Drie bewonersorganisaties hebben bij het Stadsbestuur en de raadsfracties bezwaren geuit tegen de ontsluiting van de Oostelijke Ringweg naar het UMCG. De drie varianten hebben volgens hen alle ingrijpende gevolgen voor de Oosterhamrikzone.
De plannen roepen onrust op bij de bewoners van de Oosterparkwijk, Professorenbuurt en de woonschepen in het Oosterhamrikkanaal. Zij maken zich zorgen over de verkeersveiligheid, de uitstoot van fijnstof, geluidsoverlast en parkeerdruk.
De gemeente weet bovendien nog niet of de busbaan over het Van Starkenborghkanaal de groeiende verkeersstroom kan dragen. De ontwerpers van de varianten slaan ook geen acht op belangen van bewoners, aldus de organisaties. Zo verdwijnen er veel parkeerplaatsen, terwijl hieraan in de wijken een groot tekort is. Ook is de financiering nog niet rond.
Boa’s, burgemeester Koen Schuiling en de (toenmalige) minister waren er niet blij mee, maar een…
Het International Welcome Center North (IWCN) in Groningen viert deze maand zijn 10-jarig bestaan. Ale…
Komende zaterdag is het de Dag van de Binnenvaart en ook Scheepswerf Pattje in Waterhuizen…
De raadsfracties van Student & Stad en D66 maken zich zorgen over de situatie van…
Groningen kampt nog steeds met grote personeelstekorten, blijkt uit de jaarlijkse rapportage ‘Regio in Beeld’…
De Bornholmstraat is vanaf komende maandag bijna een hele week (deels) afgesloten voor verkeer. (meer…)
Bekijk reacties
Wat weer een klaagzang van een stelletje autochtone bewonersorganisatie´s. Begrijp nu toch eens dat wij er iets voor over moeten hebben om te evolueren van een slapende provinciehoofdstad naar een bruisende studenstad met als leidinggevenden stadsbestuurders met Amsterdamse aspiratie`s.
Goede actie dat bewonersorganisatie hier tegen in te gaan. Dagelijks te maken met parkeerprobleem en verkeer dat tegen de richting in gaat, met zo'n nieuwe weg erbij wordt dit alleen maar erger. Daarnaast komen ze met slechte voorstellen en is het de vraag of die brug het wel aankan. Middenweg ik ben net als u voor een bruisende studenten stad (ik was tot voor kort een), maar ik denk dat deze weg weinig toegevoegde waarde heeft en dat UMCG nog steeds goed te bereiken is, immers de belangrijkste voertuigen mogen over de busbaan.
Marieke,
Mijn posting is cynisch bedoeld. Heb deze wijk en deels de Oosterparkwijk van levendige buurten met goed onderhouden huizen zien veranderen in desolaat aandoende wijken, met verloederde huizen waar nu studenten wonen.
De busbaan heeft er mede toe bijgedragen dat de ruimtelijkheid van de Oosterhamrikkade verdween, doordat er een stuk van het Oosterhamrikkanaal is gebruikt om deze baan te kunnen realiseren. Al het destijds aanwezige groen is toen al opgeofferd aan een vrije(noodzakelijke)busbaan.
Men vond het recent nodig om er de Groenling neer te plempen, welke nu niet bepaald heeft bijgedragen aan ruimtelijkheid aan het Wielewaalplein, integendeel, het is alsof hier iemand op een willekeurig uitgekozen plaats deze bouwdoos heeft neergezet, er is totaal geen rekening gehouden met de bestaande wijkopbouw en daar is hij weer, de privacy in de ruime omtrek van dit bouwsel.
Hoe je het ook went of keert, ook hieruit blijkt maar weer eens overduidelijk dat deze stad niet toegericht is om al het verkeer te kunnen verwerken. Misschien dat er ooit een stadsbestuur gaat komen welke ook inziet dat Groningen te groot wordt en dat men uit gaat wijken naar buurtgemeenten om deze stad nog enigzins leefbaar te kunnen houden en in gaat zien dat men in de buurtgemeenten ruimte te over heeft.
