroenLinks.
In burgerkleding John Veldman (aan de linkerkant) en Tiemen Wagenaar (in zijn scootmobiel). Deze personen zijn bestuurslid van de BOB. De vijfde persoon is de fotograaf van deze “actie”.
Wat betreft het weren van auto’s en vrachtauto’s op de Korrewegbrug lijkt het mij wenselijk toe om een onafhankelijk wijkenonderzoek te verrichten in: 1. de Korrewegwijk, 2. De Hunze / Van Starkenborgh en 3. Ulgersmaborg / Oosterhoogebrug. Dus geen partijdige en verkokerde “enquête” van GroenLinks en de BOB. De Korrewegbrug - ik herhaal het - behoort niet tot het werkgebied van de BOB. Indien deze drie wijken van mening zijn dat de wijk Beijum eveneens ondervraagd dient te worden, kan dit uiteraard overwogen worden (mede in overleg met de gemeente Groningen). Een kwestie van goede en zorgvuldige samenwerking. Dat is iets anders dan een partijdige mening opdringen ter meerdere eigen (politieke) glorie…
Het lijkt me dat de Korrebrug (in de volksmond) Voorheen bekend als Korrewegburg, maar nu toch echt de Gerrit Krolbrug. Toch wel degelijk in het belang van Beijum is en de BOB er zich druk over mag maken. Vooral omdat de route naar de Korrewegwijk er langer van wordt. Voor de binnenstad maakt het nauwelijks wat uit omdat de nieuwe busbaan/autobrug ook voor fietsverkeer geschikt wordt en je over het Oosterhamriktracé via het UMCG en de W.A. Scholtenstraat etc even snel op de Grote Markt bent. Wel raar dat er in Beijum twee belangenclubjes zijn die elkaar de tent uitvechten. Wel handig voor de gemeente die daardoor een verdeel en heersstrategie kan toepassen. Beijum grow up!
Overigens blijft de huidige draaibrug sowieso niet. Hij is zwaar verouderd, vriest vast in de winter en de doorvaartbreedte is te smal voor de vaarweg. Er moeten twee 11,5 meter brede schepen tegelijkertijd kunnen passeren.