Projectleider Jos Hillen van de Zuidelijke Ringweg diende in de periode van juli 2010 tot juni 2012 twee bazen. Hij werkte ook nog als directeur van vliegveld Eelde.
Groningen Airport Eelde betaalde voor Hillen aan Twynstra Gudde € 1800 per gewerkte dag, inclusief reis- en verblijfskosten. In 2009 bedroeg dat €242.100, in 2010 was dat €232.200, in 2011 €129.825, en het laatste jaar 2012 was dat €71.775. Als projectleider van de ringweg ontving Hillen van 2010 tot en met 2014 gemiddeld 350.000 euro per jaar en een onkosten vergoeding van 150 a 180 euro per dag.
Het stadsbestuur ging akkoord met het salaris van Hillen als projectleider van de Zuidelijke Ringweg. SP en ChristenUnie willen weten of het stadsbestuur wist dat Hillen ook door het vliegveld werd betaald.
De komende dagen gaan niet droog verlopen. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis wordt het vanaf woensdag…
De vliegbewegingen op Groningen Airport Eelde veroorzaken zestig procent meer geluid dan is beloofd. Dat…
Sinterklaas heeft in Haren zijn eigen slaapkamer. Overdag kan deze slaapkamer door kinderen bekeken worden.…
In een bedrijfspand aan de Nieuwe Ebbingestraat heeft in de nacht van zaterdag op zondag…
Be Quick 1887 verloor zondagmiddag voor het eerst dit seizoen in de eerste klasse H.…
De fractie van D66 in de gemeenteraad noemt het erg goed nieuws dat er een…
Bekijk reacties
Goed gespeeld, meneer Hillen! Ter info: voor de helft kom ik het doen.
ordinaire graaier
Inderdaad goed gespeeld. Weer een duur bureau ingeschakeld, Twijnstra en Gudde. Die achtervang vanuit dat bureau moet uiteindelijk ook betaald worden.
Ken ik dat bureau ook al niet uit de roemruchte jaren '70 met die enorme tangenten om het verkeer om het centrum heen te leiden en de halve stad af te breken? De hele badstratenbuurt werd toen al opgekocht om ruimte te creëren voor een verkeersknooppunt. Dat plan werd gelukkig afgeschoten, maar de plan- en advieskosten logen er niet om.