Klopt Middenweg.
De onnozele gedachte dat gemeentes in de rijndelta-stadstaat (Nederland) heeft bij heel wat beperkte, ambitieuze publieke bestuurders postgevat.
In plaats van dat Groningen zegt:"wij zijn met vijftigduizend 'studenten' uit ons jasje gegroeid, en laten we met de universiteiten van Utrecht en Enschede een volwaardige universiteit in Zwolle of Emmeloord optuigen", is Groningen vanwege zijn knellende grenzen haar leefbaarheid (waartoe ook een historisch karakter aan bijdraagt) te grabbel aan het gooien.
Het is toch te zot. Omdat veel studenten onder ander vanwege een historisch karakter in een bepaalde stad willen wonen, deze stad daardoor vervolgens voor grote delen niet meer van Almere te onderscheiden is?
Als je komende van de Grote Markt, de Oosterstaat het Zuiderdiep passeert en dan rechts af slaat, waan je honderden meters in Almere. Waarbij aangetekend moet worden dat Almere dankzij de gunstige ligging bij Amsterdam veel voor heeft op Groningen.
(Over het de historische bebouwing tegenwoordig zeer fanatiek beschermde Amsterdam. Een ander befaamd dieptepunt in de waanzin van opspelende ego's die Nederland niet als klein geheel zien, was de idiote ambitie van Amsterdam om eind vorige eeuw de concurrentie met de Rotterdamse haven aan te gaan. Ben je dom, zeer ambitieus en nog meer zelfingenomen? Wordt wethouder van ruimtelijke ordening!)
Ik vraag me af of Middenweg en VSH onderscheid weten te maken tussen een mening en een feit.
Kennelijk is Groningen in hun ogen bezig ten onder te gaan. Wanneer ik dat soort gedachten zou hebben dan zou ik maken dat ik weg kwam.
Oude roestige stalker.
Het moet niet gekker worden. Omdat grootbekkige en holle nieuwkomers onder het mom van - het op elke plek met een kritische massa aan intellect achterhaalde - Compacte Stadkletskoek van de mooie provinciestad Groningen een tweede Rotterdam of Almere wil maken, moet ik als geboren Stad-Groninger (op vele manieren gebonden aan de stad) weg?
Mijn ouders zijn binnen een paar jaar hulpbehoevend. Integenstelling tot arrogante nitwits die hier ondanks dat ze Oosterhogebrug nog niet van Laanhuizen kunnen onderscheiden, voor politicus spelen, kan ik hier dus niet weg.
Dat soort praatjes geloof je toch zelf ook niet?
De Oosterhamrikkade is een ruime straat die ideaal is als ontsluitingsweg en ook als route vanuit Beijum en Lewenborg naar de binnenstad. Er liggen nu al 4 rijstroken met daartussen een ruime stoep/berm. Daarbij kan er op een groot deel aan beide kanten geparkeerd worden. Het zal er drukker worden, maar ook levendiger en bewoonder. Van een achterbuurt naar een van de belangrijkste straten in net noordoosten van de stad. De Korreweg zal een stuk veiliger worden. Met andere woorden. De voordelen zijn veel groter dan de nadelen.
De komst van een "belangrijke" toegangsweg heeft geen enkele relatie met bewoonbaarheid van de Oosterhamrikkade. Dan moet u met een ander argument komen bijv. dat de gemeente er al voor gezorgd dat de Oosterhamrikkade drukker en levendiger worden met 10 wat grotere woningen, 40 kleine woningen (~60 m2) en ~800 jongerenwoningen (~35 m2). Afhankelijk van de ontsluiting wil de gemeente nog eens 200~500 jongerenwoningen van 21 M2 gaan plaatsen. De Oosterhamrikkade wordt een "jongeren"kade.
