CNV Dienstenbond is niet te spreken over het loonoffer dat de directie van het warenhuis V&D vraagt van het personeel. De directie wil dat de werknemers per februari 5,8 procent loon inleveren.
V&D heeft het de laatste jaren moeilijk, vooral omdat steeds meer mensen hun aankopen via internet doen. Vorig jaar werd landelijk een verlies van 42 miljoen euro geleden.
“Het genoemde percentage is astronomisch en betekent een ramp, zeker voor de mensen in de lage loonschalen. Bovendien biedt het de werknemers geen enkele zekerheid op behoud van werk”, aldus CNV bestuurder Martijn den Heijer.
Naast de loonsverlaging verliezen ook vijftig werknemers hun baan. Die ontslagen vallen niet op de V&D vestiging aan de Grote Markt, maar op het hoofdkantoor.
Verschillende ramen van het appartementencomplex aan de Oosterhamriklaan zijn gesprongen en het gebouw ligt er…
In en rond de binnenstad zijn zaterdag meerdere winkeldieven aangehouden. Dat meldt nieuwsfotograaf Patrick Wind…
Hoe de wind ook waait, korenmolen Wilhelmina in Noorderhoogebrug zal er niet van kunnen profiteren.…
In een speeltuin aan de Jensemaheerd in de wijk Beijum heeft afgelopen donderdag 31 oktober…
Bij een verkeersongeluk zaterdagmiddag op het Gedempte Zuiderdiep is de bestuurder van taxibusje op een…
De fractie van Stadspartij 100% voor Groningen maakt zich zorgen naar aanleiding van verschillende signalen…
Bekijk reacties
Bij V&D krijg ik geen enkel moment het idee dat ze echt graag willen dat ik er iets koop. De toegevoegde waarde t.o.v. een aankoop via internet blijft voor mij onduidelijk en dan is het voor een fysieke winkel erg lastig om het goed te doen.
Wanneer het roer niet drastisch om gaat dan helpt een salarisverlaging ook niet.
Sorry Jack.
Je klinkt niet als een ondernemer. Weetje zeker dat je een ondernemer bent?
Jack, heeft het al over een factcheck, dus moet het wel een ondernemer zijn .. LOL ;-)
@ Sjoerd
Jouw redenering kan ik niet volgen.
@ VSH
Wat is de achtergrond van je vraag?
Ik heb niks met de retail te maken en voel geen affiniteit met ondernemingen als V&D.
Aan winkelen heb ik een grote hekel en dat doe ik dan ook alleen wanneer het echt niet anders kan. In alle andere gevallen koop ik mijn spullen online. Veel fysieke winkels hebben de slag gemist en hebben niet of laat ingespeeld op een veranderende wereld. Ik vind winkels als V&D vergelijkbaar met de hel, druk, rijen bij de kassa's, personeel is niet te vinden of slecht op de hoogte is, niet de goede maat is beschikbaar etc etc.
Wanneer je wilt overleven als fysieke winkel dan moet je echt heel wat meer bieden en minimaal een eigen stijl en gezicht hebben. V&D is kleurloos en te duur.
Voor de medewerkers vind ik dit heel spijtig, een alternatieve werkgever in deze sector is niet gemakkelijk te vinden.
Ik denk dat het echte 'warenhuispubliek' ook minder en minder de binnestad in gaat en eerder shopt bij oa de Ikea & Mediamarkt. Parfum lijkt me typisch zo'n product dat steeds meer online gekocht wordt. En in de kledingbranche is de concurentie hevig.
Volgens Dijsselbloem is de crisis voorbij...
Niet voor warenhuizen die niet hip zijn. De crisis in de retail is zeker nog niet voorbij. We zitten nog midden een een transitie van fysiek naar digitaal winkelen.
Ach gut, die meevoelende vakbond toch. Dan straks maar weer liever 400 mensen op straat !
Wat zeg jij tegen je Baas als hij zegt dat je 5,8% moet inleveren, in plaats van dat je loonsverhoging krijgt? De vakbonden zijn hard nodig, anders zouden veel meer bedrijven dit flikken.
ToysXL dicht, Bijenkorf gaat ook dicht en V&D lijkt stervende? Hoe moet dat in godesnaam die extra winkelruimte ingevuld in de nieuwe Oostwand?