De gemeente investeert de komende vijf jaar 85 miljoen euro om het fietsklimaat in en rond de stad te verbeteren.
Er is vooral aandacht voor stedelijke knooppunten, veiligheid en fietsparkeren. Op basis van de wensen van de stadjers gaat de gemeente nog dit jaar aan de slag met een aantal kleine maatregelen. Er komen meer stallingsmogelijkheden in de binnenstad, een aantal knelpunten aan de Korreweg wordt opgelost en de verkeerslichten worden fietsvriendelijk afgesteld.
Grotere projecten worden later aangepakt, zoals het verbeteren van de Korreweg voor fietsers en de aanleg van een vrij liggend fietspad langs de Helperzoom.
De gemeente is vanaf vandaag begonnen met het sluiten of tijdelijk verwijderen van prullenbakken en…
Het bestuur van WerkenMetZorg is opgelucht, want de gemeente Groningen gaat de organisatie waarschijnlijk steunen.…
Volgende week, op tweede kerstdag, organiseren Dagmar Slump en Anna Smits voor het derde jaar…
Een 25-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot veertig maanden celstraf wegens meermalen poging tot…
Bij een aanrijding donderdagmiddag rond 13.45 uur op de westelijke ringweg zijn één of meerdere…
In een woning aan de Griffeweg heeft deze donderdagmiddag een gewapende overval plaatsgevonden. Daarbij is…
Bekijk reacties
Wat fijn dat de gemeente zoveel miljoenen in kas heeft om ondanks o.a. een buitengewoon verliesgevend project als HET MONSTRUM dit fietsplan menen te kunnen realiseren.
Dus nog meer automobilisten pesten wat zullen jack en Marc gelukkig zijn als PvdA en VVD aanhangers.
Als fietsers een aparte infrastructuur hebben is dat voor automobilisten ook prettiger. Minder fietsers voor je neus. Maar dat zul jij wel weer niet geloven hè domme chrisje.
Nou "IK" constateer.... gezien vanuit mijn expertise....dat "DE" fietser zich geen reet aantrekt van de nu al aanwezige infrastructuur. Dus alles extra wat men daar financieel in zal stoppen zal weggegooid geld zijn .PUNT.!
OK o grote leider U zegt het dus het is waar. Heil Strobos!
Het overmatig en onjuist gebruik van aanhalingstekens maakt een tekst vaak niet begrijpelijker.
Proficiat @mac..Je kunt het uit je strot krijgen..(mijn gelijk)....bedankt ..( je gaat er op vooruit).
Toch jammer dat je hier en daar nog wat steekjes laat vallen .
( no hard feelings hier)sommigen leren wat moeilijker dan anderen.
De cursus heeft je goed gedaan ..Nou het Niveau een beetje opschroeven ..zodat ook JIJ tot het besef komt dat het woord Heil not done is....
( onbewust?)ingestudeerd.
Tip.....misschien wat andere lectuur lezen ?? Mein kampf moet je niet te letterlijk nemen ..
Voor mensen die graag willen weten welke cursus @mac heeft gevolgd ..hier de link http://www.novo.nl/organisatie/cursus-en-trainingsaanbod/sociale-vaardigheidstraining/
Ook jij nog een Heil_ige Hemelvaart(dag) toegewenst en mocht ik niets meer van je horen ( lijkt me sterk) een prettig weekend.:)
Of ligt het aan je toetsenbord?
Liever een domme chrisje zijn dan een kwalletje.
Aan fietsklimaat verbeteren denk ik meteen aan overdekte fietspaden met terrasverwarmers in de winter en ventilatoren zodat je altijd wind mee hebt. Helaas zal dat wel niet gebeuren. lekker scheiden automobilisten en fietsers en zorgen voor snelle routes. Wel veel geld overigens voor een paar fietspaden.
Prima initiatief van de de gemeente, en het gaat ook om meer dan alleen een paar fietspaden.
85 miljoen?!! Dat is meer dan het hele OV-netwerk met tram zou hebben gekost!
Laat de gemeente nou eerst maar eens een algemene vervoers- en bereikbaarheidsvisie opstellen, waarmee een strategie kan worden bepaald om elk vervoermiddel en de bijbehorende infrastructuur op elkaar af te stemmen. Inclusief de fiets, die daar een belangrijke rol in speelt.
Helaas is voor een dergelijke visie en strategie een betrouwbaar, stabiel stadsbestuur nodig en die hebben we niet.
Dat tramtrein netwerk zou waarschijnlijk eerst 5 keer zo duur zijn uitgevallen O. Kars. Net als alle andere grote overheidsprojecten. De RegioFyra.