Ideeal om een ontsluiting aan te leggen. De meeste jongeren verdwijnen na 4~6 jaren weer uit de stad.(Misschien houden de jongeren het zelfs wel niet vol om zo lang aan de kade te wonen.) En zullen dan ook niet gaan klagen over de overlast van een ontsluitingsweg.
Het is echter niet de bedoeling dat mensen uit de stad deze ontsluitingsweg gaan gebruiken. De weg is vooral bedoeld voor mensen die buiten de stad wonen en de voorkeur hebben om de auto dicht bij hun werk te parkeren (UMCG) en het vrachtverkeer (voor het UMCG) toe te laten. Als grote werkgever heb je wat in de melk te brokkelen. Vanuit Beijum en Lewenborg is er een goede ov- en fietsverbinding. Ik mag toch hopen dat zij hiervan gebruik blijven maken. En wat betreft de veiligheid aan de Korreweg, als iedereen zich aan de verkeersafspraken houdt, is deze behoorlijk veilig.
De Oosterhamrikkade zal steeds meer een woonstraat worden, los van of het ook een verkeersader wordt. Wanneer de busbaan met een autoverbinding gecombineerd wordt wordt het er weliswaar drukker maar het autoverkeer bevind zich ook verder van de bebouwing en kan over fluisterasfalt rijden in plaats van over klinkertjes. De Korrewegbrug gaat verdwijnen (in ieder geval voor autoverkeer.),omdat die verouderd is en niet meer geschikt voor de vaarroute. Er is te weinig ruimte voor een nieuwe hoge autobrug of een hefbrug zoals bij dorkwerd en aduard. Daarom is er een nieuwe verbinding met de stad nodig. Die ligt er al, maar is nu alleen nog voor de bus. Dat kan vrij makkelijk aangepast worden. Doen dus!
Bezwaar maken heeft bij dit college geen enkele zin. Dit is al lang besloten. Dat Marc maar weer eens kwijlt richting het college is ook niets nieuws. Hij woont zelf schijnbaar niet in deze buurt. Dus de oosterparkwijk en proffessorenbuurt zijn volgens Marc achterbuurten.
Waarom dempen ze niet gelijk dat hele Oosterhamrikkanaal. Dan is er genoeg plek voor asfalt én parkeerplekken.
Leuk voor die mensen die net een stadsvilla hebben gekocht of op hebben ingetekend: http://www.oosterhamrikkade-nz.nl/te-koop-groningen-stadsvillas/
Als het UMCG nou eens, met of zonder hulp van QBuzz, zorgt voor goedkope pendelbussen die rijden tussen het UMCG en Kardinge dan gaan werknemers en bezoekers van het UMCG daar maar parkeren. Hoef je de niet de halve Stad te asfalteren voor de bereikbaarheid van het UMCG.
Als ze in Groningen nou 's gaan beseffen dat Groningen te klein is voor wat er nog verder in wordt gepropt en dat verkeer ook om de stad heen kan, dan wordt het misschien nog wat. Vasthouden aan de heilige compacte stad, wat totaal niet realistisch is aan de hand van inwonersaantal en verkeersdrukte, ik blijf het een vreemd fenomeen vinden.
Het is gewoon te absurd voor woorden dat onder gekken als Ypke Gietema is besloten dat het AZG niet verplaatst is naar het destijds braakliggende gebied ten Oosten van de Europaweg.
Had je van het schitterende oude AZG een prachtige wijk kunnen maken.
Verder is het haast misdadig dat karakteristieke straten als de OH-kade (zoals Stadjers die kade vaak noemen) en Boterdiep met hun variatie aan leuke, spannende (wel eens in een omgebouwd oud fabriekje de liefde bedreven?) industriële en handelspanden plat moeten voor de fantasie dodende Almere-eske appartementenblokken. En dat onder het bewind van een PvdA-wethouder (Van der Schaaf) die de mond vol heeft over het belang van (industrieel) erfgoed voor de identiteit, trots en verbondenheid van inwoners van de inwoners.
