De plannen voor Groningen Spoorzone zijn verder uitgewerkt. De blauwe voetgangersbrug over de sporen verdwijnt bij de ombouw van het Hoofdstation. De gemeente gaat nu definitief kiezen voor een fietstunnel en een nieuwe ondergrondse fietsenstalling aan de zuidzijde van het Hoofdstation.
Hoe het gebied aan de zuidzijde van het station eruit zal komen te zien is nog niet duidelijk. Daarover start nog dit jaar overleg met de omgeving. Een van de vraagstukken daarbij is ook of het busstation naar de zuidzijde gaat verhuizen.
De werkzaamheden op het Hoofdstation starten naar verwachting in 2018, met het opruimen van het opstelterrein aan de zuidzijde. Als alles volgens planning verloopt, is het werk begin 2021 helemaal klaar. De kosten bedragen ongeveer 278 miljoen euro.
Het weer is donderdag nog niet om over naar huis te schrijven, met bewolking en…
FC Groningen heeft woensdagavond met ruime cijfers gewonnen van Heracles Almelo: 4-1. In een uitverkochte…
Het laatste deel van het nieuwe fietspad langs het Noord-Willemskanaal, tussen de Parkbrug en de…
Groningen hoeft in de eerste helft van 2025 geen 240, maar slechts 204 statushouders te…
Bewonersorganisaties en -initiatieven verrichten belangrijk werk in de gemeente. De Werkgroep Toegankelijk Groningen uit echter…
Bij voetbalclub Lycurgus is een ruilkast geplaatst voor sportkleding. De kast is bedoeld voor leden…
Bekijk reacties
een super de luxe fietstunnel onder het station en dan zo'n lullige loopbrug over de nieuwe ringweg zuid: als fietser die zoveel mogelijk (immer beroerd afgestelde) stoplichten wil mijden schiet dit ook niet op.
Jammer idd van die loopbrug.
Maar over de stationsplannen zelf? Ik zeg: doen!
domdomdomDOMDOMDOM
Verandering is eng hè?