Alle wijkorganisaties in Groningen Zuid en de Vereniging Groningen Verdient Beter hebben de provincie, de gemeenteraad en het stadsbestuur opgeroepen de werkzaamheden rond de plannen van de aanpak van de Ringweg Zuid te stoppen.
Het gaat om de Wijkcomités Helpman, Rivierenbuurt, Grunobuurt en Heerepoort, de Bewonersorganisatie De Wijert en de Vereniging Groningen Verdient Beter.
Tijdens diverse vergaderingen hebben experts duidelijk aangegeven welke risico’s er met de aanleg gemoeid zijn, zoals luchtverontreiniging en lawaaioverlast. De organisaties vinden dat er eerst een goed onderzoek moet komen naar alternatieven, zoals een volledig ondertunnelde ringweg.
Het belooft een flink gure week te gaan worden. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is het…
Wethouder Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren) van Cultuur wil proberen om het Poëziepaleis…
Forum Groningen hoeft niet aan de slag met een uitbreiding van haar verdiencapaciteit. Een voorstel…
Sinterklaas is zondagmiddag feestelijk verwelkomd in de wijk Lewenborg. De Goedheiligman en zijn pieten maakten…
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Bekijk reacties
Neeeeeheeeeeeeeee.
Nu de RvS ze grotendeels in het ongelijk heeft gesteld proberen ze het zo? Niet WEER de hele discussie overnieuw voeren. Dat zullen de verliezers in dit debat graag willen, maar blijven zeuren als een klein kind heeft geen zin.
Niet waar sinds twee maanden ligt er een interessant alternatief van Muijzert. Leg de werkzaamheden toch maar even stil, kon bij het Forum ook!
Bullshit. het is gewoon het zelfde plan als het weggehoonde PVV-plan uit 2013.
Stop alles! iemand is het er niet mee eens.
Alle alternatieven zijn al uitvoerig onderzocht. Het is allemaal al gebeurd. De roep om extra onderzoek is bedoeld om het allemaal niet door te laten gaan en Groningen lekker in de shit te laten zitten want dan rijden er drie auto's minder door mijn straat waarschijnlijk....
De bewoners hebben recht op het werkelijke verhaal. De voorlichtingscampagne omtrent Groningen bereikbaar zit barstensvol leugens, halve waarheden en wishful thinking aannames. De hele operatie gaat meer dan een half miljard kosten. De economische schade door de langdurige stremming en de gevolgen van dit plan voor mens en milieu zijn niet te overzien.
Uiteindelijk zal de ringweg noodgedwongen wederom op de schop moeten. Kosten eveneens niet te overzien.
Dat is slechts jouw versie van de werkelijkheid, en die van de andere tegenstanders.
Het is echter niet de versie die ondersteund wordt door cijfers, feiten, berekeningen, voorspelmodellen en al dat soort handige hulpmiddelen. Die versie van de werkelijkheid is namelijk degene die door de meeste mensen wordt gedeeld en die op het projectbureau van de Ringweg Zuid is terug te vinden.
De tegenstanders kiezen ervoor om dat niet te geloven, maar dat is niet omdat de cijfers niet zouden kloppen. Ze geloven het niet omdat ze het niet WILLEN geloven, omdat het niet strookt met hun overtuigingen en omdat het ingaat tegen hun belang. En daar kan geen werkelijk verhaal tegenop.
dhr Kars, kijk op : http://www.monitor Verkeer en Vervoer Noord Nederland .
Dan zul je zien dat RWS de verkeerscijfer van 2000 t/m 2008 en 2011 t/m 2014 verzwijgt /verdonkeremaand.
Bij de gemeenten en provincies staan ze netjes in gevuld.Dan zie je ook dat het verkeer terug neemt in aantallen.
Waarom door de economie /vergrijzing en het teruglopen van het aantal auto's per 1000 inwoners.In het Noorden wonen 8 % meer ouderen en 6 % minder jongeren tussen 15-25 jaar dan het landelijk gemiddelde en prov.Groningen heeft de minste auto's per 1000 inwoners.
Kijk en veel plezier op die site.
Dat eeuwige gezeur van die wijkcomités! Ik ben ook aanwonend en heb geen enkel probleem met die ringweg! Wie vertegenwoordigen die z.g. comités eigenlijk? Ik ben nooit gevraagd.
Gewoon doorgaan zoals gepland en .... laat ze maar zeuren!
Door herziene inzichten en mogelijkheden kun je het verkeer tussen Jullianaplein en Europa plein met 40 % verminderen = 30.000 voertuigen.
Een verkeersweg moet je proberen uit je stad te halen en een tunnel visie van 2009 durven te herzien.
Mocht luchtvervuiling een probleem zijn dan kun je er nog een fietspad van maken of voor reeën. ..
Het gejammer van de NIMBYS houdt nog niet echt op. Ik heb ook wel een heel klein beetje bewondering voor mensen die een totaal kansloze en zinloze strijd aangaan. Wel jammer dat ze voortdurend een loopje met de feiten nemen.
