Het Comité Zuidelijke Ringweg wil uitstel van het tracébesluit Zuidelijke ringweg, dit om de plannen te verbeteren. Dat liet zij gisteravond aan de gemeenteraad weten.
De gemeenteraad had het comité uitgenodigd, ook de Projectgroep Zuidelijk Ringweg was aanwezig om de plannen toe te lichten. De raad wilde zich informeren. Volgens Dirk Slotboom van het comité is Rijkswaterstaat heel goed in het aanleggen van wegen maar niet goed in het voorspellen van verkeersstromen. De aannames waarop het ontwerp van de ringweg zijn gebaseerd zijn volgens hem niet betrouwbaar. De afslag bij de Hereweg was wederom onderwerp van discussie, de raad praat volgende week woensdag verder over de plannen.
Volgens wethouder Paul de Rook kan er alleen iets gewijzigd worden aan de plannen voor de omliggende wijken. De raad spreekt zich uit over de plannen op 25 juni, in het najaar neemt dan de minister het definitieve Tracébesluit.
Qbuzz introduceert volgende week maandag buslijn 110, een directe verbinding in de spits tussen Assen…
Een klein appartement of studio kopen in Groningen is relatief prijzig in vergelijking met andere…
Boa’s, burgemeester Koen Schuiling en de (toenmalige) minister waren er niet blij mee, maar een…
Het International Welcome Center North (IWCN) in Groningen viert deze maand zijn 10-jarig bestaan. Ale…
Komende zaterdag is het de Dag van de Binnenvaart en ook Scheepswerf Pattje in Waterhuizen…
De raadsfracties van Student & Stad en D66 maken zich zorgen over de situatie van…
Bekijk reacties
Beste Groningers , opgelet. Wij hebben een VVD minister en gedeputeerde die alles door jullie strot duwen en niet nadenken.Ze vergeten al 20 j dat de zuidelijke (ring) verbinding A7 geen ringweg is maar het vergroten/versnellen van de verbinding A7.Het lost niets op en gaat 1 miljard kosten.Zou er een noordelijke ring van de
A 7 komen zal er 40 % van het huidige verkeer van de huidige wegverkeer verdwijnen.In de huidige weg zitten 2 knopen die het verkeer ophouden dat is Jullianaplein en Europaweg.
De tunnelbak Sterrebos maakt deze opknapbeurt A7/N7 onnodig duur en onuitvoerbaar.De aannemers maken liever een viaduct met 2 x 3 rijstroken en eronder het plaatselijke verkeer.Veel minder oppervlakte voor het verkeer.Het Jullianaplein moet onder Hoornsediep door en de A 7 niet 1 etage omhoog brengen.De oplossingen die er nu liggen zijn foute oplossingen en haalt geen verkeer weg.RWS heeft tunnel visie en gem. Groningen en prov. Groningen die opdraaien voor de tekorten die 360 miljoen zullen gaan belopen durven hun tanden niet te laten zien.
Stop dit project politici !
Pieter, de verdiepte ligging is te danken aan Karin Dekker van GroenLinks, niet aan RWS. Ze wou eerst een tunnel Bij Essen voor een Zuidtangent, dat bleek niet haalbaar. De huidige Zuidelijke ring in een tunnel bleek ook te duur. Daarom komt er nu een verdiepte ring. Dat is een compromis en de stad betaalt er aan mee. Stedebouwkundig is het een mooie oplossing omdat je een deel van de doorsnijding van de stad weghaalt en het verkeer er onderdoor kan. Je gebruikt de ruimte dus dubbel. Het comité kan de pot op met z'n adempauze, want wat voor nieuw plan er ook komt er komt ook wel weer een nieuw comité dat tegen is. Het is een vertragingstactiek. Men heeft voldoende tijd om nieuwe zienswijzen in te dienen, het proces kan vooruit.
