foto: Kas van Zonneveld
Dinsdag kwam naar buiten dat Groningen Airport Eelde een faillissement boven het hoofd hangt. Er wordt een somber beeld geschetst van de toekomst van de regionale luchthaven, met name door de tegenvallende inkomsten. Dat zou blijken uit het rapport Strategische Verkenningen Airport Eelde.
De PvdA Statenfractie vraagt aan Gedeputeerde Staten of die bekend zijn met dit gegeven. De fractie wil ook weten of GS het grote belang van de luchthaven voor de regionale economie erkent, en ook voor de werkgelegenheidseffecten die aan het vliegveld verbonden zijn. De PvdA vraagt aan GS of die van plan is om actie te ondernemen om de luchthaven als een essentiële infrastructurele basisvoorziening in stand te houden, en zo ja hoe.
Het rapport is naar de aandeelhouders gestuurd. De directie van Groningen Airport Eelde laat weten dat de de conclusie dat de luchthaven failliet gaat, niet uit het rapport kan worden getrokken.
Een fietser is donderdagmiddag gewond geraakt bij een aanrijding op de kruising van de Rijksweg…
Doelman Etienne Vaessen van FC Groningen heeft een voorwaardelijke schorsing gekregen van één wedstrijd. Dat…
Twee mannen deden donderdagmiddag schietoefeningen met een luchtbuks bij de brug over het Van Starkenborghkanaal…
Delicatessenwinkel Basarz aan de Vismarkt ging afgelopen vrijdag voor het eerst weer open na een…
De Helperzoomtunnel is van maandag 10 maart 07.00 uur tot vrijdag 14 maart 20.00 uur…
De Groningse schrijfster Anjet Daanje heeft volgens kenners het beste boek van deze eeuw geschreven.…
Bekijk reacties
In de vorige zittingsperiode van de Provinciale Staten PVDA/VVD waren jullie niet thuis .Ik roep al jaren lang de Staten op de luchthaven Eelde geschikt te maken voor vracht vervoer dus de landingsbaan zal naar 3800 m lengte moeten kosten 23 miljoen.Ga 1 of 2 vrachtloodsen bouwen en een grote Hangar..Hierdoor ontstaat veel werk gelegenheid en komen er voor voor de regio vele mogelijkheden.Zo ontstaat er een uitwijkmogelijkheid voor Schiphol die er nu niet is voor grote vliegtuigen(MD11/DC10/Boeing 747/777 en grote airbussen A330 en A 340 en A 380 en Antonov dit laatste vliegtuig kan alleen aan de westzijde A4 blijven daar hij te zwaar is voor de A 4 tunnel.Vele vrachtmaatschappijen willen op Schiphol weg omdat die te duur is.Niets voor niets wil Schiphol dit jaar zn afhandelings kosten verlagen omdat zij zich zelf uit de markt prijzen.Beste mensen ik heb van 1989-2009 op Schiphol partime/vast overal gewerkt(Ogden/Aeroground/KLM/Gate Gourmet/Asito/KCS naast mn wegenbouw.