Het verschijnsel klagende en (soms) overdrijvende tegenstanders zal ook nooit ophouden. Niet voor niets is de afko NIMBY ooit bedacht voor dit soort mensen.
De invloed van deze mensen op het project is natuurlijk nihil, maar de hoeveelheid zeur- en ondermijnactiviteiten van NIMBYs is evenredig aan de hoeveelheid aandacht die er door de media aan wordt besteed. Hoe meer aandacht, hoe meer het (foutieve) idee leeft dat ze gelijk hebben en hoe vaster de hielen in het zand worden gezet. Hoe minder aandacht, hoe marginaler de tegenstand.
Dat de tegenstanders ooit naar de Raad van State zijn gegaan, is mins inziens zelfs voornamelijk te wijten aan het enorme platform dat de media (niet zozeer OOG, maar vooral het Lachblad van het Noorden) aan de NIMBY's hebben geboden. Hadden ze dat platform niet gekregen, dan hadden ze denk ik de gang naar de RvS nooit gemaakt. Let wel, ik bestrijd niet het recht of het nut om naar de RvS te stappen; louter of het überhaupt zou zijn gebeurd zonder de steun van de krant.
mister Kars waar slaat je opmerking op ?
op het gebied van infra/spoor/beton/grond -weg en waterbouw heb ik inderdaad veel meer know how.
zeker weten meer dan alle politici die er niets van weten en klakkeloos ja erop zeggen.
Die gene die er wel verstand van hebben zeggen dan ook ja je hebt gelijk.
Begrijpt, dat de ambtenaren op dit forum al uit hun slof zijn geschoten. Ikke ikke, en de democratie in zijn algemeenheid doet er niet als inspraak van de burgers.
Beste Marc van begin sept 2015 zijn er mogelijkheden gekomen.Toen kwam de N 366 Veendam/Stadskanaal ter sprake.Verdubbeld 2 x 2 en bij doortrekking naar Ter Apel is de provincie Drenthe bereid Ter Apel/Emmen te verdubbelen.Gevolg een splitsing van het verkeer Emmen/Groningen nu 19.000 per dag over de N 34.
Dat zal halveren .Over de N 34 gaan dan 50 % en de N 366 gaat 50 %. Gevolg 15 % minder verkeer op het Jullianaplein. RWS heeft nooit gekeken naar minder verkeer op Jullianaplein tot Europaplein
Mocht je een nieuwe west ring bouwen zal daar 25 % verkeer over gaan.Gevolg 40 % minder verkeer over de zuidring dat zullen 30.000 auto's minder zijn dan nu.Betreft het aquaduct gaar de weg met de grootste stroom auto's niet 1 verdieping hoger de lucht in maar 1 dieper de grond in en een veel compacter Jullianaplein en handhaving van alle op en afritten.Op maaiveld niveau geen enkel stoplicht en handhaving A 28 Emmaviaduct.
De RSP gelden worden geinvesteerd in de provincie.Nu Bij RWS gaat 65-114 miljoen van alle Groningse RSP gelden terug naar RWS en Ministerie Infra&Milieu die eigenen dat zich toe.De Provincie kan zich beter uit het project terug trekken en laat de minister met haar ingebrachte 200 miljoen het Jullianaplein doen.
Hoe had je bedacht de a28 op de A7 aan te sluiten? en hoe los je de hellingshoek op ten opzichte van het viaduct over de Paterswoldseweg? Hoe moet je van de ring af bij het Julianaplein als je daar uit de grond komt? Ik zou zeggen zet je plannen eens online, aan die hapsnap beschrijvingen hebben we niks. Ik zie alleen maar bezwaren aan je oplossing. Verderop komt de ring weer op maaiveld te liggen? Of op hoogte? Daarmee streep je in een keer de hele verbetering tussen de Hereweg en de Europaweg weg.
Geen commentaar, Marc! Waag het niet Muijzertgod tegen te spreken; je hebt immers niet zoveel verstand en ervaring als hij. Hoe durf je.
Marc je bent welkom , je komt bij me thuis en ik zal je alle uitgewerkte tekeningen laten zien.
Denk nu niet dat ik hegeen je aanroert niet aan gedacht heb.
In mijn plan haal ik 40 % = 30.000 motorvoertuigen van het stuk Jullianaplein-Europaweg af.
Dat is het aller belangrijkste en met het geld dat RSP geld is provincie kun je veel betere zaken voor de Provincie mee doen. Je mag me bellen 06-84 04 86 71
Met de Bus naar Pekela? nee dank je. Straks kom ik René nog tegen. Het is de 21e eeuw Pieter. Daar hebben we websites voor. Dropbox bijvoorbeeld.
Bel me dan ! ik ben gisteren ook in Groningen geweest. Blijkbaar is de afstand Groningen-Pode Pekela langer dan Oude Pekela-Groningen. Waar een wil is is een weg ?
En wie is Rene ?