He Marc ben je erweer ? De politicie laten zich aan het handje van RWS leiden.De visie 1994 is allang achterhaald. Haal 40 % van het verkeer van deze weg voorgoed naar een werkelijke ring .De deksels zorgen alleen dat de fijnstof/vervuiling geconcentreerd op de open gaten naar buiten komt.Weg met het verkeer dat daar niets te zoeken heeft.En het Jullianaplein kan compacter door de A7/N7 onder het Hoornsediep door te laten gaan en het kanaal bevaarbaar te houden voor de beroeps scheepvaart.Dus bruggen in de lussen van en naar A 7/N7 west.Bij het Sterrebos geheel niets veranderen,Maar Europaweg beter aansluiten.
Zoals gewoonlijk weer volledig clueless. Bevaarbaar houden? Het is al tientallen jaren niet meer bevaarbaar. De beroepsvaart komt allang niet meer in de Oosterhaven. Je veegt het hele voordeel van het herstellen van de verbindingen tussen de stad en Groningen zuid van tafel. Je laat verkeer kilometers om de stad heenrijden, daarbij veel meer fijnstof en CO2 uitstotend. Fijnstofvervuiling ga je tegen door een onderdruk onder de deksel te creëren. Je zuigt lucht weg die je schoon filtert. Bij de gaten tussen de deksels zal juist lucht naar binnen stromen.
Pieter heeft wel degelijk een punt met dat het doorgaande verkeer op de A7 eigenlijk gescheiden zou moeten worden van het verkeer op de ring. Hetzelfde is met succes gedaan bij Sneek.
Maar het door de strot duwen en niet nadenken van ministers en gedeputeerden geloof ik niet zo in. En ja wel een beetje tempo maken met de besluitvorming, we praten er met zijn allen langer over dan dat het werk is.
Gemiddeld gaat het jaarlijks om een kleine 400 scheepvaartbewegingen per jaar waar het om beroepsvaart door het Noord Willemskanaal gaat.
Wel met feiten komen Marc.
Volgens mij heeft Marc het over het oude Winschoterdiep.
Waar lees jij dat Jack?
Omdat hij het over de Oosterhaven heeft en bevaarbaarheid. Volgens mij gaat het dan over het oude winschoterdiep. De oosterhaven en het noordwillemskanaal hebben niets met elkaar te maken.
Volgens mij interpreteerde Middenweg de opmerkingen van Marc verkeerd.
Ik heb dat idee ook, maar volgens mij wordt in de plannen geen afbreuk gedaan aan het bevaarbaar houden van het Noord-Willemskanaal/Hoornsediep...
Het Hoorsne Diep blijft inderdaad bevaarbaar. De Julianabrug krijgt een doorvaarthoogte van 5,40 meter. Omdat de hefbrug verderop (Van Ketwichverschuurlaan) en de Brug voor de a28 bij Vries. Geen grotere doorvaarthoogte hebben dan dat, is de hoogte voldoende. Het kanaal maakt geen deel uit van de staande mastroute.
Ik vind het plaatje er zo wel mooi uitzien moet ik zeggen. Blijkbaar zijn er ook plannen om naast het cruiseschip er nog zo;n soortgelijk gebouw naast te zetten. Deze staat blurry weergegeven op het plaatje.
Daar staat nu een restaurant met een sportschool.
Volgens wethouder Paul de Rook kan er alleen iets gewijzigd worden aan de plannen voor de omliggende wijken. Als de leefbaarheid in deze wijken voorop had gestaan was dit plan met desastreuse gevolgen nooit goedgekeurd.
Wijzigingen in de marge hebben nu weinig zin.
Natuurlijk willen ze dat, maar het moet afgelopen zijn met overdreven geluister naar amateurs. Door zowel media als politiek.
Als de politiek niet vertrouwt op de informatie van de professionals van het projectbureau dat hiermee bezig is, dan moet ze het projectbureau opheffen en nooit meer aan een dergelijk project beginnen.
Er zullen altijd mensen zijn die het allemaal beter weten. Zie Pietercj Muijzert die hier altijd reageert, zie dat comite. Vroeger werd je nog raar aangekeken als je alles beter wist dan de profs, maar dat is tegenwoordig schijnbaar niet meer het geval.
