De provincies Groningen en Drenthe en de gemeenten Groningen, Haren, Tynaarlo en Assen gaan onderzoeken of een fietssnelweg tussen beide provinciehoofdsteden haalbaar is.
Daarmee moeten fietsers de afstand ruim binnen een uur kunnen afleggen. Vanwege de toename van het aantal snelle elektrische fietsen is zo’n breed fietspad noodzakelijk, aldus wethouder Harmke Vlieg van Assen. OOG TV meldde in november al over de plannen. Er komt nu een haalbaarheidsonderzoek.
Gedacht wordt aan een extra breed fietspad, bij voorkeur langs het Noord-Willemskanaal, met zo weinig mogelijk kruisingen. De fietssnelweg moet over vier jaar klaar zijn. Het is niet bekend wat de kosten zijn.
Het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum (NNTTM) in Zuidbroek krijgt een bijzonder object in de…
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Bekijk reacties
ruim binnen een uur: misschien heb ik dan toch niet de goeie fiets en/of mankeert er iets aan mijn tijdsbeleving. Of zou er steeds te weinig rugwind zijn?
Elektrisch fietsen, da's wat anders dan op een "opoe" fiets die afstand afleggen hoor.
neem toch de bus..
En dan jou tegenkomen? Nee dank u!
jou wou toch een deuk in mijn "blik" schoppen /slaan/ trappen een poosje geleden?? ..lefgozertje.?? ..LEFGOZERTJE..?? ik ben altijd in voor een goed gesprek ..ik besef en weet .. dat zoiets alleen van mijn kant zal moeten komen.
Maar niet in je Qbuzz en dat weet je ook.
Ben zelf een fietser. Maar vind weer een onzinnig werkverschaffingsproject.
Je mag een fietspad een fietspad een snelweg noemen. Je mag een fietspad met twee meter verbreden. Zo lang hij nog dertig kilometer lang is, stappen mensen toch liever in de auto, trein of bij Rene Strobos in de bus. Zeker als de R in de maand is, en helemaal als het regent.
Wanneer je 30 km helemaal op eigen spierkracht moet overbruggen dan is dat te ver voor woon-werkverkeer. Door de enorme opkomst van electrische fietsen of hip gezegd E-bikes wordt het different cook en zullen meer mensen per fiets naar hun werk gaan. Wanneer de parkeermogelijkheden bij de werkgever dan ook beperkt zijn dan zal er ook niet veel verschil in reistijd zijn met vervoer per auto. De bus is helemaal niet interessant, veel te traag en oncomfortabel.
different cook? Je lijkt Louis van Gaal wel.
Louis van Gaal vertaald de Nederlandse uitdrukkingen letterlijk. Thats different cook dan wat jij bedoelt.
:-)
Vond het zelf wel een aardig idee om, gezien mijn achtergrond, om een Van Gaal uitdrukking te gebruiken. Er zou wel eens een 'un momento dado' tussen kunnen zitten.
Wat een enorme geldverkwanseling dit! Straks een braakliggend stuk weg, wat zeker niet goedkoop over een dergelijk afstand. Voor een spoorlijn Groningen - Heerenveen was er geen geld als iets, wat veel belangrijker is voor de infrastructuur en om de ringweg rond Groningen te verlichten. Daarop kwamen we 100 miljoen te kort om het financieel rond te krijgen. Dit lijkt dus geen probleem. Bizar!
Een fietssnelweg...
Ja, want dat is ook het meest urgente probleem momenteel. Mensen kunnen niet van Groningen naar Assen fietsen. Of zo...
Het amateurisme spát er weer vanaf.
30km is te lang voor woon-werkverkeer. Ook op de elektrische fiets. Je doet er meer dan een uur over. Er rijdt een trein tussen assen en Groningen. Er rijden bussen. Je kunt dan beter een Goede directe verbinding Groningen-Zuid-laren maken (door de Appelbergen, dat kan nu ook al maar het is een smal bosfietspad.) Een fietssnelweg Groningen Assen zal alleen gebruikt worden door Die hards en scholieren uit Vries. Die Die hards rijden nu ook wel op en neer naar Assen.
Vanuit Assen is het voor velen te ver om per fiets naar Groningen te gaan, maar er zullen ongetwijfeld wat (elektrische) fietsers bij komen. Er liggen wel wat bestemmingen tussen Assen en Groningen, hoe dichter bij de stad, hoe aantrekkelijker de fiets wordt.