Het Consumentenplatform Openbaar Vervoer, wil dat de bus via de Grote markt blijft rijden. Het platform vindt de haltes op de Markt van groot belang voor de bereikbaarheid van de binnenstad.
Reizigers willen zo dicht mogelijk bij de winkels uitstappen. Zo is het aantal reizigers op lijn 6 aanmerkelijk verminderd sinds deze bus niet meer langs de Grote Markt rijdt. De gemeente wil onderzoeken of de bussen over de diepenring kunnen gaan. Maar volgens het platform kan de diepenring zoveel verkeer niet verwerken.
Ook adviseert het platform om de haltes aan de Oosterstraat en Gelkingestraat terug te laten keren. Deze zijn sinds begin 2014 geschrapt door het OV Bureau.
In Vesta Woonforum aan de Peizerweg vindt zaterdag het Nieuwbouwfestival plaats. Het festival is de…
Wie van de twee komende weekenddagen de standen op de thermometer naast elkaar legt, denkt…
PKC'83/Team Amoeri heeft vrijdagavond in Amsterdam met 5-1 verloren van OS Lusitanos. (meer…)
Beginnende schrijvers in Groningen kunnen zich tot volgende week zondag aanmelden voor het LetterenStipendium 2025.…
De zuidelijke ringweg is komend weekend afgesloten tussen het Julianaplein en de Europaweg voor verkeer…
Hoewel er nog een beroepszaak loopt bij de rechtbank, wil het college hoe dan ook…
Bekijk reacties
Als je de oude en mensen die slecht te been zijn niet meer in de binnenstad wil hebben moet je de bussen zeker niet op de Grote Markt laten stoppen. De bussen moeten altijd via de Grote Markt rijden.
Alleen een referendum kan de overheid met de neus op de feiten drukken.
Wat reizigers vinden is verder niet belangrijk. De reiziger heeft geen macht.
Shell heeft geen belang bij goed openbaar vervoer.
DAF maakt het ook niet uit.
De politiek doet maar wat.
Een referendum is de oplossing.
Ach wat zeur ik eigenlijk op de dag dat de politie is weggejaagd in het isis-kalifaat denhagistan..
Diep triest wat daar gebeurd is!
hear, hear!
Een geweldig plan om de busse van de Grote Markt te weren. Zonder bussen kan er een veel mooier plein van worden gemaakt zonder de stank van diesel.
De bussen met binnenstadsbezoekers kunnen prima via het Zuiderdiep en de diepenring.
Het is onnodig om de bussen op de Grote Markt te laten stoppen. Toen indertijd het busstation van de GVB van de Grote Markt verdween schreeuwde een bepaalde groep ook moord en brand. Voor het binnenstadsbezoekers heeft dat geen negatieve gevolgen gehad.
Bus hoort in binnenstad te komen. Erg irritant al dat lijn 6 er niet meer komt. En die is nogal belangrijk voor binnenstadjers die naar het Martiniziekenhuis moeten.
Sinds de bussen niet meer stoppen in Gelkingestraat hebben wij veel minder last van uitlaatgassen!!
Het was en is geen pretje dat honderden bussen door Gelkingestraat denderen . Het is een nauwe straat die naast de bussen ook talloze andere en zware verkeer moet verwerken.Over de grote drukte, onveiligheid, te veel overlast van lawaai en stinkende uitlaatgassen praat natuurlijk gemakzuchtigen niet over.
ach wat maakt het uit? de "jonge" dame van onze burgemeester heeft een auto met privé chauffeur die gewoon midden op de grote markt voor de deuren van het stadhuis parkeert, de rest van de groningse armoedzaaiers zijn totaal niet belangrijk voor de graaiende BenW
Helemaal mee eens. Bussen van de grote markt. Er gaan nog steeds genoeg bussen die door het centrum rijden. En anders kunnen ouderen toch ook met de WMO-taxi.
Da's ook niet aardig van je, Andre. En zo'n WMO taxi kost toch nog een kopje koffie op het terras.
Daarbij zal het een mooi zootje worden met al die taxi's.
Of zoals ik vanochtend ergens las: Wil je chaos, probeer dan alles te regelen :)
Alsof een WMO taxi altijd handig is. Bovendien krijg je geen wmo taxi pasje als je nog gewoon met de bus kunt.
Een wmo taxi moet je minimaal een uur van te voren bellen, en dan nog kunnen ze een kwartier eerder of later komen. Je moet dus al een kwartier voor de afgesproken tijd klaar staan, maar komen ze een kwartier later dan de afgesproken tijd dan sta je dus een half uur te wachten. Met de bus kun je veel beter tijd in plannen en hoef je niet een uur van te voren te bellen.
Het lijkt mij dat de toenmalige conclusies van het regiotrambureau nog geldig zijn in deze discussie. Die hebben met het onderzoeken van tracé's in 2008 al geconcludeerd dat een tram via het diepenring significant minder reizigers zou trekken dan een tram via de GM. Dat geldt dus ook voor de bus, dus dit lijkt me een meer dan terechte oproep.
Weet iemand trouwens ook waarom de gemeente met dit idee komt? Welk kalf is er verdronken, dat deze put gedempt moet worden?