Sorry Kars ik ben een profesional met 42 j praktijk ervaring en alle grote civiele werken en weet heel goed waar ik over praat en kan het allemaal tekenen en een prijs erbij zetten.Ik heb sterke twijfels aan de tel cijfers ik heb ook inzicht in de electronische telcijfers van de palen die in alle noordelijke provincies staan.
Voor dit project zijn beter oplossingen en goedkoper.Vergeet niet dat de Provincie Groningen garant moet staan voor de tekorten (raming 360 miljoen) Mn 10 j ervaring bij de N 33 zijn ook uit gekomen !
Wijs mij dan eens een professional met werkelijke kennis van zaken aan in dit huidge college van B&W
Da's een goeie, middenweg... ik heb zelf, sinds het tram-debâcle, geen enkel vertrouwen in de werking van dit politieke systeem, of in de mensen die eraan deel nemen. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Maar eigenlijk hoeft, mijns inziens, B&W (eigenlijk de gemeenteraad) helemaal geen gedegen kennis van zaken te hebben. Daar hebben ze het projectbureau voor. De gemeenteraad gaat over de financiën en over of het het waard is of niet. Niet over de inhoud. Maar net als bij het tramproject, bemoeien ze zich daar alsnog mee. Een kwalijke zaak als je 't mij vraagt...
Ik wou je niet per sé beledigen, Pieter, sorry daarvoor.
Maar wat ik wel vind, is dat je voor een professional veel te vaak gebruik maakt van pure drogredenatie, verdachtmakingen en ordinair geroddel. Sorry hoor, maar dat doet afbreuk aan je geloofwaardigheid. Hoe serieus denk je dat je genomen wordt bij de projectorganisatie als je met argumenten als "De politicie laten zich aan het handje van RWS leiden" ?
Vandaar dat ik ook zeg: iedereen weet het allemaal verdomd goed en het is allemaal hullie hun schuld, maar de politiek moet zich er niet teveel door laten afleiden. Professionele, cijfermatig correct onderbouwde standpunten moeten de doorslag geven. Punt uit.
Nee, niet altijd. Er zijn dingen die je als burger gewoon niet wilt, ondanks de cijfertjes. Als ik alleen naar cijfertjes kijk zou ik bv deels met OV moeten reizen en deels in een auto moeten gaan rijden waarvan de naam lijkt op iets wat je bij de snackbar besteld. Wat ik gewoon niet wil en dus ook niet doe. Gelukkig zijn we een vrij land, en mogen we kiezen wat we willen. Zo is ook heel democratisch dat wanstaltige tramplan van tafel gegaan.
Tuurlijk Tinus. Je roept gewoon IK WIL HET NIET! en dan begin je keihard te janken en schreeuwen en als je dan nog je zin niet krijgt dan leven we in een corrupte dictatuur.
@marc ???? huh
Pieter draaft iets minder door dan gewoonlijk.
Wel jammer dat hij nog steeds gelooft in flauwekuloplossingen.
De tunnelbak bij het sterrenkoks is juist een van de mooiste onderdelen van het plan. En pieter ziet het niet zitten.
Jack heb ik verkondigd dat ik die niet zitten ? Denk het niet.Ik vertelde de opmerking van een wegenbouw consortium.Ik zou het omdraaien
ik begrijp de opmerking wel.Beter de A7/N7 onder Hoornsediep door en bij Sterrebos boven de grond de weg 2 x 3 op palen(met geluidsschermen).Mijn keuze is en blijft een nieuwe noordwestelijke ringweg kosten 192 miljoen die het doorgaande verkeer A7 west oost verbind en die 40 % van het verkeer tussen Hoogkerk en voorbij Europaweg weghoud.Moorlag heeft de 50 milj voor de oude westelijke ring terug getrokken en leg de nieuwe noordwest ringweg als provincie weg aan en kan er in 2 jaar liggen.Deze weg zal voor de gemeente Groningen en provincie ten noorden van de stad veel belangrijker zijn.
