Het ritme voor leerlingen matcht niet met de huidige lestijden. Dat concluderen Amy Pieper en Anne Siersema van de VWO school de Nieuwe Vesten in Coevorden.
Door het gebruik van smartphones gaan scholieren later naar bed. Het langer actief blijven met smartphones zorgt voor slapeloze nachten.
Zij onderzochten ruim vijfduizend proefwerkcijfers van ruim 740 leerlingen.De leerlingen hielden bij in welk lesuur de toetsen werden afgenomen. Zij concludeerden dat de scholieren met een avondritme beter scoorden in de middag.
Dat deden zij in samenwerking met de Rijks Universiteit Groningen. De cijfers werden gisteren gepresenteerd in het Groninger Forum.
De fractie van Stadspartij 100% voor Groningen maakt zich zorgen naar aanleiding van verschillende signalen…
Een fietser is zaterdagmiddag gewond geraakt bij een verkeersongeluk op de Van Lenneplaan. Dat meldt…
Roeisters Marlies Oldenburg en Ymkje Clevering zijn vrijdagavond gehuldigd in de Akerk. De twee Gyas-roeisters…
Wijck aan de Grote Markt gaat in tegenstelling tot eerdere berichten pas begin volgend jaar…
Momenteel wordt er druk gewerkt aan het verbreden van het Boer Goensepad tussen Kardinge en…
De politie heeft een 50-jarige man uit Groningen aangehouden. Hij wordt verdacht van brandstichting in…
Bekijk reacties
Dat is toch al langer bekend... Dit onderzoek is al vele malen gedaan. En er was ook de conclusie dat het verschuiven van de schooltijden maar tijdelijk effect heeft. Na verloop van tijd gaan kinderen zich weer aanpassen aan de nieuwe situatie en verschuift het bioritme weer.
Klopt.
Zelf heb ik het regelmatig aangevoerd als argument tegen die idiote verbouwing van de Zuidelijke Ringweg.
Inclusief pubers en adolescenten is veertig procent van de mensen meer avond dan ochtendmens. Toch moeten we met zijn allen om acht uur 's-ochtends en half vijf 's-middags in de file staan.
(De bouwjongens willen immers ook wat).
Een steeds groter deel van de scholieren kan geen smartfone betalen.
Dus heb je geen smartfone dan heb je een voordeel tov de smartfoners.
Zo is een nadeel toch een voordeel.