Arthur Kamminga en de oppositiepartijen zijn teleurgesteld over het afblazen van de afslag van de zuidelijke Ringweg bij de Hereweg, de zogenaamde Kammingavariant.
Kamminga wilde een afslag op de ringweg bij de Hereweg, die zou de verkeersdrukte op de Vondellaan en de Maaslaan ontlasten. Pas deze week kwam het stadsbestuur met een definitieve reactie: Te duur, niet effectief en er zou vertraging ontstaan in de aanleg van de ringweg. Partijen die eerst voor de Kammingavariant waren trokken hun steun in dit tot grote teleurstelling van Kamminga en de oppositie: ” Die argumenten hadden we wel eerder willen horen.” De variant werd woensdagavond verworpen. Moties voor geluidsarm asfalt bij Hoogkerk en een verzoek aan de minister om een maximumsnelheid van 80 km per uur haalden het wel.
Paul de Rook (D66), de verantwoordelijk wethouder, roemde de gevolgde procedure: “Niet iedereen kan zijn zin krijgen, blij met de inzet van Kamminga maar de Kammingavariant is niet effectief”.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
De tijd zal het leren. Over xx aantal jaar zeggen ze misschien wel dat de Kammingavariant met de kennis van nu toch de beste keuze was.
En dan moet de boel weer op de schop, goed voor de wegenbouwers. Een bouwer en uitvoerder voor de overheid voert haast nooit het meest effectieve plan uit, want dat zorgt niet voor genoeg meerwerk in de jaren na de voltooiing.
En het is toch belastinggeld, dus wij burgers lappen wel.
Het zal pas anders worden als de betrokken bestuurders politiek verantwoordelijk blijven voor de beslissingen die ze in hun regeerperiode genomen hebben, ook al zijn ze afgezwaaid.
Komt er nu ook een klacht wegens ondeugdelijke oppositievoering?
Wat is democratie toch een nare uitvinding he?
(ironisch)
Met vriendelijke groet
Waar gaat dit nou weer over?
Je probeert het wel, maar het lukt je maar niet, Timmer... Ik heb al zo vaak gezegd, hou er nou maar mee op, maar je blijft eigenwijs...
dat niet iedereen z'n zin kan krijgen, daar ben ik het wel mee eens; dat de kammingavariant niet effectief is lijkt me een typische conclusie voor een politicus, waarbij het woord effectief op meerdere manieren op te vatten is, temeer omdat deze variant nooit toegepast zal worden.
Gewoon een project met veel tegenstrijdige belangen bv ondernemers die meer verkeer willen en bewoners minder verkeer willen in hun straat.
Wat me wel regelmatig tegenviel in de discussie over de ringweg waren de onbewezen beschuldingen van intimidatie en vervalsen van cijfers. Ik snap dat de politiek daar helemaal niks mee kan.
En oja dat nu de Kamminga variant is afgewezen schept onterecht het beeld van een starre overheid terwijl er inmiddels ook veel WEL veranderd is aan het plan. Meestal de wat goedkopere dingen uiteraard. De Kamminga-variant was toch duurder ?
Jammer dat Kamminga keer op keer weer aandacht krijgt in de mening. Laten we niet vergeten dat hij een gewone particulier is! Laat ze mij ook maar op tv komen, ik heb ook een mening over dingen! Ecco, je kunt me bellen
En nu ? Aktie op de ringweg ? Lijkt me niet ondenkbaar.
Kars of wordt er ook goede oppositie gevoerd vergeet niet dat de college partijen altijd klakkeloos achter hun wethouder blijven staan. Zeker in deze tijd.
Tja, dat heet politiek en het is een nadeel aan dit soort zaken. Zelfs zo'n groot nadeel dat ik de werking van het huidige politiek systeem betwijfel. Het is ook verantwoordelijk voor het NIET doorgaan van de tram (wat wel had moeten gebeuren) en het WEL doorgaan van het Forum (wat niet had gehoeven). Dat is tenminste mijn mening.
Staat verder los van mijn kwinkslag naar A. Kamminga de Gelijkhebbende.
