Vervoersdeskundige Arthur Kamminga is teleurgesteld in de reacties van wethouders Van Keulen en Van der Schaaf. Afgelopen weken lieten beide politici weten geen heil te zien in de Kamminga-variant voor de Zuidelijke Ringweg.
In de plannen van Kamminga moet er een op- en afrit komen vanaf de Ringweg naar de Hereweg. Hierdoor zal de verkeersdrukte in de omliggende wijken afnemen. Ondanks dat betrokkenen, als de stuurgroep Zuidelijke Ringweg en wijkverenigingen, erg enthousiast zijn, lieten de wethouders weten de plannen niet te zien zitten. Vooral omdat de plannen volgens de wethouders met extra drukte op de Vondellaan gepaard gaan.
Volgens Kamminga klopt dit niet. In twee van de vier varianten zou er extra verkeersdrukte mogelijk kunnen zijn, maar in deze plannen ontbreken nog de verkeersremmende maatregelen. Kamminga laat het er niet bij zitten, en overweegt een klacht in te dienen.
Komende avond trekken naar het oosten winterse buien weg gevolgd door enkele opklaringen. Na middernacht…
Het KNMI heeft tot vrijdagochtend code oranje afgegeven voor de hele provincie vanwege gladheid en…
Door flinke vertragingen donderdagavond op de A28 en de A7 richting Hoogezand, leidt dit ook…
Het gedeelte van de Turfsingel tussen de W.A. Scholtenstraat en de Bloemstraat is van maandag…
Een skateboard, Playmobil of een leuk kinderboek: bij de speciale Sinterklaasmarkt voor de members van…
Zo'n dertig studenten en medewerkers van de Hanzehogeschool hebben donderdagmiddag urenlang geprotesteerd tegen bezuinigingen op…
Bekijk reacties
Irritant ventje die Kamminga. Had dan ook even feedback bij Van Keulen en of het projectbureau gevraagd. Arthur is weer ouderwets campagne aan het voeren voor zijn opgeblazen ego.
Misschien zou je je voor één keer kunnen verdiepen in iets, vóórdat je op de OOG-website reageert, Marc! Dán had je geweten dat ik al ruim een jaar met Van Keulen en het projectbureau in gesprek ben. Ik heb geen klagen over het Projectbureau, dat de verschillende varianten onderzocht heeft. De uitkomsten daarvan heb ik vrijdag openbaar gemaakt, met toestemming. Dus hoezo, "vraag even feedback"? Lees s.v.p. eerst de stukken voordat je met dit soort uitspraken komt die kant nog wal raken.
Ik zie dat jij de media opzoekt. Niet alleen OOG maar ook het Dagblad en RTV-noord. Je beschuldigt Joost van Keulen van lekken. Alsof Roeland van de Schaaf als wethouder op ROEZ niets met de Ringwegplannen te maken heeft en alsof die plannen überhaupt vertrouwelijk zijn. In plaats van dat je even verifieert bij de wethouders, begin je direct te beschuldigen. Dat vind ik irritant ja. Je hebt een politieke agenda.
@ Arthur
En wat vond het projectbureau van de ideeën?
Wanneer ze de verschillende modellen hebben doorgerekend dan zullen ze er toch ook wel een opvatting over hebben en met je hebben besproken?
Wanneer je een jaar met Joost van Keulen in gesprek bent dan kan hij toch niet een verrassend standpunt hebben?
Waarom vind je het gek dat Joost van Keulen kennelijk met Roeland vd Schaaf heeft overlegd? Het zou pas raar zijn wanneer hij dat niet zou hebben gedaan.
Sterker nog, het lijkt mij volkomen logisch dat Joost van Keulen het in het college heeft besproken, zeker omdat het CDA direct aangaf het een mooi plan te vinden. Met het CDA als collegepartij krijgt zoiets direct veel politieke lading en Joost van Keulen zal niet zo dom zijn om niet alleen e.e.a. met vd Schaaf te bespreken maar het in het hele college aan de orde te stellen.
Zet hem op Arthur!
Wij stadjers zijn jou bijzonder dankbaar dat mede dankzij jou, dat achterlijke tramproject nu in de prullenbak ligt te vergaan.
Marc kun je negeren. Werpt zich om duistere redenen op als beschermheer van elk idioot prestigeplan van het college.
En Jackie. Zijn meningen wat betreft het Monstrum en de tram, zijn volledig identiek aan die van de grote gezinsbodedenker (ironisch hé)Hans Berens.
Met vriendelijke groet
VSH aka Timmer kletst ook weer eens uit zijn nek.
Moet wel constateren dat er nog geen reactie is van Kamminga, ben erg benieuwd. Mijn vragen zijn toch niet zo heel moeilijk te beantwoorden.
Op het eerste gezicht lijken zijn suggesties erg redelijk, ook al hangt er een prijskaartje van miljoenen aan.
Er zit tocht geen addertje onder het gras waardoor er negatief op wordt gereageerd. Wat is het complete verhaal.
@Jack: Het Projectbureau heeft mijn suggesties onderzocht en doorgerekend. Hun conclusie is dat het technisch haalbaar is, maar dat het aan de politiek is om er een besluit over te nemen. Op zich vind ik dat een goede houding.
Wat betreft de onderlinge verhoudingen tussen diverse collegepartijen en andere politici denk ik dat het niet verstandig is als ik daar publiekelijk uit de doeken ga doen hoe dat loopt en wat daar speelt. Als je specifieke vragen hebt, dan mag je me natuurlijk wel mailen.
