De eerste toeristische cijfers over 2015 wijzen uit dat de Stad Groningen wederom een goed toeristisch jaar heeft gehad. De VVV winkel trok meer toeristen, de Martinitoren mocht rekenen op meer bezoekers en ook online deed Groningen het goed. Opvallend is dat er steeds meer buitenlandse bezoekers de Stad aandoen en dat de verruimde koopzondagen hebben geleid tot extra bezoekers.
De VVV op de Grote Markt trok in 2015 bijna 20% meer bezoekers dan in het voorgaande jaar. In totaal telde de VVV in 2015 ruim 296.000 bezoekers, in 2014 waren dit er nog 249.800. De VVV in Groningen is hiermee één van de best bezochte VVV’s van Nederland. Ook de Martinitoren kon rekenen op meer bezoekers in het afgelopen jaar, het aantal steeg met ruim 15% naar 63.452 bezoekers in 2015. In 2014 werd het record ook al verbroken, toen bezochten zo’n 55.000 mensen de toren.
De internationalisering is ook online te zien: steeds meer buitenlandse bezoekers brengen een bezoek aan de websites van Marketing Groningen. De websites hebben in 2015 opnieuw meer dan 1 miljoen unieke bezoekers getrokken.