De gemeente doet dit najaar mee aan een campagne om het gevaar van afleiding in het verkeer te benadrukken. De campagne heet ‘1dingtegelijk’.
Even een appje lezen, een flesje openmaken, een knuffel van uw kind oppakken of gauw een broodje eten. Automobilisten onderschatten het gevaar, maar de kans op een ongeluk door afleiding is 25 keer groter dan normaal. De reactietijd neemt toe; bij drie seconden is de remweg al honderd meter langer. Per jaar overlijden hierdoor tientallen mensen in het verkeer.
De campagne brengt dit gevaar onder andere met advertenties, borden langs de weg en een folder onder de aandacht. Via speciale filmpjes op www.1dingtegelijk.nl kunnen automobilisten hun reactiesnelheid testen. .
Het reuzenrad geeft een mooi uitzicht over de stad, de ijsbaan op Grote Markt is…
Een vuurwerkwinkel aan de Lavendelweg in Ulgersmaborg raakte in de nacht van maandag op dinsdag…
De Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) is voorlopig verplicht om bijna een miljard euro te betalen…
Medewerkers van sportschool Fitwerk Oosterpoort lopen tien uur lang achter elkaar in estafette op de…
Hoe schrijf je een radio hit? Dat is een vraag die Tristan Slagter en Boris…
Op de Rademarkt vond dinsdagochtend een aanrijding plaats tussen een auto en een fietser. (meer…)