Iedereen stopt het liefst een drukke weg onder grond en Pieter wil deze op palen. Dat zou pas een historische blunder zijn.
Nu heb je de kans om die rare barrière te slechten en Pieter ziet het niet zitten.
Je beroept je nogal op je deskundigheid, wanneer laat je het bezit hiervan ook eens daadwerkelijk blijken?
ja ja, de technocraten weten hoe het moet. De mensen die de gevolgen van hun handelen dag in dag uit zullen moeten ondergaan, met alle gezondheidsrisico´s vandien, zijn maar lastige amateurs waar je vooral niet naar moet luisteren. Het wereldje dat hier weer een aardige grijpstuiver aan gaat verdienen,
daar moet naar geluisterd worden!
Brum , ik heb nog nooit een euro/gulden voor ideeen betaald gekregen en ik sta wel aan de kant van de bevolking en niet aan de kant van politiek en RWS want die drukken alles door jullie strot.Kijk naar N 33.Wat voor de aanbesteding wordt afgesproken daar houd RWS zich toch niet aan.Kijk naar de afsluitingen.In de begroting is niet me genomen de schade /kosten die het verkeer oploopt want die worden niet betaald. Bij het Sterrebos ligt de weg op een hoog grondlichaam en je kunt geen weghelft op -1 onder de grond bouwen, je moet dan het grondlichaam van de 2e weghelft ook weghalen
De kosten zijn vele malen meer dan gedacht.Leg eerst de nieuwe Noordwest ring aan dan raak je bij de bouw (ring) zuid het vele verkeer kwijt.Eerst alle aanpassingen gereed maken zoals tunnel Paterswoldseweg en tunnel onder Laan Corpus Den Hoorn door en Laan Corpus Den Hoorn onder de rotonde Boerhaavelaan door,Hereweg viaduct over het spoor,aanpassen knoop Europaweg / viaduct in Europaweg over de Griffeweg en over Damsterdiep.Dan raak je het verkeer vlotter kwijt.Dan zul je zien dat het verkeer vlotter doorstroomt
Er komt geen nieuwe noordwestelijke rondweg Pieter, die zit alleen in jouw hoofd. Je wilt een snelweg door het Reitdiepdal aanleggen. Dat gaat niet gebeuren. Dat is beschermd gebied. Dat Moorlag het geld uit de westelijke ring trekt is om het in een bodemloze aardbevings/krimpgebiedput te gooien, zodat het rijk er nog eens het veelvoudige bij kan gooien.
Iemand als O.Kars denkt bij deskundige bestuurders vast aan degenen verantwoordelijk voor de aankoop van de SS.Rotterdam, voor het bedenken van het megalomane Blauwe Stadplan en het aanleggen van het ernstig over de begroting heen geschoten tram in Edinburgh.
Betrokken burgers, die deels uit direct eigenbelang, op hol geslagen bestuurders met beide benen op de grond proberen houden, dat zijn maar lastige factoren in de het enge (in de zin van nauw)wereldbeeld van O.Kars.
Met vriendelijke groet
Vorschlaghammer weet altijd precies wat een ander denkt en weet daar ook altij een negatieve kwalificatie aan te hangen.
Jank harder.
Jack
Volg de reacties van Kars al langer dan vandaag. De man zit vol met haat jegens iedere burger die zich tegen via spoor geleide OV-systemen verzet.
Toen een onderneming die ook actief was in de bezette gebieden (West Bank), niet mee mocht dingen in de race voor het inmiddels lachwekkende stukje geschiedenis genaamd Groninger Tram, vond ie dat maar gezeik. "Wat zouden we ons druk maken om lot van de Palestijnen" was zijn teneur. Hoop niet dat Kars vindt dat ze ook maar moeten oprotten naar Jordanië?
Zijn dedain jegens mensen die bijvoorbeeld vanwege een prestigeproject hun huis uit moeten, en zich daar - lijkt mij logisch - tegen verzetten is met zijn vervloeken van Nimby's van een schandalig niveau.
