De Stichting Leefomgeving Zuidelijke Ringweg heeft grote problemen met de geplande ‘kurketrekkertunnel’ tussen het Julianaplein en Europaplein. De rijstroken van de snelweg in de nieuwe tunnel worden extra smal om te voorkomen dat auto’s te hard rijden.
Projectbureau Aanpak Ring Zuid heeft daarvoor de gangbare vluchtstrook geschrapt en een vluchtpad voor voetgangers. Wie straks in de tunnel vast komt te staan, door pech of een andere calamiteit, kan volgens de stichting zodoende geen kant op.
“De verbreding van de A7 door de stad was een verkeerde keuze, waarvoor bovendien te weinig geld is gereserveerd”, aldus de woordvoerder van de stichting. “Groningen verdient beter dan een kurketrekkertunnel die behalve armoedig ook nog gevaarlijk is”.
De zaalvoetballers PKC'83/Team Amoeri verloren vrijdagavond in eigen huis met 6-2 van ZVG Cagemax. (meer…)
Wie nog dacht dat het herfstweer het rustig aan deed tot nu toe, krijgt de…
Op de Bordewijklaan in de Wijert vond vrijdagmiddag een ernstig ongeluk plaats. Een fietser werd…
De gemeente Groningen gaat gratis huisdierenstickers aanbieden. (meer…)
Dit jaar zijn 136.000 tegels in de gemeente Groningen vervangen door groen. Dat zijn er…
De verbinding van het Julianaplein naar de westelijke ringweg is vanaf vrijdagavond een weekend lang…
Bekijk reacties
Het is wel een heel verzuurd gezelschap, ze spreken in elk geval niet uit mijn naam.
Ben benieuwd hoeveel betalende leden of donateurs ze hebben.
Ze zijn wel duidelijk: er zijn twee opties te weten 'het is niet goed' of 'het deugt niet'.
Het tunneltje van Melanie.
Ofwel het putje van Melanie.
Groningers het versmallen van de rijstroken heb ik in de afgelopen 10 j ook bij de N 33 mee gemaakt van 390 cm > 325 cm Elke projectleider pikte er weer een tiental cm af een dood ordinaire bezuiniging die op de 12 km ZWR 18,7 miljoen scheelt maar er komt veel meer bij,Smallere bruggen /viaducten/tunnel/grondwerk/aankoop en gaat al snel naar de 50-55 miljoen besparing.Het gaat ten koste van de veiligheid.De project organisatie weet ook wel dat het veel duurder dan hun 603 milj. gaat kosten alleen RWS hoeft het niet te betalen de Provincie Groningen moet er voor de volle 100 % voor opdraaien.Ik hoop een ding dat de Groninger politiek eens nee zegt tegen deze constructie die door RWS wordt op gedwongen.
Anders moeten de bewoners a.s jaar bij de Provinciale verkiezingen die politieke partijen die voor zijn finaal afrekenen.
Nu kom je aanrijden uit de richting Drachten, en heb je 3 rijbanen voor en direkt na het stoplicht tot je beschikking. Waarom niet simpelweg straks ook deze 3 banen doorzetten i.p.v. de beoogde 4 rijbanen. Zal er wel geen verstand van hebben....
En steeds wordt er weer een nieuw spook bedacht door de nimby's uit Helpman.
Nee Marc RWS is hier degene die zich een uitweg probeert te creeren.Zij voelen dat ze met de 603 miljoen nooit het kunnen maken.Ik heb het bij de N 33 net zo mee gemaakt vanaf 2004 tot heden.knijpen en knijpen waar het kan.De Provinciale politiek zou eens sterk in hun schoenen moeten gaan staan en nee tegen RWS zeggen en nee tegen de 100 % aansprakelijkheid van overschrijdingen van de begroting.Het is van den zotte dat degene die het ontwerpt en begeleid straks de schulden op de schouders van de provincie schuift.En een 1100 m tunnel zonder vluchtstrook is levens gevaarlijk.
Het is geen tunnel, maar een verdiepte ligging met deksels. Mocht het problematisch blijken kun je altijd nog drie rijstroken maken die breder zijn. Kwestie van nieuwe belijning.
