De gemeente is hard bezig om de problemen bij TSNthuiszorg op te lossen. Vorige week werd wethouder Ton Schroor verrast door de mededeling dat zeker 150 mensen , sommige al enkele weken, geen zorg ontvingen terwijl ze daar wel recht op hadden.
De afgelopen dagen heeft de gemeente 158 cliënten van TSNthuiszorg gebeld en gevraagd of ze nog hulp kregen. Er werd ook gevraagd wat de gemeente voor hen kon doen en of ze eventueel naar een andere aanbieder wilden overstappen. Een aantal wil daarover nadenken, zij kregen diezelfde middag nog per koerier een overzicht van de andere aanbieders met begeleidende brief.
Ook de cliënten die via de Stadspartij zijn aangedragen zijn in behandeling genomen. Er zijn 121 cliënten kunnen bereikt maar een aantal nog niet. Daar wordt nog achteraan gebeld. Vanaf 1 januari hebben 294 cliënten aangegeven te willen overstappen naar een andere aanbieder. Er is extra personeelsinzet om de toewijzingsberichten z.s.m. bij de zorgaanbieders te krijgen. In de loop van volgende week wordt gecheckt of hun nieuwe zorgaanbieder inmiddels contact met hen heeft gelegd. De brief aan cliënten lichte ondersteuning en huishoudelijke hulp is dinsdag bezorgd. Er is een speciaal telefoonnummer ingericht; 050 367 8888. Daar zijn dinsdag al 111 telefoontjes binnen gekomen. In de Kreupelstraat zijn extra werkplekken ingericht voor deze telefoontjes en er zijn extra mensen aangesteld die deze kunnen afhandelen.
Wethouder Ton Schroor gaat donderdag in gesprek met TSN.