Groningen Airport Eelde heeft afgelopen jaar een verlies geleden van 900 duizend euro. In 2013 was het verlies nog bijna 500 duizend euro.
RTV Drenthe meldt dat er ondanks de baanverlenging geen extra vluchten zijn gekomen. Ook zijn er minder parkeerinkomsten en havengelden.
Daarnaast zijn de personeelskosten hoger en is er een budget van bijna 250 duizend euro uitgetrokken om nieuwe lijnvluchten binnen te halen en voor promotieactiviteiten.
In een speeltuin aan de Jensemaheerd in de wijk Beijum heeft afgelopen donderdag 31 oktober…
Bij een verkeersongeluk zaterdagmiddag op het Gedempte Zuiderdiep is de bestuurder van taxibusje op een…
De fractie van Stadspartij 100% voor Groningen maakt zich zorgen naar aanleiding van verschillende signalen…
Een fietser is zaterdagmiddag gewond geraakt bij een verkeersongeluk op de Van Lenneplaan. Dat meldt…
Roeisters Marlies Oldenburg en Ymkje Clevering zijn vrijdagavond gehuldigd in de Akerk. De twee Gyas-roeisters…
Wijck aan de Grote Markt gaat in tegenstelling tot eerdere berichten pas begin volgend jaar…
Bekijk reacties
De baan verlenging was van kleine vliegtuigen naar middel grote vliegtuigen.Om meer vliegtuigen en vracht vliegtuigen aan te trekken zal de landings/start baan van 2500 naar 3500 m verlengd dienen te worden , kosten 22 miljoen.Dan trek je meer werk gelegenheid aan en genereer je meer inkomsten.Dan wordt Eelde een uitwijkplaats voor vracht t.o.v. Schiphol en de andere kleine luchthavens.De langste landingsbaan Schiphol 3800(Polderbaan) en Hamburg 3666 meter (vanwege de Airbus industrie A 380)
Je zult het omleggen van het Eelderdiep en de nodige compensatiemaatregelen voor de natuur wel weer niet meegenomen hebben.
Wat zou het een paar honderd meter verleggen van dat slootje kosten?
je kunt nog beter Eelde opdoeken en elders op een geschiktere plek een nieuw vliegveld aanleggen, maar dit terzijde.
Als Eelde al niet rendabel is, op wat vakantiecharters na, voor deze arme, dunbevolkte regio, wat moeten we dan ook nog met een snelle trein naar Bremen en Hamburg ?
Deze steden hebben grote luchthavens die geen lijndienst op Eelde onderhouden. De reden daarvan mag duidelijk zijn.
De reden om de landingsbaan langer te maken is om de mogelijkheid te gaan bieden voor vracht vliegtuigen hetgeen nu onmogelijk is.Eelde zal nooit alleen van zn passagiers kunnen bestaan en ambtenaren/statenleden begrijpen dit niet.Hetzelfde als een zweeftrein i.p.v. normaal spoor voor passagiers en vrachttreinen.Een HSL van Amsterdam via Groningen > Leer>Oldenburg > Bremen heeft evenmin zin het gebied is veel te dun bevolkt.Groningen/Drenthe/Friesland is 27 % van het Nederlandse grond gebied maar slechts 10 % van de 16,9 miljoen inwoners.Zo ligt het in Noord Duitsland ook.
De noordelijke 3 provincies zullen vanaf 2025 tot 2040 met 30 % van de huidige bevolking teruglopen dan sterven alle baby boomers geboorte jaren 1945-1960.
De politiek moet beter nadenken.Investeren waar werk gelegenheid achter weg komt.En verhalen van de bevolking loopt niet meer terug door de AZC ers is onzin het zijn mensen die niet mogen werken en een zeer groot deel is onder ontwikkeld.
Wat waren we in een juichstemming met de baanverlenging. Dit ivm de broodnodige economische impuls, wat het noorden zo hard nodig heeft.
Totdat politiek Den Haag Lelystad Airport toestemming had gegeven om fors te mogen uitbreiden.
Aan alle illusie kwam vervolgens een einde!
Een mooi meer?
Met Verlengde Hereweg/Rijksstraatweg-achtige villa's? En een fijn groot vrij toegankelijk strand, met mooi schoon zwemwater dat zomers niet door blauwalg geteisterd wordt? En vaarverbindingen naar Leekstermeer, Paterswoldsemeer en Zuidlaardermeer? Lijkt me een zinvolle oplossing voor het probleem genaamd Airport Eelde.
Wie na het brute uiteenslaan van de gaypride in Istanbul nog naar Turkije op vakantie gaat (en/of meninkjes over Rusland heeft) is niet goed bezig.
Er is een hoop mis in Turkije. Wel een beetje raar dat sommigen zoveel moeite hebben met de gaypride in Nederland en dan ineens anderen aanvallen wanneer die niet tolerant genoeg zijn. Nogal inconsequent.
Turkije vangt bijna 2 miljoen vluchtelingen op uit Syrie, Rusland doet niet veel aan humanitaire hulp, heel logisch voor een totalitaire staat.
Volgens mij ben je in de war.
Als Turkije ophoudt Al Qaeda (Al Nusra) openlijk en ISIS clandestien te helpen is de proxy-oorlog in Syrie binnen een maand afgelopen.
Zoveel weerzin tegen Gayprides? Moeite met begrijpend lezen? Ben als man van stijl niet gecharmeerd van exhibitionisten met slechts een leren veter over de kont en tegen op militante wijze opdringen van onze "liberale" westerse waarden (wekt bij de Oosterling slechts weerstand op), maar dat betekent niet dat ik ook maar iets goeds kan vinden aan het Turkse optreden.
Het zou je sieren wanneer je wat consequenter zou zijn en niet voortdurend aan het draaien bent om eerder geventileerde 'opvattingen' bij te stellen wanneer je dat beter uitkomt.
Het zou je sieren medereaguurders niet valselijk van dingen te beschuldigen.
Ook nu weer.
Maar misschien kun jij als sociopaat niet anders dan alles uit de kast trekken om je doel te bereiken. Als er voor iemand het "Doel heiligt de middelen"-principe als levensmotto geldt, dan is het wel de sociopaat.
Schoonmakers staan niet bekend om hun doorwrochte psychologische analyses, in sommige gevallen wel door pretentieuze prietpraat. VSH is hier, imho, een mooi voorbeeld van.
Iemand die door het ontbreken van een gewetensfunctie louter opportunistisch een voor eigen gewin opereert als sociale herkennen, vraagt niet al te veel psychologische kennis. Beetje levenservaring.
Ik beschouw airport Eelde juist als positief voor de natuur. Nog steeds relatief weinig vliegtuigen en wel een prachtig mooi gebied erom heen dat mede door het vliegveld relatief nog dun bevolkt is.
Zou ook de afweging gemaakt kunnen worden om juist het verlies te nemen als provincie Groningen en Drenthe in ruil voor dat het aantal vliegtuigen niet te snel groeit?
Alleen aan werkgelegenheid wordt die 900.000 euro wel uitgegeven denk ik en er zijn ook nog wel wat bedrijven die profijt van Eelde hebben.