Nederlandse en Duitse overheden, bedrijven en organisaties hebben hun steun gegeven voor een onderzoek naar een snellere treinverbinding tussen Groningen en Bremen.
Die intentie werd maandagmiddag uitgesproken tijdens een bijeenkomst in het Groninger Museum. Het onderzoek naar die snellere verbinding duurt nog tot 2018.
De reistijd moet teruggebracht worden van twee uur en drie kwartier naar twee uur. Het onderzoek kost ongeveer 16 miljoen euro.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
Als er in 2018 en en 16 miljoen euro verder blijkt dat het toch niet uit kan, dan vind ik dat extreem lullig.
Een week geleden kostte het onderzoek nog 18mlj.
Gaat het in dit tempo door, dan is het onderzoek aan het eind van het jaar gratis. Probleem is dan wel hoe de etentjes en flessen wijn , alsmede de presentjes bij de jaarafsluiting betaalt moeten worden.
Joost van Keulen van de VVD gaat in ieder geval een geweldige tijd tegemoet. Gaat nu al met regelmaat op snoepreisje naar Bremen. Ach het breekt de week!
Beste mensen het stuk Zuidbroek -Nieuweschans kost de verdubbeling 163 miljoen en is dan nog niet geelectrificeerd slechts verdubbeld.
De Provincie Groningen heeft slechts 83 miljoen op de plank liggen.Aan de Duitse kant kost het 700 miljoen.Voelen jullie de uitkomst al ?
16 miljoen?
Daar maakt een bevriend onderzoeksbureautje als Goudappel, Stapel en Coffeng wel een mooie glossy met de gewenste cijfers voor.
mijn cijfers zijn de werkelijke cijfers en niet gemanupuleerd.
Pietercj
En ik ga straks gebakken aardappels met witlof eten. Waarbij ik er goed op let dat de witlof de aardappels (of vice versa) niet raakt, want dat gaat ten koste van het krokante karakter van de witlof.
De vraag "waarom eet jij zo vroeg", beantwoord ik vervolgens met de opmerking dat dat komt doordat ik 's-avonds moet werken.
De bal ligt weer bij jou Piet!
Weer een complottheorie van de immer verongelijkte VSH.
Een mooi voorbeeld van weggegooid gemeenschapsgeld uit louter prestigezucht. Besteed het dan liever aan een personenlijn naar Stadskanaal.
Brum Moorlag houdt die 27 miljoen vast en die 27 miljoen kan beter in de verdubbeling N 366 Nieuwe Pekela>Alteveer> Stadskanaal>Musselkanaal daar die nu met 180 cm verbreed wordt en 8 m brede bermen moet krijgen en worden de sloten aan beide zijden al verlegd verleg dan het met 6.50m dan is die hele weg ook dubbel.Maar aan een zijde uitbreiden en niet aan 2 zijden ! Stem lijst 13 Red het Noorden plaats 2 P.C.J.Muijzert
Beste VVD het is verkiezingstijd, dan scoort het meer om projecten in de eigen provincie beter neer te zetten. Veendam via Stadskanaal naar Emmen bijvoorbeeld.
De 27 miljoen van het spoor verbetering Veendam-Stadskanaal kan beter in de verdubbeling N 366 Nieuwe Pekela -Alteveer-Stadskanaal want die weg wordt nu met 160 cm verbreed en de bermen worden nu 8 m zoals N 33 dus met de 27 miljoen kom je ver > Musselkanaal op de N 366 verdubbeld.Staat in mijn verkiezings programma lijst 13 Red het Noorden plaats 2 P.C.J.Muijzert (de man achter de verdubbeling N 33)
Ik ga nu wel eens vanuit Groningen naar Bremen met de trein. Maar 1 overstap in Leer. De nieuwe lijn zal in mijn ogen niet overal moeten stoppen: Groningen Europapark, Martenshoek, Sappemeer-Oost etc, Bad Nieuweschans, die perrons kunnen ze wel overslaan.
Wat gaan ze voor die 16 miljoen onderzoeken?
Of iemand zoveel stukken spoor & bielzen heeft liggen? Hoeveel grond er onteigend moet worden? Of de duitse conducteurs ook "kaartje alstublieft" moeten leren zeggen?
Dat duurt toch geen drie jaar en kost toch geen 16 miljoen?