Rond het Winschoterdiep vindt vrijdag een bijzonder transport plaats. De twee beweegbare delen van de Sontbrug worden naar hun plaats gebracht.
De brugdelen van 350 ton per stuk worden op een ponton gezet op het werkterrein van Machinefabriek Rusthoven aan de Euvelgunnerweg. Daarna worden de delen over het Winschoterdiep naar hun plaats van bestemming gevaren. Daar worden ze zaterdag en zondag in de brug geplaatst.
De Sontbrug wordt met zijn lengte van 400 meter de langste brug van Groningen. In september gaat hij open voor het verkeer. De brug wordt een belangrijke verbinding voor iedereen die vanuit het oosten richting binnenstad wil.
Vrijdag blijft het droog en is er veel bewolking, afgewisseld door een paar opklaringen. Het…
De zon was de afgelopen tijd al weinig te zien. De afgelopen weken verliepen ook…
De gemeente is begonnen met het sluiten of tijdelijk verwijderen van prullenbakken en papier- en…
Het bestuur van WerkenMetZorg is opgelucht, want de gemeente Groningen gaat de organisatie waarschijnlijk steunen.…
Volgende week, op tweede kerstdag, organiseren Dagmar Slump en Anna Smits voor het derde jaar…
Een 25-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot veertig maanden celstraf wegens meermalen poging tot…
Bekijk reacties
Prachtige brug. 65mlj euro.
En het verkeer loopt vast bij/op...........Wgg!!!
Bij de Europaweg Arie. Fietsers hebben daar geen last van. Die kunnen binnendoor.
MarcS,
ik dank u voor uw opmerking.
Uiteraard was ik op de hoogte van de eerstvolgende knelpunten op de route na de peperdure Sontbrug.
Wat ik nog niet wist is dat de brug hoofdzakelijk voor fietsers is aangelegd zodat die binnendoor kunnen.. Zo wordt het wel een heel duur fietspad.
Meerstad Arie, maar hij is ook handig voor Harksteders en Slochters. De brug is aangelegd voor alle soorten wegvervoer.
Marc al enige tijd volg ik jouw reacties en kom tot de volgende conclusie, krijg ongetwijfeld een sneer van je. Maar dat is ook het enigste wat je langzamerhand kunt. Wat ben jij toch een arrogante l..l, een betweter die teveel tijd heeft en niemand in zijn waarde kunt of wilt laten. Ja ik krijg wel commentaar van je maar geeft niet je weet het toch allemaal beter. Kortom jouw irritatie is vrij hoog en je doet mening reageerder een plezier om je eens te onthouden van commentaar of in ieder geval een zinvolle bijdrage te leveren aan deze rubriek.
Piet je zou mij een plezier doen je persoonlijke aanvallen achterwege te laten. Als het je niet bevalt om mijn reacties te lezen dan lees je ze niet.
Marc, als het aan jou gericht is vindt je het altijd persoonlijk. Andersom maal je er niet om om iedereen voor van alles uit te maken. Hoe was het spreekwoord met die splinter in het oog ook nog maar weer. Bovendien je kunt ook gewoon stoppen met schrijven dan worden we niet telkens geconfronteerd met jouw onzin
Jij bent de gene die volledig los van het topic scheldpartijen tegen mij begint Piet. Kennelijk tolereer je mijn reacties niet en zou je me graag zien vertrekken. Dit is echter niet jouw platform, dus je hebt er niets over te zeggen.
MarcS,
o MarcS , waarom zo'n nietszeggend antwoord van u.
Probeer eens antwoord te geven op de vraag: waarom een peperdure brug als het verkeer binnen een kilometer op bijna alle aansluitingen gaat vastlopen.
We hebben het hier nu eens niet over een totaal overbodig HET MONSTRUM maar over een overbodig (?)bruggetje .tenzij u over het laatste een terzake doend antwoord weet. In het eerste geval is het u niet gelukt.
Nu wel?
De premisse dat de Brug overbodig zou zijn is gebaseerd op jouw aanname. Naast de door mij genoemde functies verbindt de brug ook de bedrijventerreinen aan de Sontweg met die van de Driebond (waar ook een P+R komt). Als moeders bij de Ikea is en pa uitgekeken op de Praxis en de Mediamarkt, kan hij fijn autootjes gaan kijken. Ook de Karwei en de Gamma die er zitten worden beter bereikbaar vanuit de stad. De mensen van de woonschepenhaven zitten minder afgelegen (maar dat willen ze natuurlijk helemaal niet, want die zijn het nooit ergens mee eens).
Marc,
die classificatie laat ik aan u. In dit geval geef ik ze (mochten ze tegen zijn) echter gelijk. Je zult maar voortdurend stilstaand en optrekkend autoverkeer voor je deur krijgen waar het eerder autoluw was.
Zeg nou zelf , zou u daar blij mee zijn?
Wellicht dat de bedieningstijden van de brug(gen) nu zodanig worden aangepast dat er enkel voor beroepsvaartuigen overdag geopend gaat worden en voor recreatievaart gedurende venstertijden, `s morgens voor de spits en `s avonds na de spits.
Nu nog een rechtstreeks afslag en oprit naar en van Eemspoort en de ringweg ter hoogte van de voormalige Shell benzinestations en de flessehals bij de Euvelgunnerweg zal niet nog langer meerdere malen per dag bij brugopeningen grote ergernissen op gaan leveren.
De doorvaarthoogte is 3,80m. Zal voor de meeste pleziervaart geen probleem zijn.