De bushalte aan de Bedumerweg, ter hoogte van de Poortstraat, bij De Hoogte is verplaatst vanwege de verkeersveiligheid.
Op die plek steken veel kinderen over die in De Hoogte wonen en in de Indische Buurt naar school gaan. Ouders klaagden er over dat men door de bushalte het verkeer niet goed aan zag komen.
Daarom is de bushalte ruim een meter naar achteren gezet, zodat mensen bij de Bedumerweg veiliger kunnen oversteken.
De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…
FC Groningen heeft woensdagavond verloren van AZ in het AFAS stadion in Alkmaar. De Groningers…
Een gratis lading grofvuil wegbrengen met een (elektrische) bakfiets blijft formeel gelijk aan een lading…
Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…
Leefomgeving staat op nummer één. Dat blijkt uit de Tienskipdag van 16 december, georganiseerd met…
De zachtere temperaturen blijven nog even bij ons. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis begint donderdag mild,…
Bekijk reacties
Als je naar de oude situatie kijkt zie je dat het hokje niet verkeerd staat maar de opstelstrook voor fietsers te ver naar achteren licht. De groenstrook moet tot aan de Bedumerweg worden doorgetrokken zodat fietsers zich daar veilig kunnen opstellen.
https://www.google.nl/maps/@53.2358738,6.5656892,3a,75y,72.92h,75.65t/data=!3m7!1e1!3m5!1sUZC4xDRvKAhHlUxA-F3RCA!2e0!5s20150801T000000!7i13312!8i6656?hl=nl
het blijf een gevaarlijke oversteekplaatse voor nu in later komt geheid ongelukken met fietsers in voetgangers wandt alles is voor de auto.s gemaakt en de rest moet maar weer uitkijken het zelfde bij de hoek molukkenstraat soedanstraat waar de fiets pad begin in einde waar niet over nar gedacht is maar waar niet bij deze veranderingen zoveel belooft in maar in de tussentijd voor weg gelaten zoals een trap tegen de waal is niet gekomen hebben ze halve wege een trap gebouwt waar vele mensen gebruik maken dan de lange fietspad ra tocht maar ook de bocht bij de tunnel is gevaarlijke geworden goed opleten als je bij een uitrijdt echt min puntje misschien kunnen ze een onderzoek doen doen ze wel vaker om zo de min puntje op te nemen in misschien kunnen er wat mee doen ik werk zelf op de terrein maar bij de eind fiets onder de tunnel richting bedrijventerrein is het ook gevaarlijk autoweg in fietspad komen samen uit je raad al wie er wint de auto vrachtwagen in de fietser weer in de min heb het gemeldt in ja ze waren er ook achter gekomen dat het niet een beste oplossing was nauw ik ben benieuwt wat het wordt de fietsers moeten weer wachten let maat op
Misschien wat minder met hun blik op de telefoon ? i pod of anderzijds?
Misschien wat meer opletten in het verkeer in plaats van te ouwehoeren ?
De oplettendheid van de andere weggebruikers ( geregistreerde) doormiddel van kentekenplaat en gedegen verkeersopleiding zorgen ervoor dat er zo weinig ongelukken met fietsers gebeuren.
Men ( deze) vind zich verantwoordelijk en als men dat niet vind ..vind DE WET dat wel ..en men wordt vaak als schuldige aangewezen ( andere weggebruiker) terwijl alle schuld bij de fietser brommer of voetganger gelegd kan worden
Recht hebben of recht krijgen wordt wel heel wrang uitgespeeld door diezelfde wetgever.
Het credo is …"De fietser weet niet beter ..dus de anderen moeten maar oppassen ."
Het totaal negeren van verkeersregels en fatsoennormen door fietsers en heel veel voetgangers maken het dat het gevaarlijk wordt op straat .
VOOR IEDEREEN ..
De kwetsbaarheid van betreffende weggebruikers blijkt steeds vaker als men met elkaar in conflict komt en niet met een ander verkeersdeelnemer.
Daarmee bedoel ik de fietsers en brommers die steeds vaker onderling tegen elkaar aanzitten.
Het steeds ( weer) aanpassen van weggedeeltes omdat het te gevaarlijk zou zijn voor voetgangers of fietsers, is een gebed zonder einde.
Al maak je een splitsing of kruising of oversteekplaats helemaal vrij met 100 meter zicht rondom ..weten ze elkaar toch te vinden ( in hun ONOPLETTENDHEID).
De regelmatig betrokken automobilist is dan zo goed als altijd de lul ( kansloos vaak).
Dat maakt de fietser niet minder kwetsbaar met vaak fatale gevolgen.
En zij maar denken dat ze JEZUS zijn ..
Hij stond toch ook op uit de dood ?
NIET DUS ..!!
Boetes verhogen tot 200 euro voor tegen het verkeer inrijden
Boetes van 300 euro door rood licht rijden ( maakt geen ruk uit welk stoplicht)..ROOD IS ROOD.
