Treinreizigers met een kortingsabonnement die maandagochtend voor 09.00 uur in-checkten bij de NS kwamen er bekaaid vanaf. In plaats van met korting te reizen moesten ze het volle pond betalen.
Door een fout in het systeem van de NS werd deze Tweede Paasdag gerekend als een normale maandag, en niet als een zondag. Normaal mogen reizigers met een kortingsabonnement in de weekenden en op feestdagen de hele dag met korting reizen, maar die vlieger ging dus op de derde dag na de kruising niet op.
Volgens de NS kunnen benadeelde reizigers hun teveel betaalde geld terug krijgen. Daarvoor moeten ze wel zelf actie ondernemen, door contact op te nemen met de NS Klantenservice.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
Wat een prutsers en dan moet je het nog zelf oplossen ook...
Het vreemde is dat ze prijsverhogingen nooit vergeten, en dan zijn ze ook nog zo brutaal dat je zelf achter je centen aan moet, triest. Zowieso is de informatieverschaffing van de NS niet altijd alles. Dit weet ik uit eigen ervaring, vandaar
Ai! Lastig voor de reizigers die in actie moeten komen om hun teveel betaalde geld terug te krijgen.
Maar dit lijkt mij vooral heel vervelend voor de NS medewerkers op de werkvloer als zij worden aangekeken op de blunder van hun werkgever. Dit kan de frustratiegrens van reizigers negatief beïnvloeden.