Juridisch loket straks alleen op afspraak of telefonisch

nieuws
Foto: mrg.bz/F0Ksyt

Het juridisch loket geeft vanaf mei vooral telefonisch en online advies. Het maken van afspraak bij een vestiging is ook mogelijk.

Het Juridisch Loket stopt met het geven van juridisch advies aan de balie.Het Juridisch Loket sluit de balies om het hoge aantal klanten te kunnen blijven helpen. Algemeen directeur Jan Albert Waal: “De wachtrijen aan de telefoon en aan de balie liepen op, terwijl het Juridisch Loket met minder personeel het werk moest doen. We moeten onze middelen slim inzetten om toch zo veel mogelijk mensen te helpen.” De juristen in de vestigingen adviseren voortaan alleen nog op afspraak. Klanten hoeven niet meer onnodig lang voor onze balie te wachten.”

Het Juridisch Loket richt zich op mensen met een lager inkomen en weinig vermogen. Iedereen kan  op de website www.juridischloket.nl terecht voor antwoord op een juridische vraag.. Ruim drie miljoen mensen raadplegen jaarlijks de website.