Het CDA maakt zich zorgen over de toegankelijkheid van de stad. De partij wil van de gemeente weten of er al geld is voor de aanpak van de Westelijke Ringweg.
De werkzaamheden aan de Noordelijke en Oostelijke Ringweg zijn in volle gang en binnenkort wordt begonnen met de Zuidelijke Ringweg. Zodra die klus geklaard is, moet worden gestart met het werk aan de Westelijke Ringweg, aldus het CDA.
Omdat de Westelijke Ringweg een provinciale weg is, is volgens het CDA onduidelijkheid ontstaan. De klus moet binnenkort worden voorbereid. Daarom wil het CDA van de gemeente weten of die al geld voor de Ring West heeft gereserveerd en of hierover al overeenstemming is met de provincie.
In een studentenhuis aan de Westersingel heeft dinsdagavond korte tijd brand gewoed. Bij de brand…
De fracties van D66 en VVD vragen de gemeente om opheldering over de voorgenomen plannen…
Nova Tech Lycurgus heeft dinsdagavond de eerste wedstrijd in de eerste ronde van de Challenge…
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat verhoogt de bijdrage voor het realiseren van de nieuwe…
De kerstboom op de Grote Markt wordt daar volgende week woensdag al geplaatst. Ook blijft…
De provincie Groningen geeft 35.000 euro subsidie aan de stichting achter het Bevrijdingsfestival Groningen. Het…
Bekijk reacties
Laat het CDA zich maar eens druk maken over de het feit dat ook dit weer gesloopt wordt:
https://farm5.staticflickr.com/4041/4505056190_bf3a328da2.jpg
En dat de Westelijke Ringweg straks alleen nog door de Ommelanden-fabriek van Almere te onderscheiden is.
Het is 2015! Zelfs de traagste en emotioneel gezien meest platte rakkers snappen nu toch wel de kracht van hergebruikt industrieel erfgoed?
Of wordt het belang van enkele architectuurvriendjes van de lokale PvdA nog steeds zwaarder gewogen dan het verzamelde belang van de Stad-Groningers van het hebben van karakteristieke en historische bebouwing?
Ik ben blij dat die bouwval verdwijnt en plaats maakt voor een eigentijdse invulling.
Een slooprijp pand is niet geschikt te maken voor hergebruik. Wanneer dat wel zo zou zijn dan zouden de marktpartijen hiervoor in de rij staan.
Wees blij dat een echt stukje industrieel erfgoed, ondanks de Europese regels wel behouden kon worden op het Suikerunieterrein.
In de jaren zeventig werd de Amsterdamse Jordaan door overambitieuze optimisten ook als een grote te slopen bende gezien.
Gelukkig heeft die stad een kritische massa aan intellect, en in de ramp van de vernietiging van die buurt voorkomen.
Eigentijdse invulling? Ja, waarom denk je dat ik het vaak over Almere-op-de-Hondsrug heb?
Blij zijn met de twee restanten van de Suikerfabriek? Die fantasieloze en zich een geweldenaar wanende Frankie LANDMARKS de Vries had hier een voorbeeld aan kunnen nemen...
http://hollandroute.media.jimbo-platform.nl/dmedia/media/user-images/d1c61/6903a/0f1d3/c632c/97b0e/Silo_Fabriek_kleur.jpg
(Twee tot woningen en kantoren omgebouwde silo's in Halfweg. Tussen Haarlem en Amsterdam).
Het is 2015. Het is nu toch ook de meest platte figuren doorgedrongen dat (omgebouwde) fabrieken en industriële elementen een stad enorm veel sfeer en karakter geven. Alleen die (zelfcensuur) van de lokale PvdA, vinden de gevuldheid van de opdrachtenboekjes van hun architectuurmaatjes belangrijker.
Het CDA vraagt naar de bekende weg: http://www.oogtv.nl/2014/06/cda-niet-blij-met-weghalen-geld-westelijke-ringweg/
Er is geld van de westelijke ring weggehaald om de N33 tussen Zuidbroek en Delfzijl mee te Financieren. Nu is er misschien zelfs geld voor een ecoduct voor de wolf.
Laat het huidige bestuur alles op hold zetten en de nieuwe Staten en bestuur dit allemaal gaan bespreken !
binnenkort....? er lopen nog procedures over de voorgenomen aanpak van de zuidelijke ringweg.
De stad moet eerst een goede ruimere rondweg aan de westzijde hebben die betaald dient te worden door de Provincie Groningen alvorens er ook maar een schop voor de zuidelijke ringweg de grond in gaat !
De echte deskundigen denken daar heel anders over.
Daar heb je wel een punt Pieter, maar dan gelijk zoveel als mogelijk viaducten bouwen, om daarmee de huidige verkeerslichten te vervangen. Zo kan de extra verkeersdruk welke vanzelfsprekend gaat ontstaan door de werkzaamheden aan de zuidelijke ring in ieder geval een stuk sneller doorstromen als dat nu het geval is.
Heb mij trouwens recent laten vertellen door iemand van het bedrijfsbureau welke met de voorbereiding van de aanpak van de zuidelijke ring bezig is, dat de optie Westpoort/Friesestraatweg/Ringweg in beeld is en blijft, maar dat er op dit moment geen gelden voor zijn om dit nu eventueel uit te gaan voeren. Volgens mij zou je daarmee het huidige Julianaplein zoveel kunnen ontlasten, als je gelijktijdig ook het verkeer richting grens en Eemshaven, zoveel als mogelijk via Assen de nieuwe N33 laat gebruiken, dat zo`n grootschalige aanpak van de zuidelijke ringweg overbodig blijkt te gaan worden.
Middenweg je hebt gelijk.Dit plan haalt 40 % van het verkeer weg van Jullianaplein/europaweg.Ik heb de verkeercijfers. Heb het plan ook al lang uit gewerkt klaar liggen en dat de A 7 onder het Hoornsediep door geleid en geen niveau hoger zoals RWS nu wil.In mijn plan gaat Assen > Jullianaplein> Emmaviaduct normaal rechtuit.In RWS plan kan dat niet.In mijn plan komen 2 bruggen in de bochten Assen A7 west en in A7 west > Assen en de scheepvaart blijft open.Overal wil men scheepvaart herstellen en de huidige VVD Bouwmans/RWS wil het afsluiten. Mijn plan is 320 miljoen goedkoper en de westring kost 192 milj dus er is wel degelijk geld
Ook het CDA wil vóór 18 maart nog snel even wat zieltjes winnen.