De Gerrit Krol brug wordt vervangen door een 4 meter hoge beweegbare brug met aan de zijkanten een of twee fietsbruggen van ruim 9 meter.
Het stadsbestuur wilde een kleinere en dus goedkopere brug. Met het bespaarde geld wilde het stadsbestuur een brug naast de busbaan van het Oosterhamriktracé financieren, maar Rijkswaterstaat wilde daar niet aan meewerken. Nu dat niet door gaat wordt onderzocht of het mogelijk is of in de toekomst op de huidige brug over de busbaan ook auto’s kunnen gaan rijden.
Burgemeester en Wethouders willen dat de noordzijde van het UMCG beter bereikbaar wordt via de Oostelijke Ringweg en een nieuw Oosterhamriktracé.
De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…
De FC Groningen-supporter die zaterdagavond tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo door een plexiglas plaat…
De kerstmarkt aan de Papiermolenlaan van afgelopen vrijdagmiddag en -avond was een groot succes, aldus…
In een coffeeshop in de binnenstad van Groningen is in de nacht van zondag op…
Het aantal plekken waar vuurwerk afsteken verboden is blijft voor volgende week dinsdag steken op…
Het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum (NNTTM) in Zuidbroek krijgt een bijzonder object in de…
Bekijk reacties
Een fietsbrug 9 meter. Twee fietsbruggen dus 18 meter.
Daartussen dus nog de brug van ???meter.Kan zo aan de busbaan of Noordzeewegbrug vastgehaakt worden.
Een hefbrug van 4 meter hoog (al ie dicht is) Arie. Daarnaast op 9 meter hoogte twee fietsbruggen (hopelijk kun je er op fietsen en niet alleen op klimmen) Ik vraag me af waarom er twee fietsbruggen nodig zijn. Als de hefbrug open is stroomt het verkeer niet door en is 1 wat bredere voldoende.
MarcS,
door uw uitleg wordt de brug niet anders.
Je denkt dus nog steeds dat de fietsbrug van de Noordzeebrug naar de Korrewegbrug naar de Busbaanbrug loopt?
Wel eens bij drukke momenten bij de fietsersbruggen geweest als de brug open staat (of storing heeft)? Daar is het gewoon altijd druk. Bovendien heb je langzame klauteraars en de wat vlottere. Een eenrichtingsbrug is prettiger, omdat je dan geen tegenliggers hebt over een brug die misschien max. 2 meter breed is. Bovendien is in de huidige situatie van twee bruggen met "eenrichtingsverkeer" beter voor de doorstroming.
Check eerst maar even dit verhaal. Wordt het een stuk duidelijker http://beijum.org/hoe-gaan-we-met-de-fiets-over-de-nieuwe-gerrit-krol-brug/
Oplossing twee lijkt me de meest logische. Wel de fietsers voorrang geven.
iedereen geeft de fietsers voorrang @mac..zelfs als ze dat niet hebben ..
https://youtu.be/bGoaSm7c2vg
Beetje dom om te remmen. Hij was er al voor.