Hadden we dit al niet eens eerder meegemaakt. Toen Arthur Kaminga met alternatieve plannen voor de regiotram kwam. Toen concludeerde de ombudman Onbehoorlijk Bestuur.
"De Ombudsman van de gemeente Groningen is keihard over hoe het (vorige) College van burgemeester en wethouders met mij is omgegaan. Het heeft “bij herhaling aan respect ontbroken”, “er is geen fair play gespeeld” en dat was “onbehoorlijk”."
Het zal mij dus niet verbazen dat cultuurverandering bij de gemeente nog niet echt is aangeslagen.
Ja en vriend marc neemt het natuurlijk weer op voor het college.
Ben benieuwd hoe snel hij reageert.
Er zal hier ook wel een politieke reden voor de wethouders aanzitten, er komen immers verkiezingen aan. Officieel zouden de plannen worden gepubliceerd na de verkiezingen, Arthur heeft er nu voor gezorgd dat iedereen de volledige plannen en onderzoeken voor de verkiezingen tot zich kunnen nemen.
Het moge duidelijk zijn, de Stadspartij is 1 van de weinige partijen die de beste keuze voor de stadjer inzake de ringweg zal steunen en wellicht de SP ook. VVD en PvdA kun je afschrijven en we weten wat zij willen met de Zuidelijke Ringweg en omliggende wijken. Wellicht kunnen nu experts en omwonenden hun licht laten schijnen over Arthur Kamminga's voorstel.
Beste WillemD,
Er is geen beste keuze voor de Stadjer, elke keuze heeft voor- en nadelen. Dat de Stadspartij suggereert dat ze altijd er voor zorgen dat iedereen tevreden is, is volksverlakkerij. Dat is een belangrijk kenmerk van dit soort populistische groepjes.
Ze kunnen ook van alles beloven, ze hoeven immers nooit verantwoordelijkheid te dragen.
Ik vind dat een woordvoeder van de gemeente zich niet moet verlagen door de deskundige Kamminga (hulde) een irritant ventje te noemen.Wie is verantwoordelijk voor cultuurverandering bij de gemeente?
Ik spreek op persoonlijke titel Joop.
@Marc
Vind je het raar dat daar aan getwijfeld wordt?
Met vriendelijke groet
Ik wil er best voor betaald worden hoor. Graag zelfs.
Thank God for 19 maartjes!
Als ik het goed begrijp dan zou Arthur Kamminga's plan tot nog meer verkeer leiden op de Vondellaan? Was dat nou niet juist een van de punten waar de heibel om begon? De extra drukte op de Vondellaan... Misschien kun je de witte kruizen nog zien staan.
Dat 'irritant' moet je maar als compliment zien Arthur Kamminga, want je dwingt ze iig tot goed nadenken over alternatieven. Ik had het erg mooi gevonden als jouw wijziging erdoor was gekomen. Alleen al om eens een project te zien waar inspraak echt werkt. Maar er lijken dus helaas praktische bezwaren te zijn... Die mag een wethouder ook maar niet zomaar negeren. Moedig dus van Keulen om in politiek lokaal gevoelige tijden dat te doen? De centen zullen waarschijnlijk ook wel een rol gespeeld hebben. Ik heb iig geen 8 miljoen op de plank liggen ergens ;-)
Mensen mogen zich hier ook realiseren dat er bij zo'n groot project er altijd voor en nadelen zijn. En dat dus alternatieven niet altijd maar beter zijn. Ik heb iig in dit geval niet het idee dat de gemeente hier te star is geweest... Maar tja ik ben geen verkeersdeskundige... ik moet eerst de LOI-cursus daarvoor nog vinden ;-)
Erik , de gemeente is wel halsstarig en staan niet open voor plannen van burgers.Zoals Henk Bleeker tegen mij zei ik wil geen ruzie met RWS want ik heb meer RWS wegen in de provincie !
RWS is de al heilige en onwrikbare factor.Maar op de N 33 wel 80 % van mijn ingebrachte plannen overgenomen !
Over mijn lijk ..IK bepaal..!! Hoe durf je zo een plan in te dienen zonder eerst MIJ te raadplegen ..
De arrogantie ten top ..zien we hier weer..
Wie de macht (denkt )te hebben bepaald ..
Niet dus ..het laatste woord is hier nog niet over gesproken ..
Daar kan zelfs een onnozele niets aan veranderen ..
Denk even aan je spelling.
Te onnozel voor inhoudelijk commentaar ?
De nieuwe Meneer Kiki?
Ik denk niet dat Mevrouw Kiki Marc ziet zitten.
Beste mensen waar ligt het probleem van de Zuidelijke ringweg ? Dat zijn de files ! Waar ontstaan die ? Dat zijn op 2 plaatsen.Julianaplein en Europaplein.Daar is 670 miljoen prijsniveau 2009 voor uitgetrokken.Het was 840 miljoen.Het oplossen van deze 2 plekken + nieuwe noordwestelijke ringweg kan voor 350 miljoen ,dus besparing 320 miljoen.Het Julianaplein moet niet de lucht in maar de A 7 onder het kanaal door, tunnel van 150 m en allen bochten kunnen op hun eigen niveau kruisen.In de 2 bochten A 7 west A 28 op het huidige niveau met 2 bruggen erin.De scheepvaart blijft dan zn vrijen doorgang behouden.We zijn toch overal in de provincies vaarwegen aan het herstellen en hier zou door een verkeerde keuze de vaarweg Groningen Assen afgesloten worden.
Kies bij de gemeenteraads verkiezingen geen PVDA en geen VVD want die gaan alleen voor het plan RWS en eigen plan en luisteren niet naar de bevolking !