De spoorverbinding naar de Eemshaven gaat definitief door. Het bestaande spoor wordt verlengd en er komen twee nieuwe stations bij. In april 2018 moet de trein gaan rijden.
De provincie Groningen, Prorail en de gemeente Eemsmond zijn het eens over het tracé. De trein zal meerdere keren per dag doorrijden naar de Eemshaven: in het laagseizoen driemaal per dag, in het hoogseizoen viermaal per dag. Het station van Roodeschool wordt verplaatst naar de Hooilandseweg.
Met het doorrijden van de trein naar de Eemshaven wordt ook de veerdienst van en naar Borkum beter bereikbaar. Dit is zowel gunstig voor het toerisme op het Duitse eiland als in de stad Groningen. Bewoners van Borkum zijn straks sneller in Groningen dan bijvoorbeeld Emden of Oldenburg.
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
De stichting Hulpacties van het Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en het Friesch…
Bekijk reacties
Een keuze die al enkele jaren was uitgesproken en er al lang had kunnen liggen.
Daar heb ik voor geijverd in 2010!
elke verandering aan het spoor duurt minimaal 8 jaar voordat bij goedkeuring er gestart gaat worden.Het ministerie rekent 5 miljoen per km 1 voor spoor zonder electrificering.