Categorieën: Nieuws

Zorgen PVV over kosten ringweg

De PVV fractie in de provincie is bang dat de bouw van de nieuwe zuidelijke ringweg in Groningen veel meer gaat kosten dan tot nu toe is berekend. De partij heeft er vragen over gesteld aan Gedeputeerde Staten.

De aanleiding voor de vragen zijn de problemen van bouwbedrijf Strukton. Dit bedrijf dingt mee voor de bouw van de nieuwe zuidelijke ringweg in Groningen. Strukton ging voor tientallen miljoenen euro’s het schip in bij de verbreding van de A15, omdat de kosten aanzienlijk hoger bleken dan eerder werd geraamd. Maar bij aanpak van Ring Zuid is de provincie verantwoordelijk voor de financiële risico’s.

De aanleg is begroot op ongeveer 700 miljoen euro. De bouw moet eind dit jaar beginnen.

Ecco van Oosterhout

Bekijk reacties

  • Ik ben geen pvv aanhanger, maar hier hebben ze wel een punt, ik kan me namelijk geen enkel project van de overheid herinneren die niet veel duurder is uitgevallen dan begroot. Dus waarom zou het nu ineens anders zijn?

    • Beetje simpel geredeneerd. Er zijn ook projecten die binnen budget worden afgerond, maar daar hoor je veel minder van want dat geeft geen herrie.

      • goede morgen ,noem ze eens op Marc ?.Ze hebben een wereld wijde onderzoeken gedaan op bouw en wegenbouw en spoor projecten en kanaal en tunnel projecten.De politiek wordt volledig misleid door de ambtenaren en als de voor bereiding de werkelijke kosten zouden noemen zou er politiek veel meer weerstand zijn.Ik vergeet niet van ex Tweede Kamer lid CDA Rikus Jager die voorzitter van de vaste Tweede Kamerlid Infra was.Piet wat had ik graag jou als onafhankelijk persoon tussen ambtenaren en vaste commissie gehad dat geld ook voor de Staten.Dan hadden we honderden miljoen /miljarden per jaar kunnen besparen.De ambtenaren bespelen de politiek.Aangezien de politiek er geen verstand van heeft maar wel met zoveel geld/de grootste investeerder per jaar van het Rijk is.Hier zie je maar weer hetgeen bij de HSL en Fyra gebeurd. Ik heb vele bewijs foto's tijdens mijn werk gemaakt.HSL 1 ,, de Meren"en HSL 4 ,, de Drechtse Steden " maar ook de verdubbeling spoor tunnel ik kan een boek erover schrijven.

    • Dat is wel te verklaren, Simon. Overheidsprojecten die slagen, komen niet in het nieuws.

      • ok marc en kars de tijd zal het leren, maar begrijp me niet verkeerd ik ber er zeker niet op tegen hoor maar wel kritisch wat er met ons overheidsgeld (belastinggeld) gebeurt

  • ik zou bijna zeggen "daar gaan we weer" maar de impact van dit plan is in vele,inmiddels overbekende, opzichten dermate evident desastreus dat ik het toch maar weer, en blijkbaar als een roepende in de woestijn, uitschreeuw: "Stop hiermee alstublieft, nu het nog kan !! "
    Als u niets om uw eigen portemonnee met gemeenschapsgeld geeft, denk dan in elk geval aan de gevolgen voor de leefbaarheid in de Rivierenbuurt, de Wijert en Helpman.

  • De A15 is een Ballast Nedam Project. Strukton is slechts onderaannemer. Het plaatje is van de noordelijke ring. Die is bijna af.

  • Van mij mag het wel wat duurder zijn, als ze maar met de beste oplossing komen voor de komende 50 jaar. Moet immers ook aardbevingbestendig zijn en dienen als vluchtweg als Groningen 1 sinkhole is geworden.

  • Naast HET MONSTRUM nu ook nog HET FIASCO, dat gaat lekker in de papieren lopen.