Niet oversteken bij een zebra pad terwijl deze op 5 meter afstand ligt en pontificaal door rood lopen ( als voorbeeld de stoplicht bij het station) zodat de auto’s bijna boven op elkaar knallen .
Een grote bek geven als automobilist begint te toeteren omdat men door rood loopt.
Men beseft niet de het door stoplicht geregeld voetgangersoversteekplaats speciaal is aangelegd voor HUN veiligheid .
Kostenplaatje gauw tussen de 50 en 100 duizend euro.
Maar geef ze geen ongelijk ..men lacht de arm der wet uit als men geconfronteerd wordt met een reprimande omdat men zich niet aan de regels houd.
Als die reprimande er tenminste komt.
Want meestal loopt deze arm met oogkleppen op als men door rood rijd ..of telefoneert tijdens het fietsen of ……..zonder licht rijd in het pikkedonker en als men aangereden wordt omdat men niet is gezien door de automobilist ..deze gewoon de schuld geven .
Diezelfde arm ( der wet ) moet aankloppen bij een paar ouders en vertellen dat hun kind niet meer leeft.
De schuld geven aan ..??
Terwijl EIGEN_schuld niet naar gekeken wordt
Lekker gemakkelijk anderen de schuld geven toch ?
De ander partij heeft voor de rest van zijn leven een trauma.
Het is te danken aan de oplettendheid van de weggebruikers ( anders dan fietsers.. brommers of voetgangers) dat deze elke dag veilig thuis komen.
Als de mentaliteit van de doorsnee weggebruiker niet veranderd zal er geen reet veranderen ..ook al verbouw je de stadswegen voor 500 miljoen “ten gunste” van de wandelaar of scooter/fietser.
Weggegooid geld ..
T’is maar even dat U het weet …
Met vriendelijk groet
René Strobos ..een WEL oplettende weggebruiker
Of je maakt het overzichtelijk, dat scheelt weer een tirade.
T 'jah inhoudelijk valt er geen sikkepit aan te verbeteren he ?
Commentaren zijn dan overbodig...en het er mee eens zijn ook..!!
Maar dat toegeven ?? hahah No way ..
Als mensen van de oude stempel ( mag ik de gemiddelde lezer benoemen) .? waren we vroeger gewend om hele lappen tekst en proza stukken te lezen .
Of een goed boek werkten we ook in een paar uurtjes weg.
Maar 1 velletje ( ongeveer A 4 op je scherm) is tegenwoordig alweer te veel.
Men heeft niet het geduld meer ( zelfs de oudjes niet) om het te lezen.
Beste lezers en... vooral Middenweg en zelfs @mac ..die het toch wel lezen en hun mening er over geven bij deze bedankt ..
Blijf vooral jezelf.
Men hoeft het er niet mee eens te zijn ..maar met sommige berichten postings is men het soms 100% mee eens en soms wat minder.
Dat toegeven (@Mac) en die andere @(jac) ..? nogmaals.... NO way..!!
Dan maar weer de traditionele commentaar op de vorm en schrijfvouten ..en niet over de inhoud van het geschrevene dus ...
Voor diegene die mijn proza stukken niet kunnen volgen, heb ik nog een linkje van een cusus in gedachten..
Ik plaats hem niet ..
Want voor diegene dat ik het plaats ( 2 stuks) ..valt het kwartje niet ...en de andere lezers en reageerders..? die hebben het niet zo nodig blijkt het elke keer weer.
Ik heb er ondertussen mee leren leven ..
Het zal de leeftijd wel zijn ..
Ik lees alles ( T'is maar even dat U het weet ..)
Nog een prettige week allemaal ..
Och heden een oververhit buschauffeurtje. In het door jou zo geprezen verleden toen er nog geen internet was, werden jouw soort onbegrijpelijke raaskalstukken direct in de prullenbak der krantenburelen gedumpt, zodat de onschuldige lezer niet aan dergelijk verontrustend onsamenhangend gekrakeel werd blootgesteld. Heden ten dage verschijnt zulks ongecensureerd over het ganse internet.
Klopt helemaal Rene, al had je betoog wel wat korter gemogen. Toch zijn er ook anno 2016 nog veel veel mensen, waaronder een hele grote groep studenten welke de verkeersregels niet eens blijken te kennen, getuige de fietsoversteekplaats en de naastgelegen oversteekplaats aan de Eikenlaan naast de Protestantse kerk. Men blijft zittend op de fiets wachten tot men over kan steken, terwijl men, indien men even afstapt en het naastgelegen zebrapad met de fiets aan de hand oploopt voorrang heeft en een vrije oversteek kent.
Dit zie je nu dus ook continu bij de in het artikel aangehaalde oversteekplaats en bij de rotonde aan de Korreweg gebeuren. Leer je verkeersregels en hou je daar aan, hoe moeilijk kan het zijn.
amen ...