Afgelopen vrijdag werd een 28 jarige man uit de stad de toegang tot de bus naar Drachten geweigerd. De Stadjer stapte de Qliner bus van Arriva in en wilde een dagretour voor €10,- kopen die alleen in de bus zelf gekocht kan worden.
De buschauffeur gaf aan dat hij geen kaartjes had en dat de Groninger een andere bus moet nemen. Hierop volgde een discussie omdat het niet hebben van vervoersbewijzen niet de verantwoordelijkheid van de reiziger is. De buschauffeur dreigde toen de politie te bellen als de Stadjer de bus niet zou verlaten.
De Groninger verliet de bus, maar heeft wel het opmerkelijke tafereel en het gedrag van de chauffeur met zijn telefoon opgenomen. Er is inmiddels contact geweest met Arriva die het voorval gaat onderzoeken.
Beelden: www.sikkom.nl
De komende dagen gaan niet droog verlopen. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis wordt het vanaf woensdag…
De vliegbewegingen op Groningen Airport Eelde veroorzaken zestig procent meer geluid dan is beloofd. Dat…
Sinterklaas heeft in Haren zijn eigen slaapkamer. Overdag kan deze slaapkamer door kinderen bekeken worden.…
In een bedrijfspand aan de Nieuwe Ebbingestraat heeft in de nacht van zaterdag op zondag…
Be Quick 1887 verloor zondagmiddag voor het eerst dit seizoen in de eerste klasse H.…
De fractie van D66 in de gemeenteraad noemt het erg goed nieuws dat er een…
Bekijk reacties
Die chauffeur moet even stevig op het matje komen, op z'n mínst.
Zeg Renee (met streepje) dit was jij toch niet
Moeilijk hè die accenten? :p René werkt voor Qbuzz en mag dus niet in de Qliner, want die zijn van Arriva
Alleen een betweter reageert op accenten, en voor je reageert. Lees eerst eens het artikel op Sikkom.nl waar het onderstaande stukje uit het artikel WE HEBBEN ER WEER ÉÉN: VERSCHRIKKELIJKE BUSCHAUFFEUR
"Van Arriva naar Qbuzz en weer terug
Lelsey gaat wel naar het loket van Arriva om zijn beklag te doen. Daar kunnen ze hem niet helpen. Busvervoer is Qbuzz en dus wijzen ze Lesley door naar de balie van Qbuzz, aan de andere kant van het station. “Maar het was een chauffeur van Arriva,” oppert Lesley tevergeefs. Hij moet zich melden bij Qbuzz. Bij Qbuzz vragen ze als eerste naar de buslijn, 314 dus. “Dat is een lijndienst van Arriva, daar kunnen wij niets over zeggen. U moet bij Arriva zijn.”
Dat Sikkom kan zich beter tot berichtgeving over de FC beperken.
Buschauffeur zat fout. Dat is duidelijk. Maar om nou op huilerige en verongelijkte wijze deze man - die met al die hufters in het OV best een stressvolle baan heeft - te willen schandpalen, getuigt van een door gebrek aan rationeel overwicht op de onderbuik veroorzaakte hysterie.
Blijft een bus van Arriva Klaas. Dat Sikkom is de laatste tijd overigens een ontzettend scheldblog aan het worden. Die Willem Groeneveld zit niet zo lekker in zijn vel lijkt me.
Moeilijk hè die accenten? Qbuzz heeft ook Qliners dus mag hij daar best op rijden.
Papegaai :p Ik bus niet, ik heb een hekel aan bussen. Als ik ergens heen moet waar geen trein rijdt neem ik een OV-fiets. Deze bus was echter van Arriva dus geen Strobus :p
Neem een auto joh...veel handiger!
Ik kan me voorstellen dat de persoon boos was op de chauffeur, maar moet zoiets dan meteen breed uitgemeten worden via internet?
What's next: als je een onenigheid krijgt met een marktkoopman, dan ook maar meteen op internet gooien? Of die ene krantbezorger, die niet altijd een plastic tasje om de krant doet als het regent?
Volgens mij heeft Arriva ook een klantenservice.
Als je het bijbehorende verhaaltje leest op die Sikkom blog, vertelt het "slachtoffer" dat hij liever niet de racismekaart trekt. Vervolgens doet hij dus precies wat hij niet wil doen en trekt die kaart dus wel. Beetje doorzichtig allemaal.
Wil dat Sikkom trouwens de Groningse versie van Geen Stijl worden ofzo?