Categorieën: Nieuws

Geen fietstunnel bij Papiermolen

Minister Schultz van Haegen heeft het plan voor de ombouw van de Zuidelijke Ringweg op enkele punten aangepast. Zo komt er geen fietstunnel, maar een voetgangersbrug bij de Papiermolen.

De fietstunnel bij de Papiermolen zou onder de grond komen te liggen en veel langer worden dan de tunnel die er nu ligt. Daarmee vervalt ook een vliegroute voor vleermuizen. Verder is precies vastgesteld waar de voetgangersbrug komt tussen de Papiermolen en de Rivierenbuurt. De toegang tot de brug ligt op ten minste 20 meter van de woningen en wordt zo gebouwd dat inkijk in de huizen onmogelijk is. De voetgangersbrug dient ook als geluidsbaken voor vleermuizen.

Tenslotte komt er een geluidsscherm aan de zuidkant van de ringweg, ter hoogte van de Papiermolen. Op 25 februari en 9 maart zijn er informatieavonden voor belangstellenden.

Gert van Akkeren

Bekijk reacties

  • En wij RWS -minister drammen door. Wij zijn sterk en de bewoners en stad en regio interesseert ons niets.
    Stop dit plan RWS het kan heel anders. TU Delft wil plan RWS en plan MUIJZERT uit gaan zoeken wat het beste is voor ieder. Plan Muijzert haalt 40 % van het huidige verkeer van de ring stuk Jullianaplein/Europaweg
    Creeert een gevaarlijke stoffen route.,bespaart 270 miljoen

  • Er is nooit sprake geweest van een fietstunnel in de plannen (iig niet bij de Papiermolen). Dat was alleen een wens uit de wijk omdat er nu ook een tunneltje is.

  • 't is ook maar de vraag of je als fietser zo'n door de autolobby bedachte fietstunnel gehad had willen hebben.

  • Er komt twee keer het woord "vleermuizen" voor in dit artikel. Waarom? Wie maalt er nou om vleermuizen?

    En voor u gedecideerd in het toetsenbord klimt, kijk dan eerst eens in de spiegel en vertel uzelf "ik maal oprecht om vleermuizen."

    • Omdat de raad van state het ook over vleermuizen heeft gehad. Die zijn in Nederland beter beschermd dan de mens.

  • Hoe hoog wordt die brug ? Dat wordt flinke klauteren... juist voor de mensen die niet zo goed ter been zijn en toch graag nog een baantje willen trekken?
    Hadden ze dan niet beter een tunnel en eenvoudige geluidsbaken over de weg heeb voor vleermuizen kunnen bedenken ?

  • Geweldig! De 'heilige koe' hiermee nog heiliger. De VVD likt zijn rechtse vingers ermee af.

  • Hoe lang zou zo'n tunnel moeten worden? Zeker een lange, smalle gang die binnen de kortste keren als "eng" zou worden bestempeld en dus ongebruikt blijft.

  • In het plan Muijzert komt wel een fietstunnel op maaiveld niveau en daar kunnen de vleermuizen door vliegen.

    de fietstunnel verhuisd 70 m naar Jullianaplein en zijn 2 korte tunnels onder in en uitvoeger doorlopend.

    Alle op en afritten blijven gehandhaafd en geen 2 e Maaslaan.
    Een kruising s vrij Jullianaplein.
    40 % minder verkeer tussen Jullianaplein en Europaplein.
    Er ontstaat in het alternatief een gevaarlijke stoffen route en doorgaande vrachtauto s verplicht om de noordzijde van de stad. En 270 miljoen besparingen. Geen 100 miljoen=13% terug naar de minister voor directie/uitvoeringskosten

    • Pieter, je plaat blijft hangen.

      Je moet bovendien niet hier zijn maar bij 't projectbureau. Wij simpele burgers kunnen niet beoordelen of je gelijk hebt of niet.

      • Ik denk ook dat het projectbureau het erg lastig vindt om de bijdrage van Muizert goed op waarde te kunnen beoordelen.

  • De kennis van de wethouder over wegen, bruggen , tunnels enz. Is net zo veel als wat bovenstaande foto illustreert.
    Jammer voor de stadjers, het gaat dus weer wat kosten !!!!!

  • Afschieten dit project zo als het nu uit gewerkt is door RWS.
    Deze gedeputeerde praat zich tegen want ze zegt met handen en voeten gebonden te zijn aan haar voorgangers.
    Zelf zegt ze het alternatief zou beter zijn voor stad en provincie.
    Ik zit elke 3 maand met haar om tafel. Uitspraken in de openbaarheid en binnenskamers verschilt. Ze zou graag op een elegante manier van het huidige project van RWS af willen. De Staten politiek kan als hoofd financier 90 % de stekker er uit kunnen trekken. Een minister die 200 miljoen betaalt maar direct 13 % projectkosten terug eist dus uiteindelijk maar 100 miljoen betaalt. Een project organisatie die nu al 10 miljoen per jaar kost en gemiddeld 75.000,-- per persoon kost.Stoppen /-uitstellen

Recente berichten

NOS maakt speciaal programma over zestig jaar gaswinning in Groningen

In het programma NOS Gronings gas: toen, nu, straks duikt Winfried Baijens begin december in…

31 minuten geleden

Student Thijs van Terra in Stad is Nederlands kampioen ploegen

Terra MBO in Groningen heeft sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Nederlands Kampioen binnen de gelederen.…

49 minuten geleden

Nieuwe spitsbus tussen Assen en Stad: ‘Scholieren en studenten kunnen kwartier langer in bed blijven liggen’

Qbuzz introduceert volgende week maandag buslijn 110, een directe verbinding in de spits tussen Assen…

1 uur geleden

Studentenwoning kopen in Stad is opvallend dure aangelegenheid

Een klein appartement of studio kopen in Groningen is relatief prijzig in vergelijking met andere…

2 uur geleden

Nog geen hoofddoekjes en keppeltjes voor boa’s? Flink deel gemeenteraad is het daar niet mee eens

Boa’s, burgemeester Koen Schuiling en de (toenmalige) minister waren er niet blij mee, maar een…

2 uur geleden

IWCN viert tien jaar steun aan internationals in Noord-Nederland

Het International Welcome Center North (IWCN) in Groningen viert deze maand zijn 10-jarig bestaan. Ale…

3 uur geleden