Ik ken weinig meer desolate gebieden als de Oosterhamrikkade en het Gedempte Boterdiep. Heel goed dat daar fors wordt geinvesteerd en de huidige situatie flink op de schop gaat.
Je zou bijna denken dat iedere verandering daar al een verbetering is.
Van een roestige platte figuur die het Glaudecomplex rijp voor de sloop vindt. En in de jaren zeventig als in vooruitgangsfrasen gelovende PvdA'er waarschijnlijk ook voor de sloop van de Amsterdamse Jordaans was (indien hij daar woonde), kun je zulke domme opmerkingen verwachten.
Zou jij je niet veel meer in een hel als Rotterdam thuisvoelen? De schoonheid en enorme sfeer van oude karakteristieke industriële zones gaan jou de roestige pet ver te boven.
Helemaal eens met je. Maar je leest ook dat de wijken aan de oosterhamrkade achterbuurten zijn en daar maak uk bezwaar tegen . Nu weten we dat Marc een zielig figuur is maar ik vind dat hij hier te ver gaat. Blijkt dat hij zelf een heel zielig mannetje is vsh . Ook weten we dat v d schaaf(kan deze naam bijna net uit mijn strot krijgen) deze stad nog verder de vernieling in.helpt marcje woont schijnbaar niet in deze buurten.hij is volgens mij een aanhanger en aanbidder van,de PvdA. Misschien is hij v d schaad zelf wel. Zou me niets verbazen.
OOGTV mag wel eens wat beter modereren.
@Marc: misschien moet je even kijken naar http://beijum.org/rijkswaterstaat-geen-nieuwe-krol-brug-voor-alleen-fietsers/
en
http://www.professorenbuurtoost.nl/plannen-gemeente-onsluiting/
De Gerrit Krolbrug wordt vervangen en blijft open voor autoverkeer. Voor de ontsluiting biedt de gemeente 3 varianten voor de Oosterhamrikkade. De auto's gaan in geen enkele variant over de busbaan. Ik kan mij goed voorstellen dat de bewoners aan de Oosterhamrikkade en omliggende straten hier niet vrolijk van worden.
Ik betwijfel dit verhaal Herman
Van de zelfde website: http://beijum.org/merkwaardige-uitnodiging-inloopbijeenkomst-planstudie-vervanging-gerrit-krolbruggen/
Het lijkt er op dat het eerste stuk op wensdenken was gebaseerd. Sowieso moet de brug minstens even hoog worden als de Noordzeebrug wil hij niet om de haverklap geopend moeten worden. Ook boten die lager zijn vragen vaak toch om een opening.
De gemeente speelt met de betrokken wijken kat en muis waarbij de gemeente de kat is. Bewoners laten denken dat zij mee mogen denken, vervolgens doet de gemeente wat zij sowieso al van plan is. De bewoners mogen straks de kleur van het asfalt bepalen. Let maar op! De Gerrit Krol brug wordt vervangen door een nieuwe (een beetje hoger en sneller open en dicht) en ingezet voor alle vormen van verkeer. De Oosterhamrikkade krijgt een mooie 4-baans weg en heel veel studenten. Ik vind het jammer dat de gemeente de Oosterhamrikkade niet op vergelijkbare wijze heeft ingevuld als de gemeente Assen met haar kade heeft gedaan. Deze stijl zou de Oosterhamrik pas echt verfraaien waarbij er woonruimte voor jongeren, gezinnen en ouderen aan de kade in een evenwichtige balans wordt gecreëerd. Een autoluwe omgeving met een uitstekende fiets- en ov-verbinding van Kardinge naar het UMCG. Een gemiste kans!
Reactie van mij is bedoeld op het verhaal van vsh en niet op die van jack. Daar weten we van dat die geilt op dit college met name het PvdA zootje met bloempot die we niet meer horen aan de leiding. Oh sorry Hoe zo leiding.of moet ik schrijven de PvdA lijd onder bloempot
Een beetje meer aandacht voor inhoud, spelling, stijl en argumentatie zouden je bijdrages ten goede komen.