Ben benieuwd of Kars zijn activisme onbezoldigd is. Zo niet, werkt ie op provisiebasis? Vragen, vragen, vragen.
Met vriendelijke groet
Doorgeslagen tram/treintjes fetisjist denk ik alleen maar hoor. Zijn linkedin ziet er niet heel spannend uit verder......
Heerlijk, dat gejank. Ga door, VSH, ga door. Je tranen zijn zalig.
Ik heb indertijd blijkbaar toch iets goed gedaan als ik nu nog steeds de Toorn van Timmer mag ondergaan!
Wanneer je een zodanig gemankeerd beoordelingsvermogen hebt dat je een fan bent van Russische dictators dan vind ik het nogal aanmatigend om over anderen te oordelen.
Jack
Als jij een door Ministry of Thruth (BBC, CNN, NOS) gebrainwashed persoon bent, kun je maar beter geen kwalificaties over andere veroorloven.
Hoe gaat het trouwens in Libië? Onder aanvoering van Paxman (BBC)en The Guardian was jij waarschijnlijk ook voor luchtaanvallen op deze soevereine staat met prima onderwijs en nog betere medische voorzieningen? Wordt het niet eens tijd dat ze die Bush-with-a-tan zijn Nobelprijs gaan afpakken?
Met vriendelijke groet
O. Kars
Tranen? Nee jongen, maak jezelf niet blij met een dode mus. Ik weet dat je heel veel plezier had over Mevrouw Kiki toen deze overstuur was als gevolg van een besluit van de lokale politiek, maar je kunt geen leedvermaak ten koste van mij scoren.
Het lijkt misschien dat ik net zo'n intense preoccupatie (hint!) voor historische bebouwing heb als dat jij voor "over spoor geleide OV systemen" hebt, maar dat valt nogal tegen.
De door ons - Het Westen - geïnstigeerde ellende, vernietiging en chaos in Irak, Libië, Syrië en nu Oost-Oekraïne (onder de extreem hypocriet gebral over democratie), en wat dat voor de medemens in Oekraïne, Midden-Oosten of Noord-Afrika betekent, daar ligt mijn intense preoccupatie (hint!).
Met vriendelijke groet
Mevrouw Kiki ja, ook al zo'n dorpsgek. Net als jij, met als verschil dat zij tenminste nog op het onderwerp ingaat. Op eh, op haar manier zal ik maar zeggen. Maar jij? Jij draagt écht niets bij. Behalve erg vermakelijke huilpartijen over hoe gemeen iedereen toch is die er een andere mening op nahoudt dan jij.
Dus ja, VSH, ik kan wél vermaakt worden door je gejank.
Tranen? Huh?
Ik ben geen Asperger die zijn speeltje is afgepakt. Wat ben je toch een beperkte jongen!
Mensen die een andere mening hebben gemeen? Je snapt echt het verschil niet tussen een willekeurige medereaguurder en corrupte bestuurders. Die eerste kan ik, ook als ik het compleet met ze oneens ben, best waarderen. Betrokken burgers die het beste willen voor hun stadje. Met corrupte publieke personen heb ik meer moeite (understatement).
Voor jou werkt dit door jouw intense preocuppatie anders. Heeft iemand een andere mening dan jij, dan geldt bijna dat het doel (spoorgeleide OV-systemen) de middelen heiligt. Projecteer jouw vijandsdenken m.b.t betrokken reaguurders met een ander standpunt niet op mij.
Met vriendelimke groet
Timmer, je gaat me toch niet vertellen dat je ook al een aanhanger van Gadaffi was?
Lockerbie vergeten?
Blijf janken!
Jack
Ten eerste kinderachtig dat je andere reaguurders niet hun anonimiteit gunt. Het zou heel wat nobeler overkomen als iets over jezelf zou vertellen; over waarom jij je zo geroepen voelt om betrokken burgers die plannen van het College bekritiseren te bestrijden.
