De spoorverbinding naar de Eemshaven gaat definitief door. Het bestaande spoor wordt verlengd en er komen twee nieuwe stations bij. In april 2018 moet de trein gaan rijden.
De provincie Groningen, Prorail en de gemeente Eemsmond zijn het eens over het tracé. De trein zal meerdere keren per dag doorrijden naar de Eemshaven: in het laagseizoen driemaal per dag, in het hoogseizoen viermaal per dag. Het station van Roodeschool wordt verplaatst naar de Hooilandseweg.
Met het doorrijden van de trein naar de Eemshaven wordt ook de veerdienst van en naar Borkum beter bereikbaar. Dit is zowel gunstig voor het toerisme op het Duitse eiland als in de stad Groningen. Bewoners van Borkum zijn straks sneller in Groningen dan bijvoorbeeld Emden of Oldenburg.
Het winterdekbed kun je deze week goed gebruiken. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kunnen de temperaturen…
Restaurant Noor Groningen in Hoogkerk is dit jaar gestegen naar plek 32 van Lekker500, de…
Een 28-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot 120 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke…
Sinds maandagmiddag is er een medische drone van tweeënhalf meter te bewonderen in het UMCG.…
Op een boerenveld in Noordlaren vond afgelopen zaterdag de eerste editie van de ‘Spooky Nights…
Bij knooppunt Euvelgunne vinden dinsdag-, woensdag- en donderdagnacht afsluitingen plaats voor verkeer vanaf de zuidelijke…
Bekijk reacties
Een keuze die al enkele jaren was uitgesproken en er al lang had kunnen liggen.
Daar heb ik voor geijverd in 2010!
elke verandering aan het spoor duurt minimaal 8 jaar voordat bij goedkeuring er gestart gaat worden.Het ministerie rekent 5 miljoen per km 1 voor spoor zonder electrificering.