En dan net zo,n kwalletje als jij worden. Nee toch maar niet
Chris.
Bedoel jij die Bloemhof? Vrouw die voor en op de bühne van alles beloofd aan de inwoners van deze stad, maar tijdens raadsvergaderingen bij moties die overeenkomen met deze beloftes, opvallend vaak de handen naar beneden houdt?
Troost me met de gedachte dat de (lokale) PvdA eerder kapot is (vorige raadsverkiezingen voorspelde ik zes zetels voor ze, in 2018 gaan ze ondanks clientelisme naar vier) dan dat de stad kapot is.
Jack. Oude roestige stalker van me.
Volgens schrijft Chris een reactie aan mij. Je obsessie met mij, die er toe leidt dat jij je steeds tussen communicatie tussen anderen en mij in wurmt begint echt behoorlijk onfatsoenlijk te worden. Onbegrijpelijk dat jij verbaast bent als mensen met jou een ruziezoeker een noemen.
En dat jij serieus anderen van een gebrek aan inhoud durft te beschuldigen. Negentig procent van jouw bijdragen bestaan uit medereaguurders beledigende (lees het huishoudelijk reglement nog eens!) korte, uit leugens of verdraaiingen (aderverkalking?) 'opgebouwde' frames.
Als er scherper gemodereerd gaat worden, vlieg jij als degene die constant met beledigende teksten ruzie zoekt met medereaguurders, er eerste uit.
Wanneer je het niet eens bent met mijn reacties dan stuur je toch gewoon dat 'goede verhaal' waar je zo lang mee bezig geweest aan de oogredactie. Kun je ook mooi de beloofde bankafschriften waarop te vinden is aan welke goede doelen je allemaal hebt geschonken.
Zal wel moeilijk worden want beide beloftes van je bleken niets waard.
Tot slot, gebrek aan inhoud is vooral van toepassing wanneer je een pseudomening formuleert op basis van bijeen gegooglede 'feiten'. Klassiek voorbeeld is natuurlijk de inzet van Blackwater in Oekraïne. Het blijft me verbazen hoe naïef sommigen kunnen zijn. Bildzeitung roept iets en er is direct sprake van een feit bij de onnozelen.
Daar heb je Jack weer met zijn ouwe koeien, vermoeiend hoor!
Nee zeer zwakke denker.
Jij beschuldigt mij van een leugen als ik stel dat ik ondanks een inkomen dat rond het minimum ligt, nog aardig wat aan goede doelen schenk. Om het domme "argument" van geen welvaart te willen delen, af te serveren.
Als ik dan jou, bijna als een gekke Henkie, bereid ben om jou te kans de te geven om mijn bank in te zien, zul jij echt acties moeten ondernemen om dit mogelijk te maken.
De bloemlezing van jouw beledigingen aan medereaguurders ligt klaar. Kan verstuurd worden. Maar misschien geniet ik er wel van jou om in je dappere strijd met je obsessie (en dat ben ik) te zien spartelen.
Wat heb jij toch met Das Bild? Ik had dat verhaal over Blackwater van de site van de Volkskrant. Heb ik je vaker verteld, maar in dat oude samengeklonte breintje van jou blijft schijnbaar niets meer hangen.
Niet zo jokken, VSH.
Het is een verhaal van Bild, dat werd geciteerd in de Volkskrant. De Volkskrant was niet de bron, dat was Bild. Knap stom om bij dat soort ongeloofwaardige praatjes niet even wat beter te lezen voordat je conclusies trekt.
Jacques;
Je blijft met droge ogen beweren dat er meer dan genoeg ruimte en geld in deze stad is om elk en iedereen van een woning te voorzien en om te investeren in luchtkastelen, zoals hier in Groningen in bijvoorbeeld het Huis van Niets.
