De politie heeft vrijdagavond in samenwerking met de Inspectie Verkeer en Waterstaat en de Rijksdienst voor Wegverkeer een vrachtwagencontrole gehouden.
Er werden 48 vrachtwagencombinaties gecontroleerd. In totaal werden er 35 overtredingen geconstateerd en diverse processen-verbaal opgemaakt.
De overtredingen lagen vooral in de naleving van het arbeidstijdenbesluit vervoer, de arbeidstijdenwet en de technische staat van de vrachtwagens. In één geval werd tachograaffraude ontdekt.
Er rijden zondag geen treinen tussen het Hoofdstation van Groningen en station Groningen Europapark vanwege…
'Koud Water' is een film over de complexe vriendschap tussen twee jonge hooligans van FC…
'Het Landgoed'. Dat is de titel van het nieuwste boek van de Stadse schrijver Sander…
Vanaf 2030 moet een groot deel van de riolering in de gemeente vervangen worden. Dit…
Feest was het vrijdag bij kledingbank De Zeecontainer. Al vijftien jaar bezoekt dezelfde hulpsinterklaas daar…
In de Folkingestraat zijn de afgelopen periode diverse vernielingen gepleegd. Voor het CDA is het…
Bekijk reacties
Het wordt tijd, dat die vrachtwagenchauffeurs eens worden aangepakt. Dagelijks zie ik ze half op de vluchtstrook rijden, heel andere dingen doende dan chaufferen. Als ik met 70 km (de maximale snelheid) over Zuidelijke ringweg rijdt, passeert de één na de andere vrachtwagen met veel grotere snelheid, of wordt ik a.h.w. opgeduwd door die figuren. Het wordt tijd, dat ze aangepakt worden. Zie het aantal ernstige ongelukken, waar vrachtwagens bij betrokken zijn!
misschien zou het ook wel eens een keer tijd worden dat al die zogenaamde goeie chauffeurs in de personenwagens eens een klein beetje beter gingen nadenken over het feit dat ze het vrachtverkeer geen cm willen toegeven, op het laatste moment voor een vrachtwagen langs schieten want oh ze zouden eens een minuutje later kunnen aankomen op hun bestemming hoe vaak ik al hard op de rem heb moeten staan omdat er weer eens zo'n idioot met kinderen in de auto dacht daar kan ik nog wel even voorlangs je wilt het niet weten, en dan de bal maar weer bij het beroepsverkeer leggen tja het is moeilijk om naar je zelf te kijken nietwaar?
Waarschijnlijk ligt het aan je eigen rijkwaliteiten. Gewoon aan de snelheid houden en met het verkeer meerijden en denken.
Geachte Heer R. Bos....
Nee...jullie zijn lekkere chauffeurs op de weg, en ik heb zo'n vermoeden dat u nog zo'n grijze postduif bent achter het stuur die niet durft mee te gaan in het verkeer
misschien wordt t is tijd dat je is een dag mee gaat met een vrachtwagen meneertje R.Bos,
dan kan je eens zien hoe t echt werkt.
Als jij 70 rijdt, zoals je zegt...en je wordt ingehaald door hardrijdende trucks, kan ik je uit je droom helpen, tachograafs zijn geijkt die rijden precies 70 en dat scheelt vaak 4 a5 km met personenwagens.
Nee de mensen in personen wagens zijn ook geen lieverdjes hoor.
afsnijden, boven op de rem, middelvingertje omhoog en noem maar op.
Doe maar eem normaal die chauffeurs probeeren deadlines te halen en eten voor mensen in de winkel te brengen
Meneer of Mevrouw Bos
Bij mij komt de vraag naar boven of U ooit een vrachtwagen heeft bestuurd
Anders wil ik verzoeken om geen uitermate domme opmerkingen te plaatsen
Als er te diepe sporen in de weg zitten is het verstandiger om wat meer op de vluchtstrook te gaan rijden
meneer Bos u raaskalt als een kip zonder kop denk dat u geen haar beter bent en ik zou chauffeurs gooi de boel een week plat eens kijken dan jankt hij omdat er niets meer is
Vrachtwagenchauffeurs en incasseringsvermogen. Het zijn bijna busschauffeurs pffft. Leg de boel plat? Zouden de Poolse collega's ook meewerken of zijn jullie na die week gewoon werkloos?
