Het CDA wil, om alsnog op- en afritten op de Hereweg te realiseren, in de aanbestedingsfase die op- en afritten meenemen.
De partij stelt het College van B&W daarover schriftelijke vragen. Omdat het altijd mogelijk is om in de toekomst, na afronding van het project, verbeteringen door te voeren, moet het ook mogelijk zijn eventuele verbeteringen nu al mee te nemen in de aanbestedingsfase. Het CDA stelt voor om een aansluiting aan de Hereweg als extra optie op te nemen in de aanbesteding. Het is dan aan de meedingende aannemers om duidelijk te maken wat de meerkosten zijn. Vervolgens kunnen het Stadsbestuur en de Raad alsnog besluiten om deze optie af te nemen.
Op 29 september jl. heeft minister Schultz van Haegen het tracébesluit voor de Zuidelijke Ringweg getekend, waarmee dit besluit definitief is geworden. Dit plan bevat geen op- en afritten naar de Hereweg.
Het belooft een flink gure week te gaan worden. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is het…
Wethouder Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren) van Cultuur wil proberen om het Poëziepaleis…
Forum Groningen hoeft niet aan de slag met een uitbreiding van haar verdiencapaciteit. Een voorstel…
Sinterklaas is zondagmiddag feestelijk verwelkomd in de wijk Lewenborg. De Goedheiligman en zijn pieten maakten…
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Bekijk reacties
Goed plan, het zou goed zijn om zo een wat uitgebreider lijstje met wensen te maken dat al dan niet gehonoreerd kan worden bij een gunstige aanbesteding.
Hehe er worden mensen wakker.
Bij het blijven bestaan van de op en afritten Hereweg kan de nieuwe Maaslaan verdwijnen.
Het pakt goedkoper uit.
Maar er zijn meerdere alternatieven die goedkoper uitpakken en beter voor de omgeving.RWS is niet de almachtige god in Nederland en het kan niet waar zijn dat RWS de koning binnen het koninkrijk is.Maar nu is het wel zo.
Er is een betere oplossing /goedkoper en pakt voor de omgeving beter uit.
Het Rijk doet de aanbesteding, de handtekening is gezet, de verbeterpunten zijn al opgenomen. Wat het CDA wil kan dus helemaal niet meer. Voor de Bühne dus.
Volgens mij kan het wel wanneer het opgenomen wordt in de lijst van optimalisaties zoals fietstunnel Esperantostraat. Deze komt ook alleen in beeld wanneer de aanbesteding voldoende meevalt.
Wijzigingen op het plan komen er toch nog, zoals bij ieder groot project, na gunning het dat meer- en minderwerk.
In mijn werk werkt het precies hetzelfde.
Voor die afslagen is een afweging geweest. He bleek geen verbetering te zijn, maar wel duurder. Als Politici zich ineens als verkeersdeskundigen gaan opwerpen, is het hek van de dam.
Het is zo langzamerhand wel de gewoonte. De man op straat, en het raadslid in de gemeenteraad, moet tegenwoordig net zo serieus worden genomen als een verkeersdeskundige. En wordt ontzettend kwaad als dat (logischerwijs) niet gebeurt.
Ik kan U mededelen datna het trace besluit en tijdens de bouwfase van de N 33 het nodige veranderd is en ik kan u alle antwoorden laten zien.Het antwoord van RWS ,, herziene inzichten " Het kan wel degelijk.
Die handtekening van mevr Schultz-Veheage is een wassen neus!
Dit is een iets ingewikkelder project dan de N33 Pieter. Die afritten zijn niet zomaar een extraatje. Ze hebben veel gevolgen voor andere punten in het traject en voor het onderliggende wegennet.
Marc geen enkel probleem Marc bij het blijven van de op en afrit vervalt de Maaslaan en pakt het goedkoper uit.
Je denkt er veel te makkelijk over. Lees het nog maar eens na: http://www.aanpakringzuid.nl/files/3614/0966/2385/20140620_Toezeggingen_raadscommissie_Beheer_en_Verkeer_11_juni_2014.pdf
Wie bepaalt betaalt.
Ik ben benieuwd naar alle geldstromen bij een dergelijk project.
Wie weet ?
Bij de zuidelijke Ringweg zijn dat RWS+stad Groningen en Prov,Groningen.Het is bij de N 33 nog ingewikkelder. RWS + prov Drenthe+Groningen + 4 aanliggende gemeenten +Stadskanaal+Veenkolonien+Eemsmond+Eemshaven en er is maar 1 directie voerende dat is RWS dus ?????????? Hie kun je werkelijk zorgen om maken.
Maar waarom dan?
Vooralsnog zie ik niet veel meer dan wat (sorry dat ik het zeg) ordinaire verdachtmakingen... maar niets wat wijst op een reële misstand.
En de "onzichtbare" (geld) stromen?
Een fles wijn, een doos sigaren of meer?
Heb me daar altijd van afzijdig gehouden ! Hoe moeten de tweede en derde partijen RWS controleren ? Dan zal er veel boven water komen.Vooral van projecten die door verschillende opdrachtgevers betaald dienen te worden.Heb zelf een project met 7 opdrachtgevers gehad waarbij de as van de weg de gemeente grens was en watergangen/duikers door gem. of waterschap betaald moesten worden.Of assen in een sloot lagen en de kosten gedeeld moesten worden.
De provincie Groningen moet RWS scherp in de gaten houden bij de ZRW.