De plannen voor Groningen Spoorzone zijn verder uitgewerkt. De blauwe voetgangersbrug over de sporen verdwijnt bij de ombouw van het Hoofdstation. De gemeente gaat nu definitief kiezen voor een fietstunnel en een nieuwe ondergrondse fietsenstalling aan de zuidzijde van het Hoofdstation.
Hoe het gebied aan de zuidzijde van het station eruit zal komen te zien is nog niet duidelijk. Daarover start nog dit jaar overleg met de omgeving. Een van de vraagstukken daarbij is ook of het busstation naar de zuidzijde gaat verhuizen.
De werkzaamheden op het Hoofdstation starten naar verwachting in 2018, met het opruimen van het opstelterrein aan de zuidzijde. Als alles volgens planning verloopt, is het werk begin 2021 helemaal klaar. De kosten bedragen ongeveer 278 miljoen euro.
De raadsfracties van Student & Stad en D66 maken zich zorgen over de situatie van…
Groningen kampt nog steeds met grote personeelstekorten, blijkt uit de jaarlijkse rapportage ‘Regio in Beeld’…
De Bornholmstraat is vanaf komende maandag bijna een hele week (deels) afgesloten voor verkeer. (meer…)
“Hij lijdt niet onder zijn uiterlijk”, vindt Remco uit Haren. Maar naaktkat Yoda is voor…
Op de Hogelandsterweg (N997) bij Delfzijl vond dinsdagavond een ernstig verkeersongeval plaats waarbij twee auto’s…
De Stichting Bewegen is Goud wil een openbare sporthal in Groningen Zuid. Dat schrijft de…
Bekijk reacties
een super de luxe fietstunnel onder het station en dan zo'n lullige loopbrug over de nieuwe ringweg zuid: als fietser die zoveel mogelijk (immer beroerd afgestelde) stoplichten wil mijden schiet dit ook niet op.
Jammer idd van die loopbrug.
Maar over de stationsplannen zelf? Ik zeg: doen!
domdomdomDOMDOMDOM
Verandering is eng hè?