Het evenement The Passion van afgelopen april, heeft de stad zo’n 33.000 euro meer gekost dan vooraf was begroot. Desondanks is het stadsbestuur rondom tevreden: zowel qua belangstelling als qua publiciteit voor Groningen overtrof het project de verwachtingen.
De extra kosten komen vooral omdat er minder sponsoren en activiteiten rondom het evenement waren, dan vooraf begroot.
In totaal zijn er 20.000 bezoekers naar de stad gekomen. Dat is vijfduizend meer dan verwacht werd. Deze bezoekers gaven ruim 500.000 euro uit. Ook op televisie en in de media was er veel belangstelling voor The Passion. Volgens Marketing Groningen zou het de stad een miljoen hebben gekost om dergelijke publiciteit zelf te genereren.
Het winterdekbed kun je deze week goed gebruiken. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kunnen de temperaturen…
Restaurant Noor Groningen in Hoogkerk is dit jaar gestegen naar plek 32 van Lekker500, de…
Een 28-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot 120 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke…
Sinds maandagmiddag is er een medische drone van tweeënhalf meter te bewonderen in het UMCG.…
Op een boerenveld in Noordlaren vond afgelopen zaterdag de eerste editie van de ‘Spooky Nights…
Bij knooppunt Euvelgunne vinden dinsdag-, woensdag- en donderdagnacht afsluitingen plaats voor verkeer vanaf de zuidelijke…
Bekijk reacties
Het stadsbestuur is RONDOM tevreden. Btje jammer, RONDUIT is waarschijnlijk bedoeld. Echter, er is niet veel reden, waarom het dat zou zijn, gezien het tekort. Hoe je het ook wendt of keert, het is een teKORT.
Weer goed ingeschat door de gemeentelijke experts dus, faal!
Anderhalf uur reclame op prime time voor slechts 33.000 euro? Dat is een koopje.
Daar krijg je bij een pauze in een CL-wedstrijd nog geen minuut zendtijd voor.
Moi