Bij de gemeente Groningen zijn het afgelopen jaar in totaal 297 klachten binnengekomen. Dat zijn er 37 minder dan het jaar ervoor.
De daling heeft deels te maken met een snellere afhandeling van klachten. Die hoeven daardoor niet meer in behandeling te worden genomen. Twee van de drie klachten gaan over een niet-correcte afhandeling. De klager vindt bijvoorbeeld dat de gemeente te laat heeft gereageerd of dat een procedure niet goed is verlopen.
Van de klachten is 88 procent binnen zes weken afgehandeld. Het aantal klachten bij de ombudsman is ook licht gedaald: van 137 naar 129.
In de ochtenduren is er woensdag kans op hardnekkige mist. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is…
Het Schotse avontuur van Kevin van Veen is afgelopen. Op sociale media laat St. Mirren…
De basketballers van Donar hebben dinsdagavond de uitwedstrijd in de European North Basketball League tegen…
In de gevel van vier nieuwbouwwoningen aan de Molenkampsteeg in Haren is een plaquette geplaatst…
Amerikanen gaan dinsdag naar de stembus voor de presidentsverkiezingen. Groningse Amerikanen volgens de verkiezingen op…
Het KNMI waarschuwt dinsdagavond voor dichte mist. Voor de provincie Groningen is een 'code geel'…
Bekijk reacties
Goed nieuws. Complimenten voor de gemeente!
(dat mag ook wel eens in plaats van dat eeuwige gezeik).
MarcS,
hoe smaakte de traktatie n.a.v. dit "succes"?
Het heeft ook geen zin om een klacht in te dienen omdat deze bij de gemeente bijna altijd ongegrond verklaart wordt.