Ten tweede over Gaddafi. Je hoeft niet voor een despoot te zijn om tegen de vernietiging van een land te zijn. Schijntegenstelling.
Over Gaddafi zijn in blaadjes als de Telegraaf en The Sun horror verhalen geschreven. Kan ik die blaadjes geloven? Dezelfde pulpblaadjes schreven ook dat Iraakse soldaten Koeweitse baby’s uit couveuses gooiden, om de couveuses mee naar Irak te nemen. Bleek ook een gore leugen.
Irak kende namelijk zelf prima medische voorzieningen.
Lockerbie? Wat moet ik van deze terreurdaad zeggen? Het aantal onschuldige slachtoffers dat in het PanAm toestel zaten, is qua aantal (!) niks vergeleken bij het aantal onschulige burgers (ook veel kinderen) die door de drones van Obama zijn ongekomen.
Zijn die drones voor mij een om voor een regime-change in de VS te zijn als ik weet dat daardoor de VS in de brand komt te staan?
Nee. Heeft iets met proportionaliteit te maken.
Van Lockerbie was Gaddafi grotendeels gerehabiliteerd. Tijdens de dood van Gaddafi verscheen op een commerciële zender, om de zoveel tijd een overzichtsfilmpje over het leven van Gaddafi. Inclusief beelden van staatshoofden die hem ontmoetten nadat hij paria af was. In dat filmpje zat ook Mandela zat bij Gaddafi in de tent*.
De reden dat Libië kapot moest, was dat Gaddafi een voor de olie-dollar concurrerende munt wilde invoeren? Afrikaanse gouden dinar o.i.d.
Een bedreiging vormen voor de status van de olie-dollar als enige reservemunt was Dezelfde fout die het beest van Bagdad (gasaanval op Koerdische dorpen) maakte en die leidde tot de Tweede Golfoorlog.
Met vriendelijke groet
* Opvallend genoeg was Mandela uit het filmpje geknipt toen Pauw en Witteman het ‘s-avonds ook gebruikten. Politiek correctheid? Het is de vijand van objectieve journalistiek.
O. Kars
"Blijf janken", "Mevrouw Kiki ja, ook al zo’n dorpsgek. Net als jij". Wat een teksten! Het komt enigszins zwaar gefrustreerd* over.
Met vriendelijke groet
* Enigszins zwaar gefrustreerd is technisch gezien natuurlijk fout. Maar ik vind het wel lekker klinken
Timmer,
wanneer je jouw redenering doortrekt dan valt vergeleken met Hitler iedereen wel mee.
Kijk eerst even naar jezelf wanneer je anderen van onbehoorlijk gedrag beschuldigt. Er is niemand op dit forum die zo vaak anderen van de meest misselijkmakende kwalificaties voorziet dat jij. Het gaat dan om reageerders maar ook om mensen die zich niet kunnen verdedigen.
Je reageert nogal allergisch op mensen die jouw bijeengegooglede meninkjes niet delen. Wat zou een psycholoog daarvan vinden.
Wanneer stadjers het werkelijk erg belangrijk hadden gevonden dat het Forum niet door zou gaan dan hadden ze echt wel op de Stadspartij gestemd. En dat hebben ze massaal niet gedaan.
@VSH: Don't worry, O. Kars lost the tram-battle! Haha
Pietercj Muijzert ik ben het met je eens hoor ! en het sterrebos is ten dode opgeschreven als dit plan doorgaat.
Omdat? als je zoiets beweerd moet je het onderbouwen anders is het slap gelul en stemmingmakerij.
Marc Jager /Marc Bouwmans mocht jij/jullie hier achter zitten kom er dan voor uit. De personen die zich verschuilen achter Marc en Jack treedt naar buiten en kom voor jullie werkelijke namen uit.!
Je vergeet Marc Calon nog Pieter.
Best Pieter
Maak je geen illusie. "Marc" durft nog niet eens te vertellen wat voor een werk hij doet!