  • Beste mensen neem van mij aan en herinner mn woorden dit project wordt met 192 miljoen overschreden ik heb de tekeningen zo eens door genomen en er een prijs bij gezet.De laatste 10 jaren zijn mijn verwachtingen allen uit gekomen.

    • O ja?

      Waarom heb je dan een paar honderd stemmen van Groninger Belang afgesnoept?

      En waar baseerde je de leugen dat GB'ers oud-PvdA'ers zijn? Had ik graag gezien, want zoals ik vaker zei, zijn dat de fanatiekere anti PvdA'ers.

      • De voorspellingen van Pieter en VSH hebben als belangrijkste overeenkomst dat ze nooit uitkomen maar wel met grote stelligheid gelanceerd worden.
        Voorbeelden zijn de voorspelde verkiezingswinsten van obscure clubjes zoals UKIP, de Stadspartij en Groninger Behang. De kiezer is heel wat slimmer dan Pieter en VSH denken.

  • VSH waarom trek je infra projecten op politiek niveau.Voor mij is infra voor de bevolking en er wordt met geld van de bevolking gespeeld.Het gaat mij erom dat hier beter op wordt gelet.Ik heb mn laatste 20 j steeds als troubel shooter moeten optreden bij uit de hand gelopen projecten.Ik had graag in de Staten gezeten alleen op het gebied van de spoor- beton- grond-weg-en waterbouw/windmolens. Helaas is het niet gelukt.

    • Pieter,
      Ik denk dat het voor je eigen bestwil toch heel wat beter is dat je niet gekozen bent.
      Wanneer je nu al zeer stellig te kunnen beweren dat er een overschrijding komt van 192 miljoen bij een project dat over 10 jaar klaar is dan doe je vast vaak met veel succes mee aan loterijen.
      Niemand kan nu al een zinnige voorspelling doen omdat er veel te veel variabelen zijn bij een dergelijk groot langjarig project zijn.

      • Hoop dat je mn woorden over 10 j nog zult herinneren.Bij mn 16,6 km HSL(hoge snelheids spoorlijn) 4 Drechtse Steden ging het van 2,7 miljard naar 3,5 miljard.Bij de Spoortunnel op Schiphol 5,7 km ging van 700 miljoen naar 1,2 miljard ga zo voort.Is de 192 miljoen overschrijding dan zo gek ? Maar de provincie staat nu garant en geen RWS.

    • Pieter.

      Sluit je aan bij Groninger Belang. Je lasterlijke opmerkingen over Pvda gehalte van die partij zullen ze je wel vergeven. Dat je een infrastructurele vakman bent is ze wel duidelijk.

      • Er is nooit iemand bij me geweest om me te vragen.De gebroeders Schmaal weten heus waar ik woon, ook Jaap van Mannekes en Remmy van Mannekes en ook Johan an der Veer weten me te vinden.Maar ook vele politici weten me te vinden.Voor de Fira commissie zou ik met foto bewijzen ook genoeg bewijzen kunnen leveren heb honderden foto's van de HSL.

      • Dat is een geweldig advies!!!!
        Ik weet heel zeker dat Pieter het niveau van Groninger Behang flink weet te verhogen!!!!
        Go, Pieter, go !!!!
        Spring over je eigen schaduw heen!

  • Is Groninger Belang erbij gebaat dat ik op mijn vak gebied en rechtuit zeg waar het op staat hun daarmede help ? laat Bram Schmaal contact opnemen 06-39 42 99 04 Dit nummer kun je van mij overal vinden en mn internet/hotmail ook.

    • Je zou ook hun kunnen opbellen/mailen

      Het is me echt wel duidedeskundigheid/eer deskundig bent op het gebied van infrastructurele projecten bent. En ik geloof ook wel dat jij (vanwege je rechtlijnigheid, door de RWS maffia gewiberd bent), maar ik moet ook eerlijk zijn, je lijkt me niet iemand die het soms listige politieke spel zal beheersen.

