De gemeente Groningen laat onderzoeken of uitstel van de aanpak van het Herewegviaduct mogelijk is.
Al in 2010 plaatste de gemeente een bord op het viaduct dat vrachtwagens zwaarder dan 45 ton het viaduct niet op mogen. Een jaar later werd besloten het viaduct in 2016 aan te pakken. Nu binnenkort het besluit valt de Zuidelijke Ringweg aan te pakken lijkt het verstandig om, in verband met de bereikbaarheid van de stad, niet in dezelfde tijd ook het viaduct aan te pakken.
Het onderzoek gaat 25 duizend euro kosten.
Na de Fietsersbond uit ook het Platform Gerrit Krolbrug, samen met een aantal bewonersorganisaties, grote…
De Doperse Dis is door de ChristenUnie Groningen uitgeroepen tot Barmhartige Samaritaan van het jaar.…
De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…
FC Groningen heeft woensdagavond verloren van AZ in het AFAS stadion in Alkmaar. De Groningers…
Een gratis lading grofvuil wegbrengen met een (elektrische) bakfiets blijft formeel gelijk aan een lading…
Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…
Bekijk reacties
Ga het Hereweg viaduct snel vernieuwen en het moet 1 spoor breder worden en volgens de heren 1 meter hoger.
Dit moet voor de aanpak zuidelijke ring klaar zijn anders zit dit viaduct ook de aanpak sporen op het station in de weg !
Dus niet wachten !
Geen 25.000 euro weg gooien !
Het probleem is dat de gemeente veel te lang heeft getreuzeld met de aanpak van diverse grote dingen die soms afhankelijk van elkaar zijn, waardoor alles opeens tegelijk moet gebeuren:
- Grote verbouwing van station plus alle sporen richting Europapark (incl sluiten van overgang Esperantostraat)
- Helperzoomtunnel
- Busbaan Peizerweg verlengen naar het station
- Tunnel onder spoor Paterswoldseweg
- Vervangen Herewegviaduct
- Aanpak zuidelijke ringweg
Dit zijn allemaal dingen waar al jaren over gesproken wordt, en nu blijkt opeens dat alles in 2015 beginnen en in 2020 klaar moet zijn. Dat gaat natuurlijk nooit werken.
Maarten je hebt groot gelijk, Euroborg station is net klaar terwijl al bekend was dat er een vierde spoor bij moet komen.
Je moet alles gereed maken alvorens een zuidelijke ring aan te pakken.
Ambtelijke molens werken langzaam staan niet open voor vakmensen buiten hun organisatie.
Het Herewegviaduct kan tegelijkertijd met de ondertunneling van de Hereweg door de zuidelijke ringweg worden aangepakt. Dan kan het autoverkeer er toch niet bij.
Lijkt me niet zn goed idee Marc zo sluit je alles af.
Eerst al je omleidingen gereed maken dan pas zuidelijke ringweg