De inspraakperiode over het bestemmingsplan voor de spoorzone Hoofdstation is donderdag begonnen. Stadjers kunnen nog tot 23 december hun mening erover geven. Het ontwerp ligt ter inzage bij de gemeente.
Omdat nog niet duidelijk is of de PostNL-locatie wel of niet bij het project Groningen Spoorzone betrokken kan worden, staan in het bestemmingsplan twee varianten van de bustunnel. Bij de eerste blijft het PostNL-pand staan en gaat de tunnel schuin onder de sporen door. Bij de tweede variant verdwijnt het pand en komt er een korte tunnel met meer groen. Reageren kan op beide varianten.
Over een eventuele verhuizing van het busstation naar de zuidkant van het Hoofdstation is nog geen besluit genomen. Op dinsdag 8 december is er een informatieavond in de Puddingfabriek
De raadsfracties van Student & Stad en D66 maken zich zorgen over de situatie van…
Groningen kampt nog steeds met grote personeelstekorten, blijkt uit de jaarlijkse rapportage ‘Regio in Beeld’…
De Bornholmstraat is vanaf komende maandag bijna een hele week (deels) afgesloten voor verkeer. (meer…)
“Hij lijdt niet onder zijn uiterlijk”, vindt Remco uit Haren. Maar naaktkat Yoda is voor…
Op de Hogelandsterweg (N997) bij Delfzijl vond dinsdagavond een ernstig verkeersongeval plaats waarbij twee auto’s…
De Stichting Bewegen is Goud wil een openbare sporthal in Groningen Zuid. Dat schrijft de…
Bekijk reacties
Ik heb mijn plan, stedenbouwkundig conceptplan 'Stationsgebied adversum Centrumgebied', begin dit jaar gepresenteerd aan de projectleider en stedenbouwkundige van het stationsgebied. Dit plan gaat uit van een optimale waardevermeerdering voor het stadscentrum en het stationsgebied (met stadscentrumkwaliteit).
Dit plan ga ik binnenkort publiceren op de website van SparPartners.