Ach ja, die tram! Die had er zeker moeten komen. Dan zou er ook minder reden zijn geweest om die zuidelijke ringweg aan te pakken! Het doel van die tram was immers om de bereikbaarheid van de stad Groningen te vergroten. Op de volgende site heb ik ondermeer een paar voorlichtings video's hierover verzameld van zo'n 6 jaar geleden:
http://martin58-wiersema.magix.net/alle-albums/!/oa/6998165-96916759/
Nu in 2014 heeft men het nog steeds over de verbetering van de bereikbaarheid van Groningen, nu echter zonder tram! Maar wat is er de afgelopen 6 jaar dan wel gebeurd? Ik kom slechts tot het afblazen van een tram, gepraat over een ringweg al dan niet met een afslag bij de Hereweg en plannen voor een driedubbel gelede bus door de binnenstad als (slecht) alternatief voor die tram.
O.Kars heeft na 2 jaar zijn liefdesverdriet verwerkt en komt weer onder de mensen. Hij was verliefd op de tram, maar die relatie ontspoorde en hij was daarom even afwezig. Nu gaat O Kars toch voor het asfalt en kan zich vermaken dat A Kamminga ook een keertje zijn doel (nog) niet kon behalen.
Dit jaar heeft O Karrs er weer zin in en gaat op zoek naar liefdes in alle tramsteden om te dromen dat hij ooit nog eens in een tram in Groningen kan zitten. Die ijdeltuit had zelfs een fan pagina gemaakt voor zijn trammetje en op zijn nachtkastje pronkt een foto van Karin Dekker met een tram. Slaap zacht.
Die afrit zal er binnen 10 jaar toch wel komen, die parkeergarages moeten gevuld worden en de files zullen ook wel groter worden. Of we nu electrich rijden of met bezine, het zal drukker worden op de wegen.
Inderdaad drukker wordende wegen! Alleen al daarom was die tram zo gek nog niet! In Duitsland en Belgie hebben ze dat beter door! Daar zijn vele steden (ook kleiner dan Groningen) met een "regio tram" systeem! Uw uithaal naar Kars vind ik dan ook volkomen misplaatst! Evenals trouwens de houding van stad en provincie Groningen die willen doen voorkomen alsof het tramplan nooit heeft bestaan, terwijl ze 20 jaar met de voorbereiding bezig zijn geweest!
Dit laatste geldt trouwens ook voor die zuidelijke ringweg: Dat gepraat duurt ook al zo'n 20 jaar!
En intussen denkt men de tram te kunnen vervangen met een driedubbel gelede bus, ofwel een "bandentram" op lijn 11 dwars door de binnenstad! Dat is pas waanzin!
Ocharme. Weer iemand die niet tegen een mening kan die van de zijne afwijkt.
Als ik zo'n indruk op jou heb achtergelaten na al die tijd, dan heb ik iets goed gedaan.
Jank nog even wat door, zou ik zeggen. Dit soort reacties zijn voor mij altijd genieten.
Waarom in deze megalomane provinciehoofdstad Groningen nog altijd over een tram en/of renovatie/uitbreiding van de zuidelijke ringweg blijven (na)praten. Laten wij onze bakens verzetten, de krachten gaan bundelen en voor een ondergrondse verbinding, een metro gaan. Doen wij ook mee met Amsterdam, de stad waar B&W van Groningen zich al decennia lang zo graag mee wil laten vergelijken.
Een tram / metro onder de Grote Markt! Prima natuurlijk. Dat zou de beste oplossing zijn geweest voor de binnenstad. Waren er geen problemen gewesst met de winkeliers in de Oosterstraat, kunnen alle bussen weg en is er alle ruimte voor het sinds kort gewenste fontein!
Een probleempje! De financiering. De kosten zouden zeker tussen 1 en 2 miljard euro liggen. Heeft u daar ook een idee over?
Het RSP budget (Compensatie zuiderzeelijn)van ongeveer 2,1 miljard had ingezet kunnen worden, maar dat is inmiddels "verjubeld" in allerlei deelprojecten, ondermeer in oplappen van provinciale wegen.