Als het aan jou ligt mag niemand daar tegenin gaan, want dan ziet hij of zij het verkeerd en blijkt deze te lijden aan een vorm van dissociatieve dissonantie.
Deze stad barst uit haar voegen Jacques en als jij dat niet wilt zien, is dat een keuze, is dat jou waarheid, het is echter niet mijn waarheid.
De Korrewegbuurt en delen van de Oosterparkwijk zijn door de enorme toestroom van studenten verkrot en verloederd, wat niets met sentiment van doen heeft, meer met realiteitsbesef, iets wat jij blijkens veel van je postings volledg moet ontberen. Het verpauperen van de Oosterhamrikkade is destijds, mede door het verdwijnen van/met zachte doch dwingende hand laten verhuizen van bedrijven aan diezelfde Oosterhamrikkade, ontstaan. Haal je bedrijvigheid weg, dan haal je ook een hoop activiteit weg. Verworden van een doorgaande route en bedrijvigheid werd dit door het afsluiten van delen vanaf het Boterdiep en het deels realiseren van verkeersremmende maatregelen een straat met veel leegstand wat mede door het langdurig uitblijven van nieuwbouw, verloederde tot wat het nu is geworden.
Wij moeten als (oud)bewoners van deze buurt eigenlijk dankbaar zijn met de recessie want er waren plannen om nog veel meer gestapelde bouwdozen in de wijk neer te zetten, welke plannen, door het gebrek aan pecunia bij zowel bouwers als kopers naar ik hoop voorgoed, in de ijkast zijn gezet.
wat een gezeur met zn allen in de middeleeuwen blijven leven dat levert wat op. Wanneer beseffen we eens dat Groningen vooruit moet en ja daar horen nu eenmaal offers bij, jammer dan maar in elk geval beter dan dat gezeur over wat er gaat verdwijnen en wat voor problemen dat wel oplevert, besef eens dat het nodig is om te veranderen!!
Een hollere frase dan "we moeten vooruit" in debatten over hoe om te gaan met karakteristieke, historische bebouwing bestaat er haast niet.
Steden die een relatief grote groep "conservatieve" remtrappers kennen/kenden liggen er over het algemeen veel beter bij dan daar waar (door bouwbelangen voortgestuwde?) "progressievelingen" het voor het zeggen hebben/hadden.
Dat Amsterdam zo'n mooie stad is, komt niet door de botte misantropische "vaart der volkeren"-propagandisten van de PvdA die in de jaren zestig en zeventig grote delen van het centrum (inclusief De Jordaan) wilden platslaan dan wel dempen.
(Zit u trouwens in de bouw of vastgoed?)
Jij noemt het gezeur, is je goedrecht. Waar het mij om te doen is dat men hier de afgelopen decennnia bijkans een stad in een stad is gaan(bij)bouwen. Groenstroken zijn verdwenen om plaats te maken voor hoogbouw,, overlast, rotzooi, verloedering en desolate plaatsen zijn er voor terug gekomen, is dat jou visie op vooruitgang? Stadsvernieuwing? Prima idee, maar dan wel nieuw voor oud en geen megalomane uitbreiding in bestaande wijken. Hoogbouw? Prima idee, er zijn vast en zeker genoeg hoogbouwfielen voor zo'n bouwwerk, maar dan niet in bestaande stadswijken in of direkt om het centrum, maar ga dan een terrein vol bouwen op een volledig nieuw te ontwikkelen stadsdeel, om mijn part op een deel van het voormalige SuikerUnie terrein.
Recent kon je lezen dat de nog te bouwen woningen op het voormalige Kunst Oberman terrein binnen een mum waren verkocht en de oorzaak? Men bouwt daar hetgeen de inwoners willen, grondgebonden stadswoningen en kleinschalige en lage appartementen genaamd stadswoningen, hofwoningen en kadewoningen, daar waar de markt om vraagt, daar waar men graag wil wonen.
