De weg tussen Groningen en Winsum krijgt over de gehele lengte stil asfalt en in Adorp en Sauwerd komt reflecterend asfalt. Met deze en andere maatregelen wil de provincie de veiligheid en leefbaarheid op en rondom de N361 verbeteren. Nu is de N361 een van de onveiligste provinciale wegen van Groningen.
In Adorp en Sauwerd wordt de weg opnieuw ingericht, waardoor deze er smaller uitziet. Dit moet ervoor zorgen dat het verkeer minder hard rijdt en meer rekening houdt met de omgeving. Bij de Stationsstraat in Sauwerd komt een rotonde. De doorstroming en de verkeersveiligheid op de weg tussen Groningen en Winsum worden verbeterd door het aantal zijwegen dat op de provinciale weg aansluit te verminderen. Tussen Groningen en Winsum komt een breed fietspad ten westen van het spoor.
De aanpak van de weg gaat ongeveer 14 miljoen euro kosten. Het project wordt betaald uit de compensatiegelden voor het niet-doorgaan van de Zuiderzeelijn.
Het belooft een flink gure week te gaan worden. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is het…
Wethouder Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren) van Cultuur wil proberen om het Poëziepaleis…
Forum Groningen hoeft niet aan de slag met een uitbreiding van haar verdiencapaciteit. Een voorstel…
Sinterklaas is zondagmiddag feestelijk verwelkomd in de wijk Lewenborg. De Goedheiligman en zijn pieten maakten…
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Bekijk reacties
Het kan zo simpel en verkeersveiliger, waarbij ik wel op wil merken dat onveilige situaties veelal door weggebruikers worden veroorzaakt door te langzaam te rijden waardoor er gevaarlijke (inhaal)situaties ontstaan, door een compleet nieuwe weg om genoemde dorpen heen langs het bestaande spoor aan te gaan leggen en een fietspad plus op of langs de bestaande wegen door de aangehaalde dorpen aan te gaan leggen.
Hoop enkel dat men rotondes achterwege gaat laten, want deze dragen juist bij aan gejakker om toch maar door de vertragende werking van genoemde rotondes, enkele minuten tijdwinst te kunnen boeken.
Het Fietspad maakt deel uit van het Fietsroute+ project en heeft dus niet zoveel met de N361 te maken die nu dus maar minimaal wordt aangepast (wat maatregelen in de dorpen). Probleem is denk ik het kruisen van de spoorlijn. Je wilt geen overgang, want dat levert vrijwel zeker doden op. Een viaduct of een tunnel is weer een stuk duurder.