Wethouder Harmke Vlieg van Assen wil het gebruik van de auto terugdringen door de aanleg van een fietssnelweg tussen Assen en Groningen.
Vanwege het grote aantal snelle elektrische fietsen is volgens haar een aangepast fietspad noodzakelijk. Wethouder Vlieg wil daarmee het fietsverkeer verder bevorderen.
Het een en ander kwam naar voren bij de behandeling van de begroting 2015 door de gemeente Assen.
Het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum (NNTTM) in Zuidbroek krijgt een bijzonder object in de…
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Bekijk reacties
Een fiets van de zaak i.p.v. een auto? Strak plan, hiermee raak je gelijk 3/4 van de files kwijt. Ben enkel bang dat de werkdagen iets langer gaan worden wanneer je op de fiets je klanten in het land moet gaan bezoeken.
En dat allemaal net nu het rijk het fiscale voordeel op "een fiets van de zaak" af heeft geschaft per 1-1-2015
Ook met een snelle electrische fiets (die harder dan 25 kan) zal het moeilijk zijn de trein de verslaan. Die doet er 16 minuten over (21 als het een stoptrein is) Deze fietsroute zal slechts door fanatiekelingen en scholieren uit Vries gebruikt worden.
ik zie de taferelen al voor me..:
http://youtu.be/lnYp4srEooI
Ik zou voorstellen eerst eens te onderzoeken met die rubberen tel-strips na te gaan hoeveel verkeer er nu gaat over de wegen naar Groningen naar Assen en andersom, en daarbij tellen hoeveel van die high speed bikes van 40 km p.u. er daar gebruikt worden. En als je het goed wil doen, eens informeren bij zo'n gebruiker of er behoefte is überhaupt of dat je aangeeft dat high speed bikes op de rijbaan moeten i.p.v. het fietspad.
Wat een prachtig woord fiets-snel-weg. Maar waarom moet iedereen op de elektrische fiets ? Mensen gebruiken die ook op de gewone fietspaden. Hoe meer elektrische fietsen tussen de gewone fietsen hoe meer snelheidsverschil met alle gevolgen van dien. En of veel mensen op de fiets gaan bij slecht weer (regen, sneeuw,ijzel) is maar de vraag.