Station Europapark, foto Andor Heij
De bouw van een extra perron en de aanleg van een vierde spoor bij station Europapark start volgend jaar.
De zogeheten faunapassage voor allerlei dieren bij het station gaat daarom verdwijnen. Het was al bekend dat dit ecoduct tijdelijk was.
Om dieren toch de gelegenheid te geven het station te passeren komt er lage beplanting langs de voetpaden richting het nieuwe perron. Bovendien komen er twee passages voor dieren onder de Helperzoom en de Haydnlaan.
Donar heeft zaterdagavond in een goed gevuld Martiniplaza verloren van Hubo Limburg United. De Belgen…
In een woning aan de Moesstraat heeft zaterdagavond korte tijd brand gewoed. De bewoners zijn…
De derby en klassieker tussen Velocitas 1897 en Be Quick 1887 in de eerste klasse…
Het was een beroerde zaterdagmiddag voor PKC'83 en Oranje Nassau. PKC kwam niet verder dan…
FC Groningen heeft zaterdag in het Rat Verlegh Stadion in Breda met 1-1 gelijkgespeeld tegen…
De volleyballers van Donitas zijn dichtbij het kampioenschap in de Eerste divisie A. In de…
Bekijk reacties
Het had allemaal in een keer gebouwd kunnen worden.Maar in 2 keer bouwen is goedkoper.
Hahaha
Valt allemaal wel mee, bij de recente (om)bouw en het ontwerp van het station is al rekening gehouden met viersporigheid.
En als de tegenvallers maar opgenomen zijn in de begroting is er niks aan de hand (toch?).
(Zo redeneert tenminste een wethouder van de gemeente Groningen.)
Leg uit ! Ben benieuwd.Ik ben niet gek, heb 43 j ervaring in de spoor/beton/grond/weg en waterbouw .Ook bij Structon gewerkt en ook de spoorlijn Schiphol spoortunnel en de HSL deel 1 en 4. Dus vertel het maar.Helpman kant ? Euroborg kant ? extra spoor houd in ? extra perron ? afbraak hekken/betonschutting ? afwerking met beplanting weg ? De tunnel moet langer gemaakt worden ? vertel maar meer !
Ardien deze man heeft er de balle verstand van neem dat maar van mij aan.Het gaat weer een godsvermogen kosten !
Bij de bouw van het station is al rekening gehouden met een 4e spoor en een extra perron. Dat is nodig wanneer straks de treinen uit delfzijl doorrijden naar het Europapark. Voor iemand die anderen er van beschuldigd er de ballen verstand van te hebben ben je erg slecht op de hoogte.
Marc , ik zal je inlichten! De trein van Nieuweschans zal doorrijden naar de boot naar Borkum. De trein van Veendam gaat doorrijden naar Delfzijl. De trein uit Leeuwarden gaat doorrijden tot Euroborg station en weer terug
De NS krijgt 2 sporen en Arriva krijgt 2 sporen.Gevolg dat aan Helpman zijde het 4e spoor komt te liggen ook aan de Helpman zijde moet een nieuw perron te komen. Neem een meetlat dan zul je zien dat de ruimte er niet ligt.
Kijk dan: https://dl.dropboxusercontent.com/u/273076093/eurorighty.jpg
er ligt al een bak over de tunnel voor het 4e spoor en er is ruimte. fundering ligt er ook al.
Had dat station honderd meter zuidelijker geplaanstaande en er had bij de spoorwegovergang Esperanto/Waterloo niet meer op in en uitstappende passagiers op Europapark gewacht moeten worden.
Onder welke domme verkeerswethouder is dat station er geplaatst? Toevallig eentje wier straat uitkomt op de Helperzoom, en belang heeft bij de sloop van de Helperzoom als goede Groningse ontsluitingsweg?
Die spoorwegovergang verdwijnt met de aanleg en ingebruikname van het vierde spoor.
Dat hoeft niet je kunt de spoorovergang met 1 spoor verbreden dat is de goedkoopste oplossing.
De te sluiten overweg is een zeer belangrijke overweg voor de ontsluiting van de Herewegbuurt en Oosterpoort.
Maar mevrouw Dekker had een liever parkje dan een zeer efficiënte ontsluitingsweg (Helperzoom).
Een overweg die ik dagelijks - al fietsende - passeer, en waar ik helemaal geen moeite mee heb. Afgezien van de absurde bedoening dat de spoorbomen dicht zijn, als de conducteur nog op het perron loopt.
Kwaardaardig geroddel? Een van de redenen dat die types die wel even voor wethouder denken te moeten spelen, en voor wie Groningen na een tijdje hun eigen legoland begint te worden, zo goed betaald worden (meer dan een ton per jaar) is vanwege het het afbreekrisico. Het afbreekrisico dat aan het zijn van een het middelpunt van een publieke discussie, hangt.
Pieter en VSH, voordat je hier weer van allescroept kun je je heel wat beter in de materie verdiepen.
Onbegrijpelijk dat juist VSH pleit voor het handhaven van de gelijkvloerse spoorwegovergang bij de Lidewijkstraat, al voordat station Europapark in gebruik werd genomen was dit een ramp met wachttijden van 20 min per uur en daardoor erg gevaarlijk.
Heel goed dat dit knelpunt wordt opgelost.
Plan station Europapark is al bedacht voordat Dekker wethouder van verkeer werd. Voordat er weer mensen beschuldigd worden is het beter om de feiten te checken, nu is het niet meer dan kwaadaardig geroddel.
die spoor overgang daar had men nu al een tunnel voor onder het spoor door moeten leggen tevens ook voor de Hereweg en Paterswoldseweg.
Het is schandalig dat al zo lang geleden bekend zou zijn dat er een vierde spoor zou komen en dan toch een Euroborg met 3 sporen aanleggen.Er is geen fundament voor een vierde spoor er is geen fundering voor extra perron alles moet aangelegd worden en kost nu veel meer dan direct aangelegd had geworden.
Het kon toen nog niet omdat de besluiten over de herinrichting van het hoofdstation nog niet genomen waren. Daarom is er voor gezorgd dat het vrij makkelijk gerealiseerd kan worden. Nu de besluiten over het hoofdstation genomen zijn kan er een bestemmingsplanwijziging plaats vinden en de 4e Spoor en een extra perron aangelegd worden.
http://www.groningenbereikbaar.nl/spoorzone/nieuws/detail/ontwerp-bestemmingsplan-voor-uitbreiding-station-groningen-europapark-vastgesteld/
Lezen! Op de plaatjes kun je zien hoe het gaat worden.
Waarom zou er niemand naar Pieter luisteren?
Ben benieuwd hoe het met zijn verkiezingscampagne staat.
Ik heb mn ondersteunings verklaringen binnen
Even over Marc. Hij is deskundig in bouwzaken /vervoer en verkeer/sociale zaken/uitkeringen/veiligheid/waterzaken/onderwijs zaken/welzijn/politieke zaken en nog een paar. Waar heeft hij eigenlijk geen verstand van. Ik zou het niet weten. Natuurlijk kost dit extra geld wat de burger weer moet ophoesten.
Ik ben niet zo deskundig hoor. Dat hoeft ook niet. De grote mate van incompetentie bij sommige reaguurders valt makkelijk aan te tonen.
Dus omdat Marc (niet) deskundig is, gaat het meer geld kosten?
Beter lezen. Ik zeg dat het meer geld gaat kosten omdat er in de plannen gesproken is over een vierde spoor maar toen nog niet het geld beschikbaar was. En heeft niets met Marc te maken de laatste zin.