Maar laten we met zijn allen hopen dat hij niet met gemeenschapsgeld betaald wordt om onder een pseudoniem de boodschap van het College te verkondigen. Zeker omdat zo'n oprekking van de de adviezen van de commissie Wallage over overheidscommunicatie, richting het corrupte zou gaan.
Marc is immers niet alleen mede-reaguurders (betrokken burgers)met grote regelmaat aan het beledigen door gebruik van scheldwoorden en andere diskwalificaties, maar ook leden van het College controlerende orgaan genaamd gemeenteraad.
Hoe zit het eigenlijk met het beloofde dualisme in de raad? Is er in die tien jaar al eens gemeenteraadslid van een collegepartij geweest die met messcherpe vragen het College het vuur aan de schenen heeft gelegd?
Met vriendelijke groet
Zelfs niet de Stadspartij die een enorme verkizingsoverwinning was voorspeld door VSH.
Het is nu akelig stil in die hoek.
Wat een onzin, het Sterrenbos wordt alleen maar groter.
JackB,
een bos heeft toch een ondergrond van aarde en niet van beton?
Verdiep je eerst wat beter in de plannen!
Drainage en grondwaterpeil wordt definitief verstoord.
Betreft bomen van 100 jaar of meer. De noordelijke flank kun je afschrijven evenals de bomen aan de Waterloolaan
In de betonnen bak kunnen, zoals bekend, nooit bomen tot ontwikkeling komen.
Dit dure, loze lekkermakertje kan beter omgeruild voor een tunnel onder het Willemskanaal.
Het Julianaknooppunt kan dan een stuk compacter worden en omwonenden, zoals aan de Maaslaan, blijft veel ellende bespaard.
Bullshit Brum. Er zijn genoeg boomsoorten die een relatief dunne laag grond nodig hebben. De grondwaterstand wordt verstoord? Dat trek je ook uit je hoge hoed om een argument te hebben. Onderbouwd is het echter geenszins.Een ondergronds Julianaplein aanleggen in combinatie met een aquaduct gaat niet alleen heel duur worden, het is ook nog eens gevaarlijk. Behalve dat gaat het niet gebeuren. Je zou het volledige plan over moeten doen. Dan trekt Den Haag het geld er onder weg en blijven we met de huidige situatie zitten.
MarcS,
dat laatste zou echt de oplossing zijn voor veel problemen.
Beste Marc kom met je echte naam naar buiten.Een aquaduct onder Hoornsediep en aanpassing aansluiting Europaweg lost et hele verkeersprobleem op en verder hoef je niets te doen en alles valt goedkoper uit.En sneller en minder grond oppervlakte qua Jullianaplein en we behouden een open scheepvaart verbinding > Assen waar we overal scheepvaart promoten wordt hier de zaak geblokkeerd.De Aquaducten in Friesland 2 x 2 kosten 15-30 miljoen en bij een aquaduct blijft de A28 > Emmaviaduct vrije toegang Het Aquaduct moet 130-max 150 m lang worden en in de bochten A 28 A7/N7 west bruggen in de bochten.Men weigert om er naar te kijken.RWS zegt altijd weer het is onomkeerbaar maar er ligt no niets !
Dat zo'n boot (die nu al niet eens over het Willemskanaal vaart) bij de van Ketwich verschuurbrug al vast komt te zitten maakt je niet uit hè Pieter. Of wou je daar soms ook een aquaduct. Los je dat op dan zul je ook nog de a28 brug bij vries moeten aanpakken (alweer voor schepen die niet op het Willemskanaal varen). Het is maar goed dat je geen macht hebt Pieter want je zou echt als een Ceausescu planologie bedrijven.
@Marc;
Bonsai boompjes schijnen met relatief weinig grond en weinig water toe te kunnen.
Voor het overige denk ik uit je betoog op te kunnen maken dat jij, ook waar het om de natuur gaat, weinig kennis van zaken hebt.
Ik heb het Jullianaplein volledig uit gewerkt/getekend klaar liggen !