en de chauffeurs in personen auto,s die de file,s veroorzaken en de vracht wagens de schuld geven en niet snapen hoe ze om moeten gaan met vrachtwagen chauffeurs
Hr Bos met uw uitspraak zou ik maar met het openbaar vervoer gaan want met uw instelling wordt u niet oud
Als ik met mn vrachtwagen een dashcam zou hebben dan kan ik een programma als wegmisbruikers iedere week vullen met de capriolen die automobilisten uithalen om net voor die vrachtwagen te komen en zich er door drukken en op deze manier onze remweg te verkleinen of helemaal weg te vegen zodat ik de ruimte niet meer heb om op tijd stil te staan en wie is er dan de sjaak als we dan achterop knalle juist DE CHAUFFEUR,ze moete iedereen die zijn autorijbewijs haalt een dag laten rijden in een vrachtwagen zodat ze weten wat een vrachtwagen doet en als ze het dan nog niet snappen dan mkgen die gasten wel een dagje met me mee rijden en dan zien ze het wel wat die automobilisten allemaal doen en vergeet niet,zonder transport is er niks te koop in de wereld,mensen zouden meer respect voor ons chauffeur moete hebben.
Rij een keer een dag mee meneer Bos dan zult U een andere kijk krijgen op de luxe auto rijders die de meeste ongevallen veroorzaken als er is een agent in burger mee zou rijden verdiende ze goud geld voor telefonerende auto mobilisten en wat ze nog meer doen ... Ik nodig U graag uit voor een rit
Afgelopen vrijdag bijna vier verschillende bijna aanrijdingen door automobilisten en fietser die geen geduld hadden dan wel op het laatste moment dachten voor mij langs te kunnen de afrit te nemen maar nee de vrachtwagenchauffeurs hebben het dan weer gedaan top weer
De heer Bos is weer zo een vrachtwagen liefhebber. Als je zulke figuren vraagt waar zijn spullen vandaan komen, zegt ie glashard: uit de winkel. Wie zijn spullen naar de winkel brengt, zover denkt dat figuur niet over na. De wagen waar hij bijvoorbeeld mee rijdt, komt bij de dealer vandaan. Hoe zijn auto bij de dealer komt vanaf de fabriek, door oa een autotransporter, snapt ie niet. En zo verder, en zo verder!!!
ga in godsnaam wat aan dat rijtijdenbesluit doen
daar zit een hoop stress aan vast ivm de rijtijd , rusttijd ,etc,etc
daar is het waar de schoen wringt !!
als je dan nog van die azijn zeikers heb van controleurs dan kunnen ze op vrijdag op iedere slak zout leggen .
dan komen ze met zo'n bericht naar buiten net of de chauffeurs totaal onverantwoord bezig zijn !!
er is geen een beroep dat zoveel gecontroleerd wordt als vrachtwagenchauffeur !!
er is geen een beroep dat met zoveel verschillende gekken te maken heeft waarop je professioneel weer moet handelen
Als men iets wat soepeler met het rijtijden/arbeids besluit om zou gaan wat het al heel wat makelijker. Altijd volle parkeerplaatsen die soms dagen worden bezet. Soms moet je de gang erin houden en door rijden om met name in het buitenland hoge boetes te voorkomen. Soms beginnen bij 800 euro al. Het is minuten werk. Het is natuur erg makelijker van Mr. Bos om zoiets te zeggen maar waarschijnlijk weet iemand niet waar ie over praat. Het is een vak en daar zitten regels aan en die zijn onbuigbaar. Ik heb zelf een dashcam en ben het inderdaad met de heer Sonneveld eens je kunt in 1 week wel 1 seizoen wegmisbruikers bij elkaar sprokkelen. Nu is het wel zo dat niet alle automobilisten het slecht doen op de weg en dat geld natuurlijk ook voor vrachtwagenchauffeur. We zijn niet allemaal hetzelfde.
De Heer R Bos weet het zo goed, hij moet zelf maar eens een dag mee rijden dan praat deze wel anders.
Ik zal mijn mond maar houden over de luxe auto's met het doorduwen bij het invoegen, ik hoop er een keer een te grazen te nemen misschien leren ze daar van
Die weten niet wat ritsen is,maar dat komt wel goed.
En wat rij en rusttijden betrefd ben ik het er mee eens dat daar wat aan gedaan moet worden ,je werkt constant onder tijdsdruk