De aankoop van het Post NL gebouw aan de Achterweg maakt het mogelijk dat de bustunnel bij het hoofdstation met de helft korter wordt.
In het plan Spoorzone, een plan voor het stationsgebied, werd onder het station behalve een voetgangerstunnel en een fietstunnel ook aan een tunnel voor bussen gedacht. Nu Post NL haar activiteiten op die plek staakt kan het gebouw worden aangekocht. Met de lagere kosten voor een kortere tunnel kan de aankoop ven het gebouw gefinancierd worden.
Als de perrons en de sporen verlegd zijn, ontstaat met de aankoop van het Post NL pand een terrein van 3,5 hectare in het centrum van de stad. Dinsdagavond is in de Puddingfabriek een informatieavond voor omwonenden.
Bij een verkeersongeluk zaterdagmiddag op het Gedempte Zuiderdiep is de bestuurder van taxibusje op een…
De fractie van Stadspartij 100% voor Groningen maakt zich zorgen naar aanleiding van verschillende signalen…
Een fietser is zaterdagmiddag gewond geraakt bij een verkeersongeluk op de Van Lenneplaan. Dat meldt…
Roeisters Marlies Oldenburg en Ymkje Clevering zijn vrijdagavond gehuldigd in de Akerk. De twee Gyas-roeisters…
Wijck aan de Grote Markt gaat in tegenstelling tot eerdere berichten pas begin volgend jaar…
Momenteel wordt er druk gewerkt aan het verbreden van het Boer Goensepad tussen Kardinge en…
Bekijk reacties
En dat alles marktconform en zonder handjeplak ?
Zal Pieter dat als zodanig kunnen beamen?
Waar blijven de activiteiten en de mensen die nu nog in dat pand werken?
Weer zo'n lelijk, maar o zo karakteristiek jaren zeventig kantoorpanden tegen de vlakte.
Tijdgelaagdheid? Iemand?
De beste stuurlui staan aan wal.
Marc,
Ja, en jij werpt je weer op als onbezoldigd (?) beschermheer van de sloop van onze stad.
Verder is het vooral een kwestie van smaak dat ik de sloop van dit pand betreur. Doe geen uitspraken of dit goed of slecht is.
Vind dat van dit soort lelijke jaren zeventig de romantiek afspat. Wat mij betreft strijden de eerste en achtste decennium van de twintigste om hde titel "meest romantische decennium van de twintigste eeuw".
Zie je ook goed bij Grote Markt. Het zielloze gedrocht van Vindicat, kan er bij wijze van spreken 1000 jaar staan, het zal een zielloos gedrocht uit een nietszeggend decennium blijven. Enige waar het met zijn hoogte goed voor is, is dat het het zicht op het MONSTRUM afschermt.
Het gebouw op de rechterhoek (hoekje Poelestraat)is behalve fraai, ook zeer tot de verbeelding sprekend. Met rare of speelse achterafruimtes die de fantasie prikkelen. Voor zo'n gebouw staan doet vrij snel de muziek van bijvoorbeeld Iggy en Stooges in mij opkomen.
Gelukkig dat ik geen geheugen voor vervelende deuntjes heb. Als ik later langs het Vindicatpand (mits het dan niet al vervangen is door een reconstructie van de vooroorlogse wand) ga, komt dan zeer gelukkig niet Nick en Simon bij me op. Of bij al die jaren tachtig troep van de periode Ypke de Waanzinnige (bijvoorbeeld kreupelstraat treurnis) het basloopje van Rick Asley hitjes.
Een glibber als Roeland van der Schaaf sociopaat als Ton Schroor gaat dit soort afgeleide gevoelens ver boven de pet, of in Tons geval vleespet
Enige waar hun beider breintjes toe in staat zijn, is hoe hun beider fysieke verschijningsvormen zo hoog mogelijk op de apenrots komen.
Politiek gezien wordt dat vertaald in aansluiten bij machtige coterie (waarbij Schroor meer inzicht in het economische fenomeen "varkenscyclus" toonde), via ellebogen en slijmen opwerken tot bestuurder en dan vervolgens helpen van bouwvriendjes.
Ik dacht wel dat je je aangesproken zou voelen. De buurt is overigens enthousiast over het plan (zie DVHN).
Zoals ik daarvoor al dacht dat jij zou reageren zoals je deed.
De zwarte hond heeft een prestigieuze landelijke prijs gekregen voor het nieuwe Vindicatpand.
Verder nog nooit iemand, behalve de usual suspectst hier, zich negatief over het pand horen uiten.
Om verantwoordelijke politici sociopaat of glibber te noemen zonder de heren te kennen zegt meer over de afzender dan over de geadresseerde.
De laatste plannen bevatten een voorstel om aan het begin en einde van de tunnel liften te plaatsen. Deskundigen hebben berekend dat de tunnel dan aanzienlijk kan worden ingekort. Scheelt volgens diezelfde deskundigen miljoenen in de uitvoering.
Niet in totaliteit, want er moet natuurlijk door de plannenmakers wel verdiend worden
@Jacques,
Verkeerd topic? Dit gaat over het PostNL gebouw aaan de Achterweg en niet over het Vindicat gebouw.
Off topic;
Over het door jou aangehaalde Vindicat gebouw, het kreeg geen prijs, maar een eervolle vermelding van de BNA, maar dat was ons in het vakblad al medegedeeld.
Vind het gebouw niet eens zo erg lelijk, maar het had daar, in mijn optiek, nooit op die plaats gebouwd moeten gaan worden. Ik had Vindicat in plaats van dit bouwwerk de begane grond van het nog te bouwen Huis van Niets terug gegeven in ruil voor het nu gesloopte gebouw.
Jack reageerde op VSH, Middenweg. Die schoot direct in of topic mode. Als je het zo erg vindt waarom ga je er dan vrolijk mee door?
Voor een aantal mensen maakt het niet uit welk onderwerp er in het artikel behandeld wordt.
Voor een litanie met complotten en beschuldigingen aan het adres vsn iedereen die ook maar iets te zeggen heeft of een afwijkende (imho meestal betere) mening heeft is altijd wel een aanleiding te vinden.
@Middenweg
Je hebt helemaal gelijk, geen prijs maar eervolle vermelding. Ook mooi maar dat is wel iets anders.
Ik reageerde op VSH die zoals gebruikelijk er weer van alles bijsleepte.
Persoonlijk heb ik niet veel moeite met het verdwijnen van het karakterloze gebouw van PostNL. Dat er toen weinig budget was, is duidelijk aan het gebouw te zien.
Wel de publieks- en ook de deskundigenprijs bij de enquete van de Gezinsbode!
Er blijven altijd mensen die een gedrocht gelijkwaardiG aan HET MONSTRUM prachtig vinden.
goed plan, tegen de vlakte met dat Post NL gebouw, zeker als het nog voordeliger is ook. Er is genoeg kantoorruimte wat leegstaat.