De gemeenteraad voelt niets voor een hoger risico voor de stad bij de aanleg van de zuidelijke ringweg.
In de Provinciale Staten gaan geluiden op dat ook de stad moet gaan bijdragen aan een eventuele overschrijding van de begroting. Mocht de weg duurder uitvallen dan moet nu de provincie dat betalen. De raad wil dat de gemaakte afspraken overeind blijven, mee- en tegenvallers komen voor rekening van de provincie. De aanleg van de zuidelijke Ringweg gaat ruim 630 miljoen euro kosten.
De weg wordt gefinancierd met geld wat de noordelijke overheden kregen voor het niet doorgaan van de Zuiderzeelijn. In het najaar neemt de minister definitieve tracébesluit over de Zuidelijke ringweg
Na een koude week met winterse buien lijkt het zondag met 16 graden wel voorjaar.…
FC Groningen heeft zaterdagavond met ruime cijfers verloren van PSV. In Eindhoven was de landskampioen…
Nova Tech Lycurgus heeft zaterdagavond wederom 3 wedstrijdpunten kunnen bijschrijven. De Groninger volleyballers wonnen de…
De intocht van Sinterklaas in Meerstad is ondanks diverse problemen goed verlopen. Volgens Frits Gosman…
Door de winterse omstandigheden ging er zaterdag een streep door de meeste voetbalwedstrijden in de…
Politieagenten hebben zaterdagmiddag twee winkeldieven aan kunnen houden die hun slag hadden geslagen bij meerdere…
Bekijk reacties
De provinciale PvdA probeert terug te komen op in 2008 gemaakte afspraken hierover. De stad zit echter al in zwaar vaarwater door afgewentelde overheidsbezuinigingen en extra risico's zijn daarom zeer onwelkom. De arrogantie van de provinciale Pvda hierover is stuitend. Die mensen hebben een veel te hoge pet op van zichzelf.
Komt nog bij dat Moorlag al eerder de stad Groningen het debacle Meerstad in de maag heeft gesplitst. Het provinciebestuur heeft bij de verdeling van de risico's een veel te grote broek aangetrokken en ziet nu de bui hangen. Er pakken zich donkere wolken samen boven dit project en Moorlag zoekt een slachtoffer om de pijn bij de provincie te verzachten. Een staaltje PvdA machtspolitiek derhalve waar we volgend jaar mee af mogen rekenen. Op naar de nul zetels!
100% mee eens!
Stad Groningen ik vertel jullie nog 1 keer het project komt uit op 870 miljoen.
En het project is niet uitgerekend als een RAW bestek , alles is gebaseerd op aannames.De 1100 m tunnel gaat alleen al 458 miljoen kosten Het totale trace is 12 km lang.Tel uit je winst.En een gedeputeerde die zegt ik kan geen stop zeggen ,, wij staan er voor de Staten verkiezingen al slecht voor " Groningers let op dit soort politici.Groot doeners en geen realisten !
We zitten al met HET MONSTRUM in de sores, daar komt nu HET FIASCO (zuidelijke ringweg) nog bij. Dat wordt houtje bijten met elkaar.
Het grootste risico is dat er geen enkele noodzaak voor de aangelegde weg zal zijn.
De som van de jaarlijkse ontwikkelingen in fundamenteel natuurwetenschappelijk onderzoek kent een exponentieel karakter.
Over vijf jaar kan negentig procent van het werk dat nu in het cruiseschip gedaan wordt, met behoud van betrouwbaarheid en kwaliteit thuis gedaan worden. En over vijftien jaar overal kan het werk overal, mits er niet teveel afleiding is, gedaan worden.
Verder begint het eindelijk door te dringen dat het zijn van een avondmens niets met luiheid in de ochtend te maken heeft. En dat om acht uur 's-ochtends beginnen met werk voor een hoop hartfalen, verkeersongevallen en verminderde productiviteit (met name bij jongeren) zorgt.
Hoog tijd voor meer gevarieerde werk en schooltijden. Veel meer afstemmen op bioritme van jeugd en avondmensen. Laat alle scholieren en avondmensen om half tien in de ochtend en half zeven in de avond over het Julianaplein gaan, en ook de huidige kleine files zijn opgelost.
Jammer voor de goedbetaalde medewerkers van het ondemocratische projectbureau (handig schild voor de politiek verantwoordelijken), maar zoveel beter voor stad en land.
Moi
Noasrift
Mag de gemeenteraad weten hoeveel meer dan de Balkende-norm wordt ontvangen door de directeur van het projectbureau, of is dit ook weer een angstvallig door de wethouder geheim gehouden bedrag.
Aanvulling:
Was in de tweede alinea vergeten te schrijven dat ook de ontwikkeling in de ICT eveneens een exponentiële groei kennen.
Conclusie blijft: over tien jaar is thuiswerken voor kantoorpersoneel de norm. Cijfers voor de groei van verkeer op de Zuidelijke Ringweg zijn denkbeeldig. Het is een ordinair werkverschaffingsproject voor bouwend Nederland.
Voor de VVD; met gezond kapitalisme hebben dit soort onzinprojecten niets te maken. Feitelijk is het niet meer dan zevenhonderd miljoen (gem. overschrijding van tien procent) voor drie dekseltje.
Moi
Dhr Hillen is een RWS man die op die plek neer is gezet en doet wat RWS wil en deze man verdient tussen de 80.000-120.000 euro.Er worden rapporten geschreven die allemaal > opdrachtgever RWS toe geschreven worden en geen onafhankelijke beoordelingen zijn.Je had het verhaal afgelopen woensdag in vergadering grote Projecten kunnen beluisteren en ieder zwicht voor de macht van RWS de grootste macht binnen Nederland waar ieder bureau/ingenieurs bureaus /aannemers voor zwichten.De Statenleden hebben niets geleerd uit de N 33, gooi maar met geld. Laat de Satenleden +gedeputeerden die het goedkeuren garant/aansprakelijk staan voor de overschrijding.
Wat en voor wie zijn eigenlijk de kosten van het meerjarig opbreken van de zuidelijke ringweg en in hoeverre worden de kosten en claims vanwege fijnstoftoename in de betroffen woonwijken meegenomen in dit plan.
Wanneer je nog nooit een kantoorbaan hebt gehad dan is het wat aanmatigend om overcdie werksoort allerlei voorspellingen te doen.
Vooral wanneer je voorspellende gaven in het verleden niet erg best bleken te zijn.
Verstandig van Paul de Rook om niet te recgeren op dit soort kansloze oprispingen vanuit de provincie.
Provinciale opvattingen die weer eens veel te laat worden geuit. Wanneer je wat wil dan moet je dit vooraf regelen en niet tijdens de rit.
Heb trouwens nog geen enkele betrouwbare bron gevonden die de gedachte ondersteunt dat het wegverkeer dusdanig zal afnemen dat files vanzelf oplossen.