      Daarom, doe Groningen een plezier, en help Groninger Belang met je deskundigheid. Sta je de volgende keer misschien er hoog op de lijst.
      Zie, ondanks dat ik je contactueel niet sterk vind (moet eerlijk zijn), vanwege je deskundigheid/integriteit wel een veel betere gedeputeerde in jou dan die corrupte windvaan van een Marc Boumans.

      • VSH inderdaad ben geen meeloper en de ambtenaren maar ook de minister zouden mij niet onder de tafel praten en ik vergeet niet dat Johan v.dVeer met de projectleider N 33 van RWS in v.d.Valk Assen gezeten had waar ze 3 uur gesproken hadden en 2 u over mij en 1 u over andere zaken en dat de projectleider eerlijk zei dat ze niet om me heen konden.Maar het officieel erkennen hoe maar.Ik zag zelfs dinsdag bij terugkomst in Nederland weer een advies betreft veilige bermen N 33 van een jaar geleden dat ze toch maar vangrails langs diepe watergangen gaan plaatsen.Maar mn mail aan beide Staten van Drenthe en Groningen geen woord van erkenning en nu 1 j later het geschied.Ik moet ook erkennen ik ben geen meeloper en geen ras politicus en gebruik mn ervaring en inzicht en kennis en niet voor carriere/geld.Ik noem je nu een voorbeeld N 366 Veendam -Ter Apel.De verlenging /opknappen spoor Veendam tot station Stadskanaal kosten 60/70 miljoen gaat niet door maar de verbreding N 366 vanaf Nieuwe Pekela tot Ter Apel wordt asfalt met 180 cm verbreed en beide bermen moeten 8 m worden.Leg voor de 60 miljoen aan eenzijde de tweede rijbaan dan heb je tot de grens met Drenthe bij Ter Apel ook daar een 2 x 2 gelijk aan de N 33 dat levert veel meer rendement op maar nu direct uitvoeren in 1 keer.De provincie Drente heeft zich uit gesproken tegen een spoor Emmen tot Musselkanaal zijn niet bereid te betalen maar wel bij een 2x2 Ter Apel-Emmen

  • VSH ik ben gewiberd door de gedeputeerden omdat ze zoals ze zeiden geen ruzie met RWS wilden en alles accepteerden van RWS dit kwam ook door de ondeskundigheid van alle gedeputeerden op dit vak gebied.
    RWS werkte op allerlei gebied tegen.De ex Minsters Carla Peys (2x) en C.Eurlings(3x) stonden me te woord en nodigden mij uit maar de huidige minister durfde het gesprek niet aan bang dat ze onder tafel gepraat werd !

Recente berichten

‘Maanden extra onderzoek nodig naar ondergrond en financiën tijdelijke vervanging Gerrit Krolbrug’; raad en college unaniem voor ‘krachtig signaal’ naar rijk

Na de Fietsersbond uit ook het Platform Gerrit Krolbrug, samen met een aantal bewonersorganisaties, grote…

2 uur geleden

De Doperse Dis wint de Barmhartige Samaritaan-prijs 2024

De Doperse Dis is door de ChristenUnie Groningen uitgeroepen tot Barmhartige Samaritaan van het jaar.…

3 uur geleden

Groningse gemeenteraad roept op tot volledig stopzetten gaswinning

De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…

11 uur geleden

FC Groningen uit bekertoernooi geknikkerd na 3-1 nederlaag tegen AZ

FC Groningen heeft woensdagavond verloren van AZ in het AFAS stadion in Alkmaar. De Groningers…

11 uur geleden

Geen uitzondering voor bakfiets bij milieustraat

Een gratis lading grofvuil wegbrengen met een  (elektrische) bakfiets blijft formeel gelijk aan een lading…

11 uur geleden

Horeca, cultuur, groen of sport? Stad gaat prijsvraag uitschrijven voor invulling huidig busstation

Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…

12 uur geleden