Of je het nu verdiepte bak open of soms met een 250 lange deksel is of een tunnel je kunt niet vluchten kijk naar de rondweg om Parijs kijk naar de dood van prinses Dianna.Je moet vluchtstroken langs het doorgaande verkeer hebben vooral daar, als de weg vrij ligt stap je over de vangrail , je klimt niet 90gr tegen een muur van 6 m omhoog.Het is onverantwoord. En rijstroken van 310 cm dan vraag je om problemen.
Zo is het!
Op elk stukje asfalt is wel een marc ering aan te brengen.
kwaak kwaaak kwaak
Zou het toch allemaal een stuk frisser maken als Jack en Marc eens vertelden wat hun werk is. Het onvoorwaardelijk verdedigen van elk noodzaakloos prestigeproject begint groteske vormen aan te nemen.
Je tegen een plan verzetten omdat dit plan bij doorgaan veel schade berokkent, is natuurlijk legitiem. Toch menen deze twee heren (?) iedere bewoner van de Zuidelijke wijken die tegen de Zuidelijke Verkeersverplaatsing te moeten diskwalificeren met het "nimby-argument".
Als "Marc" wel een bezoldigd medewerker van de gemeente of zo'n dubieus projectbureau is, gaat hij dan niet veel te ver in het onder een pseudoniem willen beïnvloeden van de publieke opinie als het om oprechte tegenstanders van noodzaakloze prestigeprojecten gaat? Het zou toch een grove schending van de regel dat ambtenaren een politieke neutraal moet acteren, als het blijkt dat achter de woeste aanvallen op het comité Leefomgeving Zuidelijke Ringweg of de betrokken burgers van De Stadspartij een door de overheid (indirect) gefinancierde communicatie-medewerker schuilt.
Ik zou graag eens de redactie van oogtv nieuws eens de hand schudden. Kunnen ze zien dat achter mijn naam niets dan een geëngageerde burger schuilgaat. Denk niet dat Marc en Jack dit durven. Het idee wimpelen ze vast af met het argument dat het tijdverspilling is. Een kulargument, want ze steken wekelijks vele uren in het verdedigen van BenW en haar noodzaakloze prestigeprojecten.
Moi
EENS..!!
Waarom maak je je niet wat meer druk om een goede mening over actuele kwesties te formuleren. Dat lijkt me heel wat zinvoller dan iedereen die het niet met je eens is in een kwaad daglicht te stellen.
Bovendien zijn de 100 dagen van je zelfopgelegde ban nog steeds niet voorbij.:-)
VSH kan zich gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die serieus zonder bijbedoelingen met hem van mening verschillen en voelt zich daarom genoodzaakt complottheorieën te bedenken.
EENS, die `marc´ zit van onze belastingcenten niks anders te doen dan niet kritisch al het gemeentelijk beleid te verdedigen. Als de gemeente zegt dat de wereld plat is, verdedigt hij dat met hand en tand.
Meneer kan het weer eens niet met argumenten af. Op de man spelen kan ik ook Rene maar dan niet met woorden.
Alternatief zou zijn om via de afslag Westpoort de nieuw aan te leggen weg tussen de rotonde, welke via de Aduarderdiepsterweg naar Hoogkerk gaat, door te trekken naar de Friesestraatweg en deze weg gaan verbreden van nu 2 naar 4 banen om zo op deringweg aante gaan sluiten. Verkeer uit Drachten wat richting het noorden wil rijden en v.v., hoeft dan niet via de zuidelijke ringweg. Zo heb je meer dan genoeg aan de huidige 3 rijbanen
Middenweg je hebt volkomen gelijk maar als je gisteravond de vergadering grote projecten gevolgd hebt loopt/zeg maar holt ieder achter het project aan zonder er verstand van te hebben.Die door jou genoemde weg is veel belangrijker voor de stad Groningen en zal heel veel verkeer van de zuidring afhalen en is voor het noordelijk deel Provincie ook veel beter.RWS is nu aan het knijpen in allerlei zaken om maar niet de verwachte overschrijding van de aanneemsom te krijgen terwijl het hun niet interesseert daar daar de Provincie voor moet staan.En die vraagt gisteren dat de stad Groningen ook mee garant staan.Als het volkomen mis loopt dan zijn gedeputeerde Boumans en gedeputeerde Moorlag gevlogen ! Het is toch immers niet hun geld.Mooi weer spelen met andermans geld is mooi.Zij en de Statenleden die er voor zijn zouden persoonlijk aansprakelijk gesteld moeten worden.Net als bij bedrijven !