Waarom zou Groningen dan iedere keer dan zo hoog scoren wanneer het gaat om de leefbaarheid en de waardering voor de stad?
Wanneer ik sommigen zou geloven dan leven we hier in een ghetto. Waarom is Groningen dan zo populair, niet alleen onder studenten maar ook bij groepen die hier al langer wonen.
Juist de fraaie hoogbouw die de afgelopen 10 jaar is gebouwd draagt bij aan de identiteit en de herkenbaarheid van de stad, heel wat meer dan wat oude statusloze panden in een woonwijk.
Wanneer het allemaal niks is dan zou ik toch willen adviseren om een enkele reis naar Amsterdam te nemen, waar ik overigens een paar jaar met veel plezier heb gewoond.
Misschien eens wat proberen te onthouden.
Maar vooruit, nog een keer de reden dat ik niet naar Amsterdam verhuis: heb hier mijn familie (waarvan 2 ouders die binnen een paar jaar wat hulpbehoevend zullen worden), vrienden, kennissen, wortels, VERA, mijn lullige schoonmaakbaantje, fijne woonruimte (vroeger waren stedenbouwkundige nog geen misantropische gekken) herinneringen en voetbalclub (FC Groningen) en de beste lokale omroep van Nederland.
Over het "succes" van Groningen. Denk je nu echt dat dat bepaalt wordt door het het gesloop van historische bebouwing door de vrijwel overal naar de prullenbak verwezen Compacte Stad-waanzin?
Reactie was voor mijn roestige oude stalker (Jack).
Ben de laatste 10-15 jaren waarschijnlijk vaker in Amsterdam dan jij, maar nu raak je wel aardig de kern van mijn betoog. In Amsterdam is men tot de conclusie gekomen dat de Blijlmer verlost moest worden van haar hoogbouw, mede omdat dit niet nog langer als huisvesting werd gewenst, e.e.a. was afgeschreven en men tot inzicht was gekomen dat laagbouw toch meer van deze tijd was. Ik zou je laatste opmerking juist andersom willen voorstellen, als jij (jullie) het zo gewenst vind/vinden om deze stad tot Amsterdam 2.0 te gaan maken, waarom verhuizen julie dan niet richting onze hoofdstad? Almere zal volledig voldoen aan jou/jullie woonwensen en leefklimaat. Dan kunnen de autochtone boeren zelf de grootte van hun stad gaan bepalen en hoeven deze geen verantwoording af te gaan leggen waar het om bescheidenheid en kleinschaligheid gaat, iest waar groningen haar identiteit aan ontleend. Waar lieden als jij een begrotingstekort op de gemeentelijke balans onbelangrijk vinden en de almaar stijgende schuldenlast door willen schuiven naar volgende generatie`s, zal een Groninger juits graag af willen gaan losen, want ooit zul je toch je schulden in moeten gaan lossen.
Sorry Jacques, maar het idee dat lieden als jij Groningen een andere identiteit willen geven doet mij alleen al bij de gedachte gruwen.
Je bent uiteraard vrij om te wonen waar je wilt, mij interesseert het niet welke keuzes je maakt.
Wel merkwaardig is het dat hier een dagelijkse litanie verschijnt over alle ellende in deze Stad en dat je niet vertrekt. Je moet dan wel erg lekker vinden om je in je eigen ellende te wentelen. Praatjes over mantelzorg klinken nobel maar wel een tikje ongeloofwaardig, vind je niet?
Antwoord op je laatste vraag: nee, dat denk ik niet. Waarom zou ik?
Bovendien kan ik een paar bouwvallen bij de Hereweg of statusloze panden aan de Meeuwerderweg niet als behoudwaardig kenmerken. Heel goed dat er genoeg dynamiek is voor vernieuwing op deze plekken.
Ongeloofwaardig dat iemand zijn bejaarde en binnenkort hulpbehoevende ouders met mantelzorg bij wil staan, niet verhuist???
Projecteer je eigen egocentrische inborst niet op andere mensen oude Jack!.