De fietsersbond tekent beroep aan tegen de geplande Helperzoomtunnel. Volgens de fietsersbond is de verbinding voor een hoofdfietsroute slecht.
Zo moeten de fietsers drie keer voorrang verlenen aan auto’s en moet de Helperzoom twee keer overgestoken worden, aldus de fietsersbond. De bond wil een tweerichtingen fietspad tussen de Helperzoomtunnel en de Goeman Borgesiuslaan. De gemeente heeft dit als alternatief gepresenteerd, maar de fietsersbond zegt dat hier niet serieus mee aan de slag is gegaan.
De Helperzoomtunnel is een alternatief voor de spoorwegovergang tussen de Oosterpoortwijk en de Helperzoom, die gaat verdwijnen.
De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…
FC Groningen heeft woensdagavond verloren van AZ in het AFAS stadion in Alkmaar. De Groningers…
Een gratis lading grofvuil wegbrengen met een (elektrische) bakfiets blijft formeel gelijk aan een lading…
Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…
Leefomgeving staat op nummer één. Dat blijkt uit de Tienskipdag van 16 december, georganiseerd met…
De zachtere temperaturen blijven nog even bij ons. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis begint donderdag mild,…
Bekijk reacties
Niet tegen de tunnel maar tegen de aansluiting op de helperzoom dus, waar ze een rare frutsel getekend hebben. http://www.aanpakringzuid.nl/files/1014/1171/8099/Bijlage_2_Ontwerp_incl._groencompensatie_en_watercompensatie.pdf
Maak er maar een rotonde met vrijliggende fietspaden. Dat snapt iedereen.
Is daar wel de ruimte voor?
Is het wel verstandig gezien de ongelijkwaardigheid van de verschillende aansluitingen op de rotonde?
Ruimte genoeg aan de oostkant. Gewoon de weg een stukje opschuiven. Je kunt de auto's voorrang geven. Zo druk zal het er niet worden dat er veel problemen ontstaan.
Werkverschaffingsbedrijf Bouwend Nederland heeft werk nodig. Die bespottelijke Zuidelijke Fileverplaatsing wordt er doorgeramt.
Beroep aantekenen is mooi, maar als het om een serieuze hoeveelheid knaken gaat, prevaleert het belang van de crypto-feodalen "elite" toch.
Het is inderdaad maar een vreemde constructie: de meeste fietsers die uit het zuiden komen willen namelijk niet die tunnel door, maar gewoon de Helperzoom affietsen, richting station Europapark, die mensen moeten straks dus allerlei rare slingers maken.
Gezien de enorme hoeveelheid fietsers die dat stuk fietsen (met name in de ochtendspits) gaat dat denk ik behoorlijke problemen opleveren.