Er is een investeerder gevonden, die belangstelling heeft voor de aanleg van een kabelbaan tussen de Euroborg en het centrum. Voorzitter Dirk Nijdam van de stichting FLYOVER presenteert dinsdag een nieuw onderzoek naar de haalbaarheid van de kabelbaanverbinding.
Bijna een jaar geleden maakte de stichting al bekend dat de kabelbaan haalbaar is. Volgens ingenieursbureau Arcadis kost de aanleg zestig miljoen euro. Dat moet in dertig jaar kunnen worden terugverdiend. Wat de prijs van een kaartje zou moeten zijnen hoeveel reizigers nodig zijn is niet bekend
De gemeente Groningen moet wel meewerken, het gaat om openbaar vervoer gaat en de kabelbaan moet in de omgeving passen.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
Grote vraag : hoe pas je een kabelbaan in de omgeving ?
Dit is weer luchtfietserij ten top.
Als je weet dat het zestig miljoen kost en in dertig jaar terugverdiend moet worden , dan heb je ook een raming van aantal bezoekers en de prijs die voor een kaartje betaald moet worden.
Ik ben voor een ondergrondse kabelbaan :p
Dit heeft een risico om een soort Infoversum te worden: een particulier initiatief wat de gemeente officieel geen geld kost, behalve misschien een garantstelling of een lening. Totdat het misgaat. Dan blijkt de gemeente de dupe, en zitten we als stad met een stuk infrastructuur opgescheept.
Ook vraag ik me af hoe je een kabelbaan aanlegt van de Euroborg/Sontplein naar het centrum zonder dat de mensen die in dat gebied wonen gaan protesteren. Het lijkt me sterk dat die dingen door de straten heen kunnen, dus het zal wel over de gebouwen heen gaan, maar dat betekent dat er erg hoge pilaren moeten worden neergezet, en dat iedereen die in die kabelbaan zit overal zo naar binnen kan kijken.
Ik zou zeggen, trakteer die investeerders eens op een bezoekje aan het infoversum.
Ja ja geinteresseerd! Laat die investeerder dan eerst maar een flink bedrag als borg storten voordat er door oa gemeente Groningen kosten voor dit onzinnige plan worden gemaakt... Eens kijken hoe serieus het allemaal is. Iedereen kan interessant doen.
En hoe hoog denken ze over het kanaal te gaan voor de scheepvaart. Dan moet je minimaal op 30meter hoogte zitten. Luchtfietserij. Niet doen je zult maar zo,n ding over je huis krijgen.
er kunnen een hoop voetbalsupporters in het lijntje van nijdam naar nijland..
Hoe geschift moet je zijn? Zo'n idiote, ontsierende toeristenattractie als openbaar vervoer! En hoe zou dat toezicht moeten zijn op permanent meereizende kinderen en ongewenste "passagiers"? Veilig voor vrouwen, zo'n kleine cabine?
Grote ijzeren stellages bij de stations en in de binnenstad met liften? En welke huiseigenaar wil zo'n onding over z'n huis hebben? En als het koud is, verwarming? Gewoon te gek voor woorden! Laten ze dat geld steken in een stadstram! Maar die moest zo nodig door incapabele "bestuurders" om kleinburgerlijk geruzie afgeserveerd worden. En de TRAM was nu net het ENIGE vervoermiddel, waar de stad echt beter van werd en wat het OV echt bevorderde. Wat een zielige bende in Groningen.
Al jaren geleden werd beweerd dat het allemaal al bijna helemaal rond was. De berichten van heden hebben geen enkele nieuwswaarde. Er wordt alleen maar gesteld dat er een onderzoek moet komen. Nog geen stap verder dan 5 jaar geleden.
Het verhaal van die investeerder is nog vrijblijvender dan de toezeggingen van de Chinese investeerder in ADO.
Super goed plan! Barcelona is een goed voorbeeld waar ook gebruik wordt gemaakt van een kabelbaan. Daarbij komt nog dat het een volledig privaat gefinancierd project is en het de gemeente dus niets kost! Het is een waardevolle bijdrage aan de stad Groningen. Het past goed in